@Kurisutofa: Brakuje takiego podejścia na polskich uczelniach. W Stanach wszystko tłumaczone jest jak krowie żebyś wszystko zrozumiał, a w Polsce, przynajmniej ja wszędzie się z tym spotykam, wszystko po łebkach, czegoś nie wiesz to sam się doucz, mimo że w bibliotekach często brak dobrej literatury. Jakby od przystępnego dzielenia się wiedzą nauczyciele tracili swoje pieniądze...
@Freddy-Krueger: Dokładnie tak. Zawsze, jak na polibudzie pytaliśmy doktora od elektrochemii, czemu jest tak, a nie siak, to odpowiadał nam, żebyśmy sięgnęli po lekturę, chociaż pytanie nie było związane z tematem laborki. Szkoda, że tak jest - tu się z Tobą zgodzę. Z jednej strony dobrze, że zmuszają nas do myślenia i samodzielności, ale co np. takie żółtodzioby mają powiedzieć, mające z takimi rzeczami styczność po raz pierwszy? Nic. Są
@hu-nows: 1. Amerykanie utracili, a nie zyskali 2.nie plany, a cały samolot i to nie byle jaki bo "latającą fortecę" 3.rosjanie, chociaż mieli problemy z imperialnymi jednostkami, to skopiowali samolot, co prawda nie "nit po nicie" ale jednak dużo "zapożyczyli".
Aluminium ciężko się spawa, łatwo może ulec zniekształceniu, albo osłabieniu. A panele aluminiowe w samolotach są najczęsciej dość cienkie, co utrudnia sprawę.Nitowane połączenia są elastyczniejsze niż spawy.
Nitowanie jest łatwiejszym procesem niż spawanie. Dobry spaw wymaga dobrego fachowca - lepiej opłacanego. Nity są lżejsze
Komentarze (53)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
2.nie plany, a cały samolot i to nie byle jaki bo "latającą fortecę"
3.rosjanie, chociaż mieli problemy z imperialnymi jednostkami, to skopiowali samolot, co prawda nie "nit po nicie" ale jednak dużo "zapożyczyli".
Poza tym wszystko inne się zgadza.
wat
wat
Spawy mają tendencję do pękania od wibracji ponieważ w miejscu wpływu ciepła zmieniona zostaje struktura materiału.
@Kodzakx
Nitowanie jest łatwiejszym procesem niż spawanie. Dobry spaw wymaga dobrego fachowca - lepiej opłacanego.
Nity są lżejsze