Autostrada, zakaz wyprzedzania dla ciężarówek i radiowóz wlokący się 60 km/h... ciekawe po co...
@Liber0Abaci: no mi wyszło ~80 km/h (licząc słupki które są ustawione co 100 m) - pytanie: jaka jest dopuszczalna prędkość pojazdu ciężarowego w Polsce?
Zostanę pewnie zminusowany, ale to co TIRy robią na A4 to jest kryminał. Nie jeden raz musiałem hamować ze 140 km/h na gwałt, bo TIR zdecydował się wyprzedzać, całkowicie wymuszając pierwszeństwo.
@TreeLemon: Ale teraz hurr durr bo policja :D śmieszą i i rytują jednocześnie mnie te bałwany, czują się bogami na ekspresówkach i autostradach, wyprzedzają po trzy, cztery składy przez dziesięć minut, wpieprzają się przed maskę i jeszcze mają pretensje do kogokolwiek.
@swistak80: Film akurat się zaczyna gdy kończę wyprzedzać więc postanowiłem przeciągnąć tym lewym pasem, aż wyprzedzę właśnie tą ciężarówkę. Tir do zwężenia miał masę drogi, a za mną nic nie jechało (dlatego też jechałem tak długo lewym pasem) dlatego mógł spokojnie przeczekać aż go wyprzedzę. Dlaczego miałem go puścić? Dlaczego to ja mam hamować? Płynność ruchu byłaby utrzymana gdyby baran poczekał aż go wyprzedzę i spokojnie zająć lewy pas.
Nie wiadomo co było wcześniej, może tirowcy coś #!$%@? i policjanci po prostu czekali na zjazd, żeby ich zatrzymać? Więc nie wydawajcie za szybko wyroku, bo jutro się jeszcze okaże że jednak policja dobrze zrobiła.
@michalje: nie wiem co co za droga, ale np. na A4 często jest zakaz wyprzedzania włączany na tablicach, a te ludzikie śmiecie mają to w głębokim poważaniu i jak tylko przejadą kilkaset metrów to zaczynają się wyprzedzać przez co blokują ruch na autostradzie.
@sylwek2k: a pedały w ciężarówkach mają obowiązek jechać nie więcej niż 80 km/h. Radiowóz na podstawie słupków i czasu jechał około 75. Skąd ta afera? Bo pedały w ciężarówkach musiały jechać zgodnie z przepisami?
@Ruswelt: Jest nadużyciem. Prawdopodobieństwo ustalenia sprawcy (mam na myśli pana policjanta) graniczy zeru. Gdyby to się dostało do prasy to rzecznik policji ma przygotowany szablon: 1. Nie można odczytać numerów bocznych, dachowych radiowozu 2. Nie mamy w rejestrze, żeby dnia tego i tego o godzinie takiej i takiej po drodze takiej i takiej poruszał się radiowóz. 3. Sprawdzić czy nie ksiądz
O co ten cały szum skoro policja jedzie pi razy drzwi 80 km / h (i pewnie specjalnie to robią, ale w tym wypadku to nie jest wykroczenie tylko #!$%@?ństwo) a ciężarówka i tak więcej zgodnie z prawem nie może?
@deathcoder: jadą mniej niż 80km/h. Zapewne u nich na prędkościomierzu jest te "80km/h", tyle, że prędkościomierze w osobówkach zawyżają prędkość, przez co spowodowali zator i mega #!$%@? kierowców.
Ktoś mi wyjaśni sytuacje bo nie rozumiem do końca. Radiowóz jechał te 80 na godzinę mimo ,że mógł więcej, ale chciał sprawdzić czy ciężarówki będą jechały przepisowe 80. No i zrobił się za nimi sznur ciężarówek.. Nagle radiowóz zjechał na lewy pas i ściągnął ciężarówkę na bok która nie wyprzedzała radiowozu. Dlaczego go ściągnęli wobec tego? I dlaczego reszta ciężarówek też zjechała? Jaki był finał tej historii?
@sylwek2k: to #!$%@? nie łam przepisów i będzie git! Jakby to nie był radiowóz, tylko normalny cywilny samochód to pewnie wszyscy tirowcy by w dupie mieli przepisy i go wyprzedzali bez mrugnięcia okiem. Przepisy są od tego, żeby je przestrzegać. Nawet jeśli radiowóz nie chciał nikogo zatrzymywać to mógł sobie jechać te 72km/h autostradą, bo nie ma absolutnie żadnego przepisu nakazującego jechanie autostradą z jakąś minimalną prędkością. Więc skończ #!$%@?ć, że
Ale jak tirowiec blokuje A4 to jest dobrze.Przecież on nie może zwolnić o 0.1km/h bo go termin goni i musi wyprzedzać.... Piękna akcja oby więcej takich( ͡°͜ʖ͡°)
@msichal: zatrzymali ciężarówkę do kontroli, ale nie wiadomo z jakiego powodu, bo kierowca tego nam oczywiście nie pokaże, bo by musiał pokazać, że tak naprawdę ten korek to jego wina, a nie policjantów, którzy wykonują swoje obowiązki.
