@Tobol: dokładnie, u nas też są bezkolizyjne węzły np. A1-A2 Łódź północ i to nawet lepsze niż ten Litwiński twór, ponieważ jak ktoś nie chce nigdzie skręcać to po co ma robić kółka po rondzie jak może jechać prosto ?
@c12h22o11: to jest generalnie bez sensu - oczywiście wg mnie. Taniej wychodzi wybudowanie zwykłego węzła przy 4ch kierunkach. W sytuacji, w której dojdą kolejne dwa kierunki z każdego strony będą potrzebne jeszcze dwa pasy, więc wątpię, żeby takie coś miało większy sens.
Bez sensu. Niepotrzebnie to skomplikowane, jak jadę prosto to i tak muszę zwolnić i zastanawiać się którym zjazdem pojechać. Jak przyjdzie sroga zima albo ulewy deszcz to maksymalna prędkość na tym czymś nie przekroczy 40 km/h.
Moim zdaniem dużo więcej sensu maja zwykle rozjazdy z wiaduktami.
@IvanBarazniew: otóż to, nie wiem w czym gorszy byłby zwykły wiadukt + rozjazdy. Też bezkolizyjny, a ludzie jadący prosto mogą ciąć maksymalną prędkością.
To nie jest rondo, a rodzaj bezkolizyjnego skrzyżowania. Na rondzie można zawrócić po zrobieniu okrążenia, tutaj jest to niemozliwe. ¯\_(ツ)_/¯ Tym niemniej to całkiem użyteczny węzeł drogowy.
@KonstantyJanZahorowski: dokladnie, i co to niby za prototyp? Przecież podobne bezkolizyjne „ślimaki” są od dawna w różnych miejscach w Europie, coś podobnego chyba nawet w Polsce jest.
Słabo to widzę jak na którymś z tych pojedynczych pasów zjazdowych będzie jakakolwiek kolizja (najechanie na tył, albo coś w tym stylu). "No accidents" - taaaa, to tak trochę jak programiści którzy nie piszą testów bo ich kod zawsze działa.
fakt chodzi o bezkolizyjność, jedynym minusem który widać to to, żę nie da się zmienić pasa w przypadku zmiany decyzji, pomyłki nawigacji, objazdu, wypadku itp. jednak pomysł ciekawy i ciekawe jakby się sprawdził w praktyce.
Największą przewagą tego rozwiązania nad zwykłym wiaduktem jest brak krótkiego pasa wjazdowo-zjazdowego służącego do "zjazdu na lewo". Dużo ludzi dalej nie potrafi z tego korzystać i tworzy to dość niebezpieczne sytuacje...
@wojtas_mks: Zwykle nie chodzi o autostrady bo tam jest ten odcinek całkiem długi, tylko o ekspresówki. Jedni wjeżdżają więc się rozpędzają a drudzy zjeżdżają więc hamują. Ludziom ciężko załapać że jak pojazd wyjeżdża to zjeżdżający powinien wjechać za niego a nie przed.
@grzylen: @slagal63 Żeby nie było, nie jestem za tym litewskim wynalazkiem. Chodzi mi tylko o to, że w Polsce jest tendencja do łączenia zjazdu z wjazdem na krótkim odcinku. Jak np. A4/S1, S52/Dk81, Dk1/Dk44 ludzie, którzy na coś takiego pozwolili powinni w ryj dostać na w szczególności ten pierwszy przykład.
Nie da się nawrócić :) bardziej to skrzyżowanie, ślimak, a nie rondo, aczkolwiek lubię rozwiązania drogowe Litwinów, są przemyślane, a nie tak jak u nas, typu "domyśl się" albo te nowe drogi posiadają skrzyżowania, ślimaki, rozjazdy nie intuicyjne, prawym pasem jedziesz prosto, lewym skręcasz w prawo. Jeszcze gdyby byli konsekwentni, ale jest raz tak raz inaczej i #!$%@? człowiek dostaje, jak wie że ma zjechać, ale kij wie z którego pasa, bo
Komentarze (231)
najlepsze
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=513981113
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1163188217
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=447671186
Moim zdaniem dużo więcej sensu maja zwykle rozjazdy z wiaduktami.
Takie rzeczy już dawno były lepiej rozwiązane w USA czy UK.
1 - to nie pomysł Litwinów
2 - to nie rondo
Takich węzłów bezkolizyjnych jest na świecie od groma
Tym niemniej to całkiem użyteczny węzeł drogowy.
Żeby nie było, nie jestem za tym litewskim wynalazkiem. Chodzi mi tylko o to, że w Polsce jest tendencja do łączenia zjazdu z wjazdem na krótkim odcinku.
Jak np. A4/S1, S52/Dk81, Dk1/Dk44 ludzie, którzy na coś takiego pozwolili powinni w ryj dostać na w szczególności ten pierwszy przykład.