Polska jako pierwsza w Europie zastosowała technologię budowy dróg jak w USA
25 tys. zużytych opon wykorzystano do wybudowania fragmentu obwodnicy Krakowa. To już druga taka inwestycja. W Kalifornii opony są tak właśnie wykorzystywane, co wymusił nakaz gubernatora tego stanu.
rybak_fischermann z- #
- #
- #
- #
- #
- 137
Komentarze (137)
najlepsze
Tutaj Warszawa
Tutaj Tokio
Mieszkańcy Portland sami naprawiają dziury w drodze
@Promozet1: ciekawe jak to się ma do emisji przy utylizacji takiej opony
@Pawel993: Ma się tak, że jadąc po takiej drodze lub będąc w jej okolicy wdychasz i połykasz cząsteczki, a przy spalarni opon nie rozkładasz leżaka i nie zachwycasz się widokiem i świeżym powietrzem, popijając piwko i wcinając chipsy.
Komentarz usunięty przez moderatora
dzięki lewitacji zużycie paliwa spadnie średnio o 31,4%
XD
@shad321: Jako pierwsi Krakowianie w Krakowie.
FTFY
Fakt, produkcja gumy i plastiku wymaga bardziej wyrafinowanych ( ͡º ͜ʖ͡º) procesów. Ale też nie sądzę, żeby recykling opon do produkcji czegoś innego nie był bardziej opłacalny.
Asfalt z oponami pewnie się szybciej ściera, ale może jest odporniejszy na rozszerzanie cieplne.
Ogólnie technologia spoko, tylko pytanie, czy to optymalne ekonomicznie.
Stare mieszanki mineralno asfaltowe są frezowane i jako destrukt dodawane w niewielkich ilościach na wytwórni do świeżej mieszanki mineralno asfaltowej, po to aby wykorzystywać stary materiał z dróg.
Problem z mieszanką z oponami polega na tym, że po paru-parunastu latach jak będzie trzeba sfrezować taką drogę i wykorzystać materiał z powrotem do wbudowania, to rozdrobnione opony spalają się i tak w
Ooo znalazlem tu:https://m.onet.pl/moto/raporty,rw49q
Komentarz usunięty przez moderatora
Co do samych dróg to faktycznie są dużo cichsze od zwykłych asfaltówek (powiedziałbym, że prawie nie słychać opon). Hamowania nie testowałem w ekstremalny sposób więc się nie wypowiem, a