Dziwne, że wycofali piętrowe wagony, niektóre pociągi osobowe są w godzinach szczytu tak zapchane, że piętrowe osobowki byłyby idealnym rozwiązaniem. No ale w polandii najpierw się strzela a potem myśli ( ͡°ʖ̯͡°)
Jakiego kapitalizmu? Przecież kolej od wielu lat jest zarządzana przez państwo.
@Agent_Mugabe: Ludzie zaczęli mieć w------e na komunikację publiczną gdy była złej jakości. Gdy zaczęła się zwiększać jej jakość, powstawać koleje aglomeracyjne dobrej jakości okazało się, że ludzie jednak chcą tym jeździć i potrafią wybrać kolej zamiast passata.
Kolej powinna być sprywatyzowana. Udział państwa powinien ograniczyć się właściwie tylko do utrzymywania i rozwijania linii kolejowych. Tabor, trasy, ceny biletów, dworce…
@Agent_Mugabe: sprywatyzowano i puszczono na żywioł za to transport autobusowy. Wcześniej mieliśmy jeden PKS, duże dworce, wszystko siermiężne, jak na tamtą epokę przystało, ale jakoś zorganizowane. W zamian jeździmy busikami / marszrutkami jak w krajach trzeciego świata, które na dodatek organizują sobie dzikie dworce jak i gdzie popadnie. Nie powiem żeby to wyszło na dobre.
Wydźwięk większości komentarzy jest taki jakby to była jakaś wiocha. Tymczasem np. w znienawidzonym przez wypok Paryżu spora część pociągów to piętrusy. To po prostu ma sens, pociąg i potrzebny do niego peron jest krótszy niż gdyby tą samą liczbę osób miał przewozić pociąg jednokondygnacyjny.
Spędziłem trochę czasu na dolnym śląsku jeżdżąc piętrusami za dzieciaka (zawsze na górze). To była świetna sprawa. Ładnych parę lat temu gdy przebywałem w US and A podczas przejazdu do San Francisco też duża niespodzianką dla mnie było gdy zajechał pociąg ze składem piętrowych wagonów. Też się dziwię, że takich wagonów nie zaprojektowano ... to by było idealne rozwiązanie na trasie Łódź Fabryczna (o ile udało by się wjechać ...) Warszawa Wschodnia
@saint: Takie pociągi jeżdzą na trasie Łuków- Warszawa, świetna sprawa, bardzo wygodne. Jako ciekawostkę podam, że te piętrowe Bobardiery muszą omijać warszawskie stacje Stadion, Powiśle, Śródmieście i Ochota, bo w trakcie remontu podmiejskiej nitki tunelu średnicowego ktoś spartolił i obniżył wysokość trakcji ( ͡°͜ʖ͡°)
W zimie, albo w wagonie -10 albo na siedzeniu jaja sobie mozna bylo usmazyc. W piatek jak wracalem po poludniu z uczelni to na stojaco spalem, taki scisk byl. Gdyby nie pasazerki, to by nie bylo gdzie palca wcisnac. (#suchar)
Dość często kursowały z otwartymi drzwiami, zdarzyło mi się wypaść na peron, na szczęście przy niewielkiej prędkości. Tzn. miałem wyskoczyć, ale wyszło jak wyszło.
Komentarze (157)
najlepsze
http://www.mazowieckie.com.pl/pl/wagony-pi-trowe-rodkowe
https://www.youtube.com/watch?v=DgaAwwmRBCI
Komentarz usunięty przez moderatora
@Agent_Mugabe: Ludzie zaczęli mieć w------e na komunikację publiczną gdy była złej jakości. Gdy zaczęła się zwiększać jej jakość, powstawać koleje aglomeracyjne dobrej jakości okazało się, że ludzie jednak chcą tym jeździć i potrafią wybrać kolej zamiast passata.