Silnik benzynowy 2.0 pali mniej od 1.2 turbo? Zobacz wyniki pomiarów drogowych!
Ekologiczna poprawność każe konstruować coraz mniejsze silniki o coraz większej mocy. To porównanie udowadnia, że duży silnik benzynowy bez turbiny może być oszczędniejszy od wysilonego, małego silnika turbo
wykopers z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 418
Komentarze (418)
najlepsze
Tak, większy silnik pali mniej od turbodoładowanych małych silników.
2.0 to Mazda 3 opisana w tabeli jako "3".
Tabelka z testów
te silniki zeby jezdzic dynamicznie trzeba bardzo cisnąc, a wtedy spalanie w mieście w zimie w korkach spokojnie przekracza i 10 litrów na setkę.
PS. Chwała
Wiesz, że to zależy od przełożenia skrzyni biegów, a w mniejszym stopniu od silnika? Kto wyprzedza tir na 6 biegu na terenie niezabudowanym (żadna ekspresówka, czy autostrada)? #!$%@? umysłowo człowiek?
Jakby kazać Pudzianowi wnieść worek kartofli na piąte piętro to pewnie by się mniej zmęczył i spalił mniej kalorii niż ja.
Różnica jest taka że golf nieco niżej ma użyteczne obroty, a mazda jest żwawsza na wyższych.
Wolnossaka trzeba kręcić bo max moment zaczyna się powiedzmy od 2500+ (mój 2.0 max moment ma od 3300) , silniki w turbo max moment mogą mieć już przy 1500.
- autostrada- predkosci 130-150 Ford 10-11 litrow VW 8,5-9 litrow
- autostrada -predkosci 100-120, Ford 8,5-9 litrow, VW 6,5-7
VW cichszy i dynamiczniejszy.
@wykopers: tak, to ten silnik, oba auta sa porownywalnej generacji - 2 gen galaxy (od 2007) i druga gen Sharana (bodajze 2010)
@spieprzajdziadu: ford manual 5 biegow, VW automat dsg 6 biegow
SRC: http://skodovy.pl/moc-czy-moment/
Jak widać na wykresach maksymalny moment obrotowy jest dla silnika doładowanego dostępny praktycznie od 2.5k do 7k rpm. Kto jeździł ten wie jak to się przekłada np na zdolność wyprzedzania lub włączania się do ruchu.
Wiadomo - ten zapas momentu nie jest potrzebny zawsze - bo wyprzedzanie się planuje z głową ale czasem mimo najszczerszych chęci i zachowania ostrożności coś pójdzie nie tak.
Dlaczego?
Kiedyś wolnossący 1,9D. Silnik nieomal legendarny, łykał średnio 6,5 litra na setkę, w zimie nieco więcej, w trasie nieco mniej.
Teraz 1,4D z turbo. Średnio 5 litrów na setkę, w zimie bez większych różnic, w trasie nieco mniej.
@jedzczarnekoty: ale juz trwalosc inna
cos kosztem czegos
Teraz mam polo 1.2 TSI 110KM z DSG
I tak:
w miescie: hyundai 9l, polo 7l
w trasie predkosci powyzej 150km/h: hyundai 9l, polo 8l
Wiem ze polo o 200kg lzejsze ale kolega ma nowego golfa VII z 1.4TSI 125KM + DSG i spalanie jest podobne co w polo.
Juz nie mowiac o
@Piratez jaki przebieg w polo? Widzisz już wiadro oleju w bagażniku?;) Pytam bo mamy ponad setkę firmowek z tym silnikiem (2016 rok) i tam trzeba olej wiadrem przelewać ;)
A o tych współczesnych to faktycznie nie ma co rozmawiać. Właściwie jedyne sensowne małe silniki benzynowe z turbo to fiatowski T-Jet, oplowski 1.4 i na tym koniec. Reszta zaczyna się tak od
-passat o wiele lepiej się zbiera, mazda gorzej. W maździe musiałem redukować o 2 biegi do wyprzedzania, w passacie tylko o 1,
-passat spalił średnio 7.0l, mazda 7.7l
Oba auta testowane na takiej samej ~500km trasie (autostrada + drogi pozamiejskie). Fakt, że mazda ma większe opory powietrze, stąd większe spalanie, ale przyspieszenie 60-100km/h rozczarowało mnie.
Passat wygrał, ale i
Obydwa samochody używałem od nowości, starszym przejechałem ok 180000 km, w nowszym mam teraz przejechane prawie 30000 km.
Spalanie sprawdzam na długich interwałach, co jakieś 10000 km (akurat komputer w Citroenach liczy średnie spalanie do takiego dystansu, później nie przybywa kilometrów
20-30 lat pozniej hurr downsizing
Komentarz usunięty przez moderatora
Ja bym chciał V8 albo V12 mieć, może kiedyś.