Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko229
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

714

Czemu lustra w grach są do kitu?

Materiał przygotowany we współpracy z firmą ASUS. Jeśli w grach można się przejrzeć, to zazwyczaj nie wygląda to najlepiej. Jeśli w ogóle wygląda. Więcej fil...

E.....i
E.....i
konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 16.04.2017, 15:28:41
  • #
    rozrywka
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    technologia
  • #
    gry
  • 120
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (2)

Stary dobry silnik Source już to potrafił 15 lat temu
fruchu
z youtube.com
  • 4
filmik pokazujący, że w latach 90 można było popełnić działające lustra.
Morituria
z youtu.be
  • 0

Komentarze (120)

najlepsze

A.....h
A.....h
konto usunięte 16.04.2017, 16:04:42
  • 248
( ͡° ͜ʖ ͡°)
A.....h - ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: comment_nhHfBvx6gUNw23qPLr6R6YZFfVtnhM7F.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

wykopiwniczanin
wykopiwniczanin
16.04.2017, 16:47:33
  • 135
@Arkatch: Widać, że komuś zależało na tym lustrze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
WBieguPoCo
WBieguPoCo
16.04.2017, 18:28:24
  • 81
@Arkatch: Gry są złe ,zniszczą Cię ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
mk321
mk321
16.04.2017, 17:54:34
  • 108
Tutaj lista gier, które mają działające lustra w grach: https://www.giantbomb.com/functional-mirrors/3015-4618/
mk321 - Tutaj lista gier, które mają działające lustra w grach: https://www.giantbomb...

źródło: comment_c3xW9U2dcuIbSA5YoFbrICCAsDVvy47q.jpg

Pobierz
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

g.....o
g.....o
konto usunięte 16.04.2017, 18:55:34
  • 86
@mk321: hehe pamiętam jak w max payne 2 nie miałem luster bo nie miałem karty z pixel sharder 3.0 :D
  • Odpowiedz
Jin
Jin
16.04.2017, 19:53:58
  • 51
@mk321:
W pierwszym Mortyrze była ładna, lustrzana podłoga
Jin - @mk321: 
W pierwszym Mortyrze była ładna, lustrzana podłoga

źródło: comment_ufLu9wVLXuRFhpCTtS1rKqwbEWn962UP.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
Tlahuizcalpantecuhtli
Tlahuizcalpantecuhtli
16.04.2017, 19:01:13
  • 74
Lustro w lustrze? Przypomina mi się Portal.
Tlahuizcalpantecuhtli - Lustro w lustrze? Przypomina mi się Portal.

źródło: comment_EVpGT3ruEptqnEoP4tQesrFbO585QZAO.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Jurigag
Jurigag
16.04.2017, 19:28:36
  • 13
@Tlahuizcalpantecuhtli: ciekawe jak właśnie tam rozwiązali kwestie wydajnościowe, mam rozumieć pewnie każde kolejne odbicie jest renderowane w coraz gorszej jakości albo nawet ba, jest stosowane te same odbicie zeskalowane odpowiednio?
  • Odpowiedz
narkotyki
narkotyki
narkotyki
16.04.2017, 20:00:05
  • 15
@Jurigag: W drugiego Portala nie grałem, ale w pierwszym było w opcjach do wyboru jak "głęboko" rysować, jak np. ustawiłeś na "2" to dwa pierwsze portale były renderowane normalnie a trzeci wyglądał jak portale np. w Quake (taka plazmodziura). Te same przeskalowane odbicia psułyby perspektywę i wyglądały nienaturalnie.
  • Odpowiedz
vostok
vostok
16.04.2017, 18:23:53
  • 61
Kiedyś chyba twórcy mniej się przejmowali odwzorowaniem fizyki w grach, za to sypali pomysłami.
Albo nie wiedzieli, że lustro w grze powinno sprawiać tyle problemów.
Oto jak powinno się prawidłowo zrobić i wykorzystać lustro w grze ( ͡º ͜ʖ͡º)
vostok - Kiedyś chyba twórcy mniej się przejmowali odwzorowaniem fizyki w grach, za t...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

s.....e
s.....e
konto usunięte 16.04.2017, 18:44:14 via Android
  • 49
@vostok zabawne że akurat z dukea przykład. Nie wiem czy filmik porusza ten temat - jeśli tak to nie czytać dalej... ale w starym dobrym Duke nukem lustra były robione tak, że za lustrem robiło się dokładnie takie samo pomieszczenie - silnik pewnie sam już kopiował przedmioty w nim i postaci i to była cała tajemnica luster - chyba jedyny sposób żeby dobrze lustro zrobić na pentiumach pierwszej generacji. Także jeśli
  • Odpowiedz
lubiem_piwo
lubiem_piwo
16.04.2017, 22:20:52
  • 12
@vostok: Ilekroć widzę Duke'a przypomina mi się nasz polski Duke;)
lubiem_piwo - @vostok: Ilekroć widzę Duke'a przypomina mi się nasz polski Duke;)

źródło: comment_r5WLFAmtMj5XykV96cy0rmro7tm0ys0f.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
k.....3
k.....3
konto usunięte 16.04.2017, 16:09:59
  • 56
Za moich czasów w lustrach się nie przeglądało tylko przechodziło przez nie do innego wymiaru #gimbynieznajo #pdk
k.....3 - Za moich czasów w lustrach się nie przeglądało tylko przechodziło przez nie...

