Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko472
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Wykop.pl
  • Ciekawostki

    Ciekawostki
  • Informacje

    Informacje
  • Rozrywka

    Rozrywka
  • Sport

    Sport
  • Motoryzacja

    Motoryzacja
  • Technologia

    Technologia
  • Ukraina

    Ukraina
  • Gospodarka

    Gospodarka
  • Podróże

    Podróże

Dostosuj Wykop do siebie

Wybierz treści, które Cię interesują
i zapisz jako Własną kategorię.

714

Czemu lustra w grach są do kitu?

Materiał przygotowany we współpracy z firmą ASUS. Jeśli w grach można się przejrzeć, to zazwyczaj nie wygląda to najlepiej. Jeśli w ogóle wygląda. Więcej fil...

E.....i
konto usunięte
z
youtube.com
dodany: 16.04.2017, 15:28:41
  • #
    rozrywka
  • #
    ciekawostki
  • #
    zainteresowania
  • #
    technologia
  • #
    gry
  • 120
    • Facebook
    • Twitter

Treści powiązane (2)

Stary dobry silnik Source już to potrafił 15 lat temu

fruchu
z youtube.com
  • 4

filmik pokazujący, że w latach 90 można było popełnić działające lustra.

Morituria
z youtu.be
  • 0

Komentarze (120)

najlepsze

A.....h
konto usunięte 16.04.2017, 16:04:42
  • 248
( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pobierz
źródło: comment_nhHfBvx6gUNw23qPLr6R6YZFfVtnhM7F.jpg
  • 9
wykopiwniczanin
wykopiwniczanin
16.04.2017, 16:47:33
  • 135
@Arkatch: Widać, że komuś zależało na tym lustrze ( ͡° ͜ʖ ͡°)
WBieguPoCo
WBieguPoCo
16.04.2017, 18:28:24
  • 81
@Arkatch: Gry są złe ,zniszczą Cię ( ͡° ͜ʖ ͡°)
mk321
mk321
16.04.2017, 17:54:34
  • 108
Tutaj lista gier, które mają działające lustra w grach: https://www.giantbomb.com/functional-mirrors/3015-4618/
Pobierz
źródło: comment_c3xW9U2dcuIbSA5YoFbrICCAsDVvy47q.jpg
  • 9
g.....o
konto usunięte 16.04.2017, 18:55:34
  • 86
@mk321: hehe pamiętam jak w max payne 2 nie miałem luster bo nie miałem karty z pixel sharder 3.0 :D
Jin
Jin
16.04.2017, 19:53:58
  • 51
@mk321:
W pierwszym Mortyrze była ładna, lustrzana podłoga
Pobierz
źródło: comment_ufLu9wVLXuRFhpCTtS1rKqwbEWn962UP.jpg
Tlahuizcalpantecuhtli
Tlahuizcalpantecuhtli
16.04.2017, 19:01:13
  • 74
Lustro w lustrze? Przypomina mi się Portal.
Pobierz
źródło: comment_EVpGT3ruEptqnEoP4tQesrFbO585QZAO.jpg
  • 6
Jurigag
Jurigag
16.04.2017, 19:28:36
  • 13
@Tlahuizcalpantecuhtli: ciekawe jak właśnie tam rozwiązali kwestie wydajnościowe, mam rozumieć pewnie każde kolejne odbicie jest renderowane w coraz gorszej jakości albo nawet ba, jest stosowane te same odbicie zeskalowane odpowiednio?
narkotyki
narkotyki
16.04.2017, 20:00:05
  • 15
@Jurigag: W drugiego Portala nie grałem, ale w pierwszym było w opcjach do wyboru jak "głęboko" rysować, jak np. ustawiłeś na "2" to dwa pierwsze portale były renderowane normalnie a trzeci wyglądał jak portale np. w Quake (taka plazmodziura). Te same przeskalowane odbicia psułyby perspektywę i wyglądały nienaturalnie.
vostok
vostok
16.04.2017, 18:23:53
  • 61
Kiedyś chyba twórcy mniej się przejmowali odwzorowaniem fizyki w grach, za to sypali pomysłami.
Albo nie wiedzieli, że lustro w grze powinno sprawiać tyle problemów.
Oto jak powinno się prawidłowo zrobić i wykorzystać lustro w grze ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • 4
s.....e
konto usunięte 16.04.2017, 18:44:14 via Android
  • 49
@vostok zabawne że akurat z dukea przykład. Nie wiem czy filmik porusza ten temat - jeśli tak to nie czytać dalej... ale w starym dobrym Duke nukem lustra były robione tak, że za lustrem robiło się dokładnie takie samo pomieszczenie - silnik pewnie sam już kopiował przedmioty w nim i postaci i to była cała tajemnica luster - chyba jedyny sposób żeby dobrze lustro zrobić na pentiumach pierwszej generacji. Także jeśli ktoś
lubiem_piwo
lubiem_piwo
16.04.2017, 22:20:52
  • 12
@vostok: Ilekroć widzę Duke'a przypomina mi się nasz polski Duke;)
Pobierz
źródło: comment_r5WLFAmtMj5XykV96cy0rmro7tm0ys0f.jpg
k.....3
konto usunięte 16.04.2017, 16:09:59
  • 56
Za moich czasów w lustrach się nie przeglądało tylko przechodziło przez nie do innego wymiaru #gimbynieznajo #pdk
Pobierz
źródło: comment_k4FFHhHVGkFeTPQK1mIZ4SaXfFXKAqnW.jpg
  • 1
arti040
arti040
16.04.2017, 17:03:25 via Android
  • 13
@kamien23 Darkseed! <3
NiezajebywalnyNiesporczak
NiezajebywalnyNiesporczak
16.04.2017, 17:44:04
  • 49
Gdybym tworzył gry a nie wiedział o tym problemie to pewnie zwyczajnie takie lustro bym zrobił.
  • 8
VeleiN
VeleiN
16.04.2017, 18:39:39
  • 68
@NiezajebywalnyNiesporczak: przecież autor wyraźnie powiedział, że defacto nie ma dużego problemu zrobić lustro które będzie dobrze działało, ale że to znacznie pożera moc obliczeniową
G.....k
konto usunięte 16.04.2017, 19:30:48 via Android
  • 40
@NiezajebywalnyNiesporczak Jakbyś potrafił zrobić lustro bez pożerania mocy obliczeniowej to ja bym cię z otwartymi rękoma przyjął. Oczywiście jakbym był prezesem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
thalotor
thalotor
16.04.2017, 17:56:18
  • 34
przecież w rzeczywistości coś takiego jak kolor nie istnieje .
  • 11
Dzonzi
Dzonzi
16.04.2017, 18:57:04
  • 59
@dzon-lejn: skoro nas nie ma to czemu widzę, że piszecie takie głupoty?
querelainoficiositestamenti
querelainoficiositestamenti
16.04.2017, 19:26:23
  • 32
@thalotor: Często to zdanie słyszę, ale dla mnie (jako laika) jest ono pozbawione sensu. No bo czym jest dźwięk? To jest dokonana przez nasz mózg interpretacja fali akustycznej. Na tej samej zasadzie kolor jest interpretacją fali świetlnej (lub braku światła) przez mózg. Czy ktoś twierdzi, że dźwięk nie istnieje w rzeczywistości?
Kris95
Kris95
16.04.2017, 19:31:01
  • 33
A to lustro pamiętacie? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Pobierz
źródło: comment_CKWYKguzSgJZqEcL1Rz8IcXuOfOnm4OX.jpg
  • 1
materazzi
materazzi
17.04.2017, 07:16:52
  • 7
@Kris95: Ja pamiętam to lustro i ten nagły spadek FPS-ów na moim Celeronie 800.
Pobierz
źródło: comment_fgfFeuttrLb0nOl1h5InxFhVl7o3y57b.jpg
eloyard
eloyard
16.04.2017, 17:35:41 via Android
  • 25
Pamiętam jak mi podłoga w Wizardry 8, w Arnice, chyba w świątyni konkretnie, Radeona mordowała... Teraz wiem czemu.
  • 3
poczwar
poczwar
16.04.2017, 19:35:54
  • 24
@eloyard: mówisz o tym polerowanym marmurze na wysoki połysk? jeżeli tak, to tam zastosowano symetryczne pomieszczenie poniżej podłogi (z kolei ta podłoga była szkłem z 50% przezroczystością)...

