Używam w/w systemów w BMW i niestety nie są tak superowe jak na filmikach. Działa w 90% przypadków, ale w tych 10% potrafi 'nie rozpoznać' pojazdu z przeciwka i j---e długimi na maxa. Mam auto z laserowymi lampami i myślę, że w--------e kierowcy po drugiej stronie musi być ogromne.
@porBorewicz07: oślepiają bo nie raz jak kogoś wyprzedzę to ludzie w złości mi swoje długie włączają. Mówiłem już o tym na wizycie serwisowej podobnież mają je przeprogramowwywać w lutym.
@Mattijjah: No ale OC nie pomyliłeś z AC? Przecież starsze auta z reguły są w gorszym stanie technicznym i mają gorsze parametry (np. droga hamowania). Stąd większe ryzyko dla ubezpieczyciela
Szkoda, że film bazuje jedynie na materiałach prasowych producentów :( Podrzuciłem w powiązanych testy praktyczne, które wykonałem. Nagrałem też już materiał Z ZEWNĄTRZ (z auta poprzedzającego jak i z auta nadjeżdżającego z przeciwka) dla auta z takimi reflektorami. Mam nadzieję, że za maksymalnie kilka tygodni pokażę efekt mojej pracy :)
Ludzie, k---a, ustawiajcie wysokość swoich świateł (nie wszyscy wiedzą, ale macie takie magiczne przyciski) i kiedy świecie kierowcy przed wami po podsufitce to wiedzcie, że jest już milion przedmiotów które zapowiedział wsadzić wam w odbyt.
Ta prosta czynność dramatycznie podniesie jakość jazdy nocą na polskich drogach, na cudowne światła przyjdzie czas.
@magda_em: technicznie audi ma to najlepiej rozwiązane, zwykłe odbłyśniki mają dużo lepszą skuteczność niż soczewki, poza tym większa powierzchnia umożliwia precyzyjniejsze formowanie wiązki oraz lepsze chłodzenie ledów
@magda_em: Niestety video uwzględnia prezentację technologii w BMW dla poprzedniej generacji. Obecnie większość modeli oferuje full led (dzienne/mijania/drogowe) a niektóre już w standardzie np. BMW F34 3 GT (do adaptacyjnych dopłata ok. 3k)
Miałem do dyspozycji G11 z tym systemem i w mojej ocenie system wymaga jeszcze sporo pracy. Bardzo często kierowcy z naprzeciwka mrugali mi długimi dając mi do zrozumienia, że coś jest nie tak. Zrobiłem z kumplem mały test - jechałem drugim samochodem z naprzeciwka celem samodzielnej obserwacji zjawiska - i wydaje mi się, że ten ułamek sekundy oślepienia jest tym, co najbardziej irytuje. Warto też wspomnieć o sytuacji, gdy w ogóle system
@booyaka88: potwierdzam, mam podobne rozwiązanie (tylko bardziej ułomne) bo u mnie po prostu jak wykryje pojazd to wyłącza światła drogowe. Działa to do d--y, tzn jak sa dobre warunki to daje rade, ale jak pada deszcz to już niekoniecznie. NIe wspomne o notorycznym oślepianiu kierowców ciężarówek, którzy wyjeżdzają ze wzniesienia i kabina wystaje a ich światła jeszcze nie wiec system ich nie widzi mimo ze ja łunę widze już od
@ZajebbcieTrudnyNick: mam niski samochód i prawie wszyscy mnie oślepiaja, czyli mam się nie przejmować nimi i walić drogowymi i tylnym przeciwmgielnym cały czas...
Z tych trzech technologii miałem okazję przetestować wszystkie. BMW działa najgorzej, powiedziałbym, że nawet w 1/4 przypadków system nie wykrywa innych aut, a światłą są na prawdę mocne i oślepienie innego kierowcy musi być niesamowite... na drugim miejscu jest Mercedes, na 2 godzinnej drodze pomiędzy miastami ok 10% aut system totalnie zignorował. Najlepiej sprawdzało się Audi, 3 godzinna droga - zero przypadków błędnych (dlatego 3 godziny - jechaliśmy dalej, żeby na siłę
@strusmig: Nie miałem z nim styczności. Gwoli ścisłości: nie jestem dziennikarzem motoryzacyjnym, auta pożyczyłem od zaprzyjaźnionych dilerów z czystej ciekawości. Nie faworyzuję też tutaj żadnej marki, osobiście stronię od niemieckiej motoryzacji i nawet z dużym rabatem - ehkem, przepraszam, z dużą gratyfikacją nie kupiłbym żadnego z aut powyższych marek (jeżdżę Volvo).
Komentarze (237)
najlepsze
( ͡° ʖ̯ ͡°)
Ludzie, k---a, ustawiajcie wysokość swoich świateł (nie wszyscy wiedzą, ale macie takie magiczne przyciski) i kiedy świecie kierowcy przed wami po podsufitce to wiedzcie, że jest już milion przedmiotów które zapowiedział wsadzić wam w odbyt.
Ta prosta czynność dramatycznie podniesie jakość jazdy nocą na polskich drogach, na cudowne światła przyjdzie czas.
dodatkowo reflektory sa zle zamocowane po dzwonach
zarowki kazda z innej parafii o innym stopniu zuzycia
za duzo oczekujesz ;)
Naobiecuje a potem co
BMW działa najgorzej, powiedziałbym, że nawet w 1/4 przypadków system nie wykrywa innych aut, a światłą są na prawdę mocne i oślepienie innego kierowcy musi być niesamowite... na drugim miejscu jest Mercedes, na 2 godzinnej drodze pomiędzy miastami ok 10% aut system totalnie zignorował. Najlepiej sprawdzało się Audi, 3 godzinna droga - zero przypadków błędnych (dlatego 3 godziny - jechaliśmy dalej, żeby na siłę
Gwoli ścisłości: nie jestem dziennikarzem motoryzacyjnym, auta pożyczyłem od zaprzyjaźnionych dilerów z czystej ciekawości.
Nie faworyzuję też tutaj żadnej marki, osobiście stronię od niemieckiej motoryzacji i nawet z dużym rabatem - ehkem, przepraszam, z dużą gratyfikacją nie kupiłbym żadnego z aut powyższych marek (jeżdżę Volvo).