źródło: comment_k4FFHhHVGkFeTPQK1mIZ4SaXfFXKAqnW.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

arti040
arti040
16.04.2017, 17:03:25 via Android
  • 13
@kamien23 Darkseed! <3
  • Odpowiedz
NiezajebywalnyNiesporczak
NiezajebywalnyNiesporczak
16.04.2017, 17:44:04
  • 49
Gdybym tworzył gry a nie wiedział o tym problemie to pewnie zwyczajnie takie lustro bym zrobił.
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

VeleiN
VeleiN
16.04.2017, 18:39:39
  • 68
@NiezajebywalnyNiesporczak: przecież autor wyraźnie powiedział, że defacto nie ma dużego problemu zrobić lustro które będzie dobrze działało, ale że to znacznie pożera moc obliczeniową
  • Odpowiedz
G.....k
G.....k
konto usunięte 16.04.2017, 19:30:48 via Android
  • 40
@NiezajebywalnyNiesporczak Jakbyś potrafił zrobić lustro bez pożerania mocy obliczeniowej to ja bym cię z otwartymi rękoma przyjął. Oczywiście jakbym był prezesem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
thalotor
thalotor
16.04.2017, 17:56:18
  • 34
przecież w rzeczywistości coś takiego jak kolor nie istnieje .
  • 11
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Dzonzi
Dzonzi
16.04.2017, 18:57:04
  • 59
@dzon-lejn: skoro nas nie ma to czemu widzę, że piszecie takie głupoty?
  • Odpowiedz
q.....i
konto usunięte 16.04.2017, 19:26:23
  • 32
@thalotor: Często to zdanie słyszę, ale dla mnie (jako laika) jest ono pozbawione sensu. No bo czym jest dźwięk? To jest dokonana przez nasz mózg interpretacja fali akustycznej. Na tej samej zasadzie kolor jest interpretacją fali świetlnej (lub braku światła) przez mózg. Czy ktoś twierdzi, że dźwięk nie istnieje w rzeczywistości?
  • Odpowiedz
Kris95
Kris95
16.04.2017, 19:31:01
  • 33
A to lustro pamiętacie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Kris95 - A to lustro pamiętacie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)

źródło: comment_CKWYKguzSgJZqEcL1Rz8IcXuOfOnm4OX.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

materazzi
materazzi
17.04.2017, 07:16:52
  • 7
@Kris95: Ja pamiętam to lustro i ten nagły spadek FPS-ów na moim Celeronie 800.
materazzi - @Kris95: Ja pamiętam to lustro i ten nagły spadek FPS-ów na moim Celeroni...

źródło: comment_fgfFeuttrLb0nOl1h5InxFhVl7o3y57b.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
eloyard
eloyard
16.04.2017, 17:35:41 via Android
  • 25
Pamiętam jak mi podłoga w Wizardry 8, w Arnice, chyba w świątyni konkretnie, Radeona mordowała... Teraz wiem czemu.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

poczwar
poczwar
16.04.2017, 19:35:54
  • 24
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
Bartholomew
Bartholomew
16.04.2017, 20:51:21
  • 19
@eloyard: Pamiętam jak szef naszego projektu wrócił z wizyty w Corwin Software Studios, gdzie obserwował postępy produkcji gry "Mortyr", ze strasznym bólem dupska, że nie dorastamy im do pięt. No ale nie ta kasa misiu, niestety. A "Mortyr" miał właśnie w ten sposób zrealizowane lustra: jako osobne pomieszczenia umiejscowione w odwrotnej osi, co wyglądało jak lustro.
  • Odpowiedz
JBFC
JBFC
16.04.2017, 19:42:44
  • 21
Podobnie z realistycznymi lunetami/celownikami. Zauważcie że zwykle gdy używacie scope w większości gier razem z celownikiem przybliża się Wam także cały obraz na skraju obszaru widzenia. Dzieje się tak dlatego, ponieważ aby przybliżyć obraz w samej lunecie, nie zmieniając tła widzianego przez bohatera potrzebne jest wygenerowanie kolejnego obrazu tym razem o mniejszym FOV i nałożenie go na nasz widziany do tej pory. W takim wypadku jeśli użylibyśmy lunety, nasza karta graficzna musiałaby
JBFC - Podobnie z realistycznymi lunetami/celownikami. Zauważcie że zwykle gdy używac...

źródło: comment_hdinlDobWV8jFQfmSqiIEnqLkTuTGgJR.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 1 z 4
  • >

Hity

tygodnia

W nosie mam segregację butelek. Niedługo każą mi pracować w PSZOK
W nosie mam segregację butelek. Niedługo każą mi pracować w PSZOK
3867
Alimenty na dziecko z romansu? W Polsce to możliwe a za uchylanie się więzienie
Alimenty na dziecko z romansu? W Polsce to możliwe a za uchylanie się więzienie
2462
Polka mistrzynią świata we wspinaczce sportowej na czas
Polka mistrzynią świata we wspinaczce sportowej na czas
2389
InPost buduje konkurencję dla Allegro.
InPost buduje konkurencję dla Allegro.
2358
Kiedy oszuści trafiają na niewłaściwego gościa...
Kiedy oszuści trafiają na niewłaściwego gościa...
2257
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #zainteresowania
  • #kultura
  • #heheszki
  • #muzyka
  • #film
  • #gry
  • #humor
  • #swiat
  • #technologia
  • #polska
  • #nauka
  • #sport
  • #wykop
  • #youtube

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking