Decyzja o budowie Centralnego Portu Lotniczego przesądzona
Powstanie Centralnego Portu Lotniczego jest już przesądzone. W najbliższych dniach Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów zatwierdzi decyzję o budowie gigantycznego lotniska. Koszt 25-30 mld złotych.
Damasweger z- #
- #
- #
- #
- 265
Komentarze (265)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
Szacunki wskazują, że koszt budowy elektrowni jądrowej o mocy 1 000 MW będą się kształtować na poziomie 35/45 mld złotych, uwzględniwszy oczywiście nakłady na przygotowanie terenu i infrastrukturę pomocniczą, a chyba bardziej zależy nam na niezależności energetycznej niż Centralnym Porcie Lotniczym...
@NH35: Nam czyli komu? Nam - ludziom, czy władzy? O to chodzi...
dzięęki pissss....
Żadne z tych faktów nie będą się odnosiły za naszego życia do tego lotniska, więc chyba słabe porownane :)
Niemcy mają już 6 lat opóźnienia w budowie swojego CPL a koszt budowy wzrósł o ~300%. Ale nie. My damy rade bez problemu...
Lokalizacja wskazana dla CPL jest jak najbardziej prawidlowa. Tylko potrzeb rynkowych i mozliwosci finansowych absolutenie brak.
Bo takielotnisko nie konkuruje z Modlinem czy Radomiem, tylko z Frankfurtem, Berlinem czy innymi glownymi Hubami euopejskimi.
I nie mamy najmniejszych szans w tej konkurencji.
a nie w runie? no dobra, poczekajmy jeszcze te dwa lata to spełnią tą obietnicę wyborczą ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Tak pewnie będzie.
Ale takie niezrealizowane inwestycje mają jedną cechę.
Pochłaniają ogromne pieniądze.
NIE CHCE MI SIĘ WIERZYĆ. no ale to nie nasza sprawa i
@ShpxLbh: oczywiście że nasza sprawa
Z uwagi na prace latam dużo ~200 razy w roku i LOT jest najdroższą linią lotniczą jaką leciałem - no może za wyjątkiem Luxair'a. Przykład z ostatniego tygodnia z czwartku: potrzebuje na szybkości dostać sie na Heathrow w niedziele, LOT: 200 GBP British Airways 96 GBP.
LOT to burdel na
Komentarz usunięty przez moderatora
W kwestii wykorzystania środków unijnych przed Polską stoją dwa wyzwania:
a) wykorzystać ich jak najwięcej;
b) wykorzystać je mądrze.
Ci kretyni robią wszystko, żeby wykorzystać ich jak najmniej i na jak najbardziej słomiane inwestycje na miarę naszych możliwości.
Przy czym jak już widzę opinie typu "- Nie akceptuję, by trwało to 20 lat, a nawet 10 lat. Myślę, że jest to do zrobienia w osiem lat - mówił we wrześniu prezes LOT-u."
To już widzę ten burdel i to, że po ośmiu latach
Mam nadzieję, że ten CPL powstanie między trasą A2/s8 w odległości ok 25 km od Warszawy. Robiłem ostatnio brief geograficzny i jest taka możliwość. Mam nadzieje, że nie sprawdzą się ploty o 40 km od Warszawy. Jesli to ma być port biznesowy to musi byćwzględnie blisko. Tak tak, wiem, że sztokholm czy monachium mają porty lotnicze 35-40 km od miasta)
@hatemyself:
Ja myślę, że fanaberią jest nie tyle budowanie CPL co decydowanie się na budowę CPL podczas gdy decyzje dotyczące budowy elektrowni atomowej są od prawie 30 lat regularnie odkładane. Lotnisko, lotniskiem, pewnie że jak się wszystkie zapchają to będzie problem. Ale skala tego problemu to jest pikuś w porównaniu do zagrożenia
Wyrzucanie kolejnych miliardów w błoto z naszych podatków, bo taki kaprys ma naczelnik.
@minimum: Tu się nie liczy centrum geograficzne, a gospodarcze, a te wypada pewnie gdzieś w okolicach Luxemburga.
:D
Zresztą, pokazał ostatni strajk w Berlinie gdzie