@lisek73: Bardziej bym to nazwał testem opon. Które moim zdaniem są dość często niedoceniane i kupowane "byle najtaniej". A jak widać na załączonym obrazku - oszczędziły autorowi nagrania jakieś kilka (naście?) tysięcy złotych, które by poszły w remont po ewentualnej kraksie ( ͡°͜ʖ͡°)
@PrinsFrans: ostatnio kupowałem felgi 17" na zimę i trafił się model który mnie interesował razem z oponami. Na zdjęciach opony wyglądały ok, bieżnik spoko ale brak daty produkcji. Przez telefon usłyszałem że opony mają z 5 MAX 6 lat. Ok, pomyślałem że przejeżdżę 1 sezon i wymienię.
Dostałem paczkę, otwieram a tam opony 11 letnie, twarde jak kamień, po 1 mocniejszym hamowaniu nie wiem co by się z nimi stało... Dzwonię
I dlatego m.in. stosuję zasadę "nie widzę - nie jadę", co w tego typu przypadkach przekłada się na to, że jadę z taką prędkością, by móc w razie potrzeby się zatrzymać tam, gdzie jeszcze widzę.
I co jesli w takiej sytuacji utopimy, albo rozbijemy samochod? Czyja wina? Gdzie sluzby? Dlaczego droga otwarta? W 10 minut im to napadalo ze nikt nie zatrybil?
@KrawatoSlipy: Panie kierowco niedostoswanie pędkości do warunków jazdy, spowodowanie wypadku, kierujemy sprawe do sądu czy przyjmuje pan mandat? ( ͡°͜ʖ͡°)
@St_Atheist: uwzględnia się występujące na danym obszarze ulewy + margines bezpieczeństwa. I ten margines raczej nie jest na tyle szeroki, żeby obejmował ulewę podczas której spada tyle wody co normalnie w cały miesiąc. Bo taniej jest jak zaleje tunel raz na 10 lat niż przewymiarowywać konstrukcję. Nie mówiąc o tym, że jak ustalić granicę, gdzie na pewno będziemy bezpieczni? Wziąć maksymalne występujące na ziemi opady?
@St_Atheist: Są normy dla danego kraju/regionu jakie są przeciętne opady i tak też się według tych norm projektuje odpływy. A że 2-3 razy w roku przychodzi większa ulewa i wszystko zalewa to już trudno. Taka ulewa trwa z pół godziny i jak są drożne odpływy to woda szybko spłynie, nawet jak się jej więcej nazbiera. Nikt nie będzie projektował i budował przewymiarowanych odpływów po to żeby może 2 razy w
Dziwini mnie brak sygnalizacji świetlnej przy wiezdzie do tunelu który dodatkowo jest łukiem. O katastrofę tam nie trudno przy braku informacji przy wiezdzie.
Komentarze (103)
najlepsze
Bardziej bym to nazwał testem opon.
Które moim zdaniem są dość często niedoceniane i kupowane "byle najtaniej".
A jak widać na załączonym obrazku - oszczędziły autorowi nagrania jakieś kilka (naście?) tysięcy złotych, które by poszły w remont po ewentualnej kraksie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dostałem paczkę, otwieram a tam opony 11 letnie, twarde jak kamień, po 1 mocniejszym hamowaniu nie wiem co by się z nimi stało... Dzwonię
Woda gwałtownie paruje w zetknięciu z silnikiem o temperaturze w granicach 90-98st.C a nie może z wydechem rozgrzanym do 300-800st.C?
I jeszcze zbieram minusy!
Polski system oświaty w
Gdzie sluzby? Dlaczego droga otwarta? W 10 minut im to napadalo ze nikt nie zatrybil?
Jesteś zobowiązany do jazdy z prędkością, na jaką pozwalają warunki drogowe.
Pada deszcz. Drogę hamowania wydłużył aquaplaning.
Trzeba brać poprawkę na to, że podczas deszczu tworzą się kałuże ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@KrawatoSlipy: Panie kierowco niedostoswanie pędkości do warunków jazdy, spowodowanie wypadku, kierujemy sprawe do sądu czy przyjmuje pan mandat? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A nie mógł tak?
Od 19:07 właściwe nurkowanie, wcześniej wybrali zbyt mętne bajoro, też można zobaczyć :D
Są normy dla danego kraju/regionu jakie są przeciętne opady i tak też się według tych norm projektuje odpływy. A że 2-3 razy w roku przychodzi większa ulewa i wszystko zalewa to już trudno. Taka ulewa trwa z pół godziny i jak są drożne odpływy to woda szybko spłynie, nawet jak się jej więcej nazbiera. Nikt nie będzie projektował i budował przewymiarowanych odpływów po to żeby może 2 razy w
@fideriankoons: Jak poszła para to znaczy, że tarcze były gorące w chwili kontaktu z wodą ;)