@msichal: a to niby dlaczego? Po prostu wjechali przed tira i przed nim jechali, a sygnały włączyli w momencie jak musieli przyblokować też lewy pas i pokazać lizak. Nie widzę żadnego powodu, dla którego mieliby włączać sygnały wcześniej.
No i moja opinia o zawodowych kierowcach się znów potwierdziła. Potraficie tylko memłać ozorami na CB i blokować innych użytkowników ruchu, a jak możecie zrobić coś z sensem to ogony pod siebie i skomlecie w budach. Każdy kto czytał moje wypowiedzi wcześniejsze wie, jaki mam stosunek do obecnych mistrzów kierownicy w TIR-ach (bo można używać tej nazwy zwyczajowo zamiennie zamiast ciągnik siodłowy więc się odpieprzcie) ALE: - po pierwsze to pora skończyć
3) autostrada – drogę dwujezdniową, oznaczoną odpowiednimi znakami drogowymi, na której nie dopuszcza się ruchu poprzecznego, przeznaczoną tylko do ruchu pojazdów samochodowych, z wyłączeniem czterokołowca, które na równej, poziomej jezdni mogą rozwinąć prędkość co najmniej 40 km/h, w tym również w razie ciągnięcia przyczep;
@James_Earl_Cash: Tu mogę sie z Toba zgodzić. Wspomniane 40kmh to prędkość wymagana do osiągnięcia... Jednak w tym konkretnym przypadku pozostaje
@szefwszystkichszefow: Nie zrozumiałeś mnie. Jestem kierowcą ciężarowych od 10 lat i staję po ich stronie. Co do kwestii wyprzedzania to jeśli chodzi o mnie to już nie tyle czas jazdy co po prostu bardzo źle się jedzie za kimś dłuższy czas. Oczywiście też nie wyprzedzałbym z różnicą 1km/h tylko zdjąłbym z tempomatu 2 km/h i dał mu odjechać. Albo bym czekał na dogodny moment. Niestety jest wielu buraków którzy będą wprzedzali
gdyby nie policja to nie jeden pas by byl zakorkowany tylko dwa, przez ciezarowki, a teraz maja wielki bol dupy a jak ci #!$%@? tirem na czolowke bo sobie wyprzedza a ty musisz uciekac do rowu to ma juz to w dupie bo najwyzej wbijesz mu sie ryjem w zderzak
Jeżdżę trasa A4 Katowice-Opole co dwa tygodnie i wyprzedzanie tirów co kilka kilometrów to jakaś masakra bardzo dobrze powinno ich się za to karać aż do skutku
Komentarze (229)
najlepsze
Za zbyt powolną jazdę i tworzenie zagrożenia na drodze to Policjanci sami sobie powinni wystawić mandat.
@Liber0Abaci: no mi wyszło ~80 km/h (licząc słupki które są ustawione co 100 m) - pytanie: jaka jest dopuszczalna prędkość pojazdu ciężarowego w Polsce?
Tir do zwężenia miał masę drogi, a za mną nic nie jechało (dlatego też jechałem tak długo lewym pasem) dlatego mógł spokojnie przeczekać aż go wyprzedzę.
Dlaczego miałem go puścić? Dlaczego to ja mam hamować? Płynność ruchu byłaby utrzymana gdyby baran poczekał aż go wyprzedzę i spokojnie zająć lewy pas.
Jakby co
1. Nie można odczytać numerów bocznych, dachowych radiowozu
2. Nie mamy w rejestrze, żeby dnia tego i tego o godzinie takiej i takiej po drodze takiej i takiej poruszał się radiowóz.
3. Sprawdzić czy nie ksiądz
Komentarz usunięty przez moderatora
Radiowóz jechał te 80 na godzinę mimo ,że mógł więcej, ale chciał sprawdzić czy ciężarówki będą jechały przepisowe 80.
No i zrobił się za nimi sznur ciężarówek.. Nagle radiowóz zjechał na lewy pas i ściągnął ciężarówkę na bok która nie wyprzedzała radiowozu. Dlaczego go ściągnęli wobec tego? I dlaczego reszta ciężarówek też zjechała?
Jaki był finał tej historii?
Komentarz usunięty przez moderatora
Pewnie coś konkretnego i na rzeczy bo dalsza akcja nie pokazana.
Piękna akcja oby więcej takich( ͡° ͜ʖ ͡°)
ehhhh...... #grammarnazi
- po pierwsze to pora skończyć
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
@James_Earl_Cash: Tu mogę sie z Toba zgodzić. Wspomniane 40kmh to prędkość wymagana do osiągnięcia... Jednak w tym konkretnym przypadku pozostaje