@pikus88: W jednym w vlogów mówił że jak by miał kasy ja trump to #!$%@?ł by całą firmę volvo za te ich trucki po czym tydzień później dostał "nowe" volvo XD
Nie wiem po co w samochodach ciężarowych skrzynia manualna. Dla mnie automat to same plusy. Chyba tylko po to aby mniej palił (chociaż różnica też pewnie nie jest jakaś kolosalna).
@szafran111: W zwykłych ciężarówkach nie ma za dużo sensu, dzisiejsze automaty świetnie sobie radzą. Manualna skrzynia jest niezbędna w specjalistycznych zastosowaniach, na początku gość o tym mówi wspominając o skrzyni "osiemnastce". Manual jest świetny do przewożenia bardzo ciężkich ładunków, szczególnie gdy na trasie jest sporo podjazdów
@szafran111: Lepiej manualem się wykonuje precyzyjne manewry, jeździ w śniegu, błocie, można auto rozbujać, skrzynia nie zrobi cie w balona(czasami jest błoto na którym za żadne skarby nie wolno zmienić biegu, bo auto staje, a trzeba gazować i automaty lubią dać dupy w takich sytuacjach, wrzucając nawet 2-3 biegi do góry)
Poza tym manual jest fajniejszy i przyjemniejszy, wrzucanie biegów w ciężarówce to dla profesjonalisty przyjemność. Posiadam jedną ciężarówkę z automatem
Dlaczego w amerykańskich truckach sprzęgła używają tylko do ruszania i zatrzymywania się a u nas w czasach niezsynchronizowanych skrzyń każdy wysprzęglał podwójnie?
@PawelW124: podejrzewam, że każdy tak się nauczył i tak jeździł. Albo nasze niezsynchronizowane skrzynie w Starach były tak nieprecyzyjne, że bez sprzęgła zmieniać było trudniej
@sosna119: akurat precyzja wykonania skrzyni ma tu odwtorny wpływ niz sądzisz. W skrzyniach nowych, spasowanych, prosto z fabryki bardzo ciezko zmieniac biegi bez sprzegła- ot musisz idealnie trafiać, bo zgrzytają. A im wiekszy przebieg (i co za tym idzie zuzycie skrzyni, wieksze wszelkie luzy), tym prościej. JAk juz skrzynia ma za soba milionowe przebiegi, tak, ze jest juz wrecz prawie ze wyeksploatowana, to wówczas biegi bez sprzegła wchodzą wrecz jak po
hmm.. tak sobie myślę, w przypadku skrzyni bez synchro (bardziej pod kątem np. motocykli, ale to w sumie nie ma znaczenia) czy nie było by dobrze mieć dwóch obrotomierzy (najlepiej na jednym blacie dwie wskazówki w innym kolorze) jedna wskazująca obroty silnika a druga obroty skrzyni? mogło by to być całkiem spoko, bo szybki rzut oka i widać czy wskazówki są razem/blisko i wiadomo że bieg wejdzie bez zgrzytów i problemów. wiadomo,
#pytaniedoeksperta Czy ktoś może mi wyjaśnić, po co w ogóle w takiej skrzyni zmieniać biegi ze sprzęgłem, skoro można to robić bez, i nawet łatwiej? Czy jest jakakolwiek niekorzystna rzecz, która ma miejsce gdy wrzucamy bez sprzęgła np. szybsze zużycie lub tym podobne, albo analogicznie, czy jest jakakolwiek korzyść ze zmiany biegów ze sprzęgłem?
#!$%@? tam z Rafałem, oddałbym wiele za taki filmik z Alanem ( ͡°͜ʖ͡°) #!$%@? #!$%@? TE PADALCE VOLVO REDŻENERYJDZYN #!$%@? LODÓWKA, PIIIIK PIIIIK PRZECIEŻ ZAPIĘTY #!$%@?, GDZIE SĄ MOJE PIKCZERY #!$%@? #!$%@? TY, #!$%@?!!
Ale ona jest nieciekawa i nie niesie ze sobą nic oprócz ładnej twarzy. Porównajcie sobie materiały jej i właśnie Rafała, przepaść jakościowa. Iwona lansuje się sama tak jak inne blogerki etc. strata czasu na oglądanie.
Komentarze (140)
najlepsze
Może to za sprawą Iwony, ale jakby to Rafał powiedział... mniejsza z tym i tak jest fajnie!
Wie ktoś z których stron jest Iwona?
Aż chce się wsiąść do auta i popróbować jeździć bez sprzęgła. Tylko auta szkoda
Manualna skrzynia jest niezbędna w specjalistycznych zastosowaniach, na początku gość o tym mówi wspominając o skrzyni "osiemnastce". Manual jest świetny do przewożenia bardzo ciężkich ładunków, szczególnie gdy na trasie jest sporo podjazdów
Poza tym manual jest fajniejszy i przyjemniejszy, wrzucanie biegów w ciężarówce to dla profesjonalisty przyjemność. Posiadam jedną ciężarówkę z automatem
Albo nasze niezsynchronizowane skrzynie w Starach były tak nieprecyzyjne, że bez sprzęgła zmieniać było trudniej
W skrzyniach nowych, spasowanych, prosto z fabryki bardzo ciezko zmieniac biegi bez sprzegła- ot musisz idealnie trafiać, bo zgrzytają.
A im wiekszy przebieg (i co za tym idzie zuzycie skrzyni, wieksze wszelkie luzy), tym prościej.
JAk juz skrzynia ma za soba milionowe przebiegi, tak, ze jest juz wrecz prawie ze wyeksploatowana, to wówczas biegi bez sprzegła wchodzą wrecz jak po
@cacum3: Albo raczej jego brak... i-Shift można nazwać rozwiązaniem...
@kupkesobieciagne: dusisz pedał machasz lewarkiem i bieg zmieniony. A nie wyrównywanie obrotów srotów. Co to - WRC?
Komentarz usunięty przez moderatora
Czy ktoś może mi wyjaśnić, po co w ogóle w takiej skrzyni zmieniać biegi ze sprzęgłem, skoro można to robić bez, i nawet łatwiej? Czy jest jakakolwiek niekorzystna rzecz, która ma miejsce gdy wrzucamy bez sprzęgła np. szybsze zużycie lub tym podobne, albo analogicznie, czy jest jakakolwiek korzyść ze zmiany biegów ze sprzęgłem?
#heheszki #logikarozowychpaskow #prawojazdy
Ta kanapa tam z tyłu to dla takich co nie mogą załapać a muszą :P
To byłoby piękne ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Porównajcie sobie materiały jej i właśnie Rafała, przepaść jakościowa.
Iwona lansuje się sama tak jak inne blogerki etc. strata czasu na oglądanie.
Komentarz usunięty przez moderatora