Pobierz
źródło: comment_y2uQVRcufhKU7GaPNxerazo74K7EpSCZ.jpg
Bartholomew
Bartholomew
16.04.2017, 20:51:21
  • 19
@eloyard: Pamiętam jak szef naszego projektu wrócił z wizyty w Corwin Software Studios, gdzie obserwował postępy produkcji gry "Mortyr", ze strasznym bólem dupska, że nie dorastamy im do pięt. No ale nie ta kasa misiu, niestety. A "Mortyr" miał właśnie w ten sposób zrealizowane lustra: jako osobne pomieszczenia umiejscowione w odwrotnej osi, co wyglądało jak lustro.
JBFC
JBFC
16.04.2017, 19:42:44
  • 21
Podobnie z realistycznymi lunetami/celownikami. Zauważcie że zwykle gdy używacie scope w większości gier razem z celownikiem przybliża się Wam także cały obraz na skraju obszaru widzenia. Dzieje się tak dlatego, ponieważ aby przybliżyć obraz w samej lunecie, nie zmieniając tła widzianego przez bohatera potrzebne jest wygenerowanie kolejnego obrazu tym razem o mniejszym FOV i nałożenie go na nasz widziany do tej pory. W takim wypadku jeśli użylibyśmy lunety, nasza karta graficzna musiałaby
Pobierz
źródło: comment_hdinlDobWV8jFQfmSqiIEnqLkTuTGgJR.jpg
nightrain
nightrain
16.04.2017, 18:30:54
  • 14
przecież lustra działy już w Duke Nukem 3d, ale później programiści chyba sobie wymyślili, nie chce nam się i już
  • 8
jacek007g
jacek007g
16.04.2017, 19:03:04
  • 15
@nightrain: Właściwie odpowiedź jest w filmie, ale może dopowiem trochę. Duke Nukem właściwie nawet nie był grą w pełni 3D, była to gra 2.5 wymiarowa. Spróbuj spojrzeć w górę pod kątem 90 stopni - albo się nie da, albo są otoczenie deformuje się. Co z tego jak ma lustra jak chwilę później wydano Quake'a z w pełni 3D grafiką. Obecne gry są dużo bardziej skomplikowane niż 2.5D ray-castingowe gry z lat
s.....e
konto usunięte 16.04.2017, 19:16:30 via Android
  • 12
@jacek007g w Duke nie można było nawet zrobić jednego pomieszczenia nad drugim, tzn można było o ile nie dało się spojrzeć na obydwa jednocześnie (np z półpiętra schodów na parter i na piętro) bo silnik wariował.
dendrofag
dendrofag
16.04.2017, 17:50:40
  • 10
Fajnie koleś tłumaczy rzeczy które każdy gracz uważa za oczywiste i nie zwraca na nie uwagi.
d.....e
konto usunięte 16.04.2017, 20:12:54
  • 9
Kurde... jak zobaczyłem ten fragment z mafii III to płakłem... jak można byłoby wydać taką grę?
D.....a
konto usunięte 16.04.2017, 17:32:02 via Android
  • 8
W Prince of Persia już działały ;)
Kaveras
Kaveras
16.04.2017, 18:18:21 via iOS
  • 6
High quality content , w sumie jak większość na kanale ;)
riseno
riseno
16.04.2017, 19:30:28
  • 4
w serii gier Hitman odbicia lustrzane też wyglądały całkiem spoko
  • 4
karoryfer
karoryfer
16.04.2017, 21:06:54
  • 13
@riseno: Najbardziej zapadło mi w pamięć to lustro z Hitmana
Pobierz
źródło: comment_yXNVr2UrTROata4I1tUYBh16RoIvQETA.jpg
Gh0st
Gh0st
17.04.2017, 11:37:52
  • 1
@kuss115:
Która to część? Contracts?
t.....i
konto usunięte 16.04.2017, 20:12:24
  • 3
Bardzo dobrze tłumaczy. Z jednej strony nie mówi jak dla debila pomijając bardziej zawiłe kwestie, a z drugiej nie wchodzi zbytnio w szczegóły, które dla laika nie są istotne (np. mówiąc o świetle jako o wiązce cząstek nie zaczyna nagle mówić o shrodingerach ;))
SatanClavvs
SatanClavvs
16.04.2017, 18:44:06
  • 2
nawiązując do zasady nieoznaczoności Heisenberga i innych dziwactw mechaniki kwantowej: Czemu lustra w rzeczywistości nie są do kitu?

  • 4
hu-nows
hu-nows
16.04.2017, 21:18:37
  • 1
@SatanClavvs: dobre.. Podobnie z krzykiem na pustyni, jeżeli w promieniu wielu kilometrów nie ma innego człowieka lub zwierzęcia które mogłoby się spłoszyć to czy jest sens rzeczywiście emitować falę dźwiękową?
SatanClavvs
SatanClavvs
17.04.2017, 17:19:43
  • 0
@msichal: nawiązałem do znaleziska. Z którego fragmentu mojego wpisu wywnioskowałeś że widzę jakiś problem(?!)?
może pewne sprawy widzę inaczej niż ty
Morituria
Morituria
16.05.2017, 02:59:31
  • 1
@ElGovanni odkopuję, bo tu ot ciekawostka. Może mam błędne informacje, ale wydaje mi się, że gdzieś czytałam o tym, że worlds jako jedno z pierwszych (o ile nie pierwsze) mogło pochwalić się w pełni funkcjonalnymi lustrami już w połowie lat 90.
brokenik
brokenik
16.04.2017, 22:11:36
  • 1
Bo silniki gier operują wciąż na uproszczonym rysowaniu na obiektach geometrycznych. Świat rzeczywisty który jesteśmy w stanie zobaczyć składa się z "drobin" i promieni świetlnych. Dlatego najlepszą metodą generowania trójwymiarowego obrazu jest raytracing - a to już niestety nie skaluje się tak dobrze aby mogły go uciągnąć nawet najnowsze komputery - chyba, że mówimy o jakiś prostych modelach. Nie zmienia to faktu,że gry cały czas zaskakują swoimi możliwościami i co jakiś czas
Thunderlane
Thunderlane
16.04.2017, 19:45:29
  • 1
( ͡° ͜ʖ ͡°)
https://youtu.be/JZokdmzvDGA?t=1m42s
  • 1
siesownik
siesownik
16.04.2017, 20:08:15 via iOS
  • 0
( ͡° ͜ʖ ͡°)

https://youtu.be/JZokdmzvDGA?t=1m42s
@Thunderlane: a jak było w demo quake III chyba było zajebiste odbicie nawet na demo trailerze.
arct2
arct2
16.04.2017, 18:27:57
  • 1
Co to za gra w 3:15?
  • 3
KoniecznaKoniecznosc
KoniecznaKoniecznosc
16.04.2017, 18:39:26
  • 7
@arct2: Uncharted 4
pawel694
pawel694
16.04.2017, 19:04:00 via Android
  • 5
@arct2 widać że komputerowiec ( ͡° ͜ʖ ͡°)
sandras43865
sandras43865
21.10.2017, 18:33:26
  • 0

Komentarz usunięty przez moderatora

K00mnot
K00mnot
29.04.2017, 01:52:51
  • 0
w niektórych są dobre
dmdepeche
dmdepeche
29.04.2017, 00:28:56
  • 0
Czemu w grach lustra są do kitu?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Bo w Wiedźminie nie ma luster
  • <
  • 1
  • 2
  • Strona 1 z 2
  • >
  • Wykopujący (714)
  • Zakopujący (16)

Hity

tygodnia

"Moja wizja jest warta poświęcania gospodarki" - Jarosław Kaczyński Reuters
2797
Realizacja 800+ będzie kosztować polskiego podatnika 62 miliardy złotych!
2479
Czterech policjantów prowokuję do bójki przechodnia
2483
ZUS wypłaca już 500+ dla obywateli Ukrainy, a wktótce 800+
2018
Kaczyński: 500 plus od nowego roku to 800 plus.
1717
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #zainteresowania
  • #kultura
  • #heheszki
  • #muzyka
  • #film
  • #gry
  • #humor
  • #swiat
  • #polska

Wykop © 2005-2023

  • Nowy Wykop
  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Wykop.pl