Zgadnijcie, dlaczego przepisy jasno zabraniają wjazdu za szlaban do momentu, gdy światłą nie zgasną... U nas też - ledwo się jeden z drugim zmieści to już szybko ruszają.
@Dzyszla: Prawo o Ruchu Drogowym: Art. 28. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność. Przed wjechaniem na tory jest on obowiązany upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy, oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona. 2. Kierujący jest obowiązany prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym
Zgadnijcie, dlaczego przepisy jasno zabraniają wjazdu za szlaban do momentu, gdy światłą nie zgasną..
@Dzyszla: Jestem przekonany że sytuacja z filmu nie była inspiracją do wprowadzenia takiego przepisu. Ta sytuacja nie była normalna. Szlabany powinny być opuszczone aż przejedzie drugi pociąg.
@ameliniowyguzik: Yhym, rutyna. A jak na skrzyżowaniu ruszy na czerwonym, bo z pasa obok ktoś ma strzałkę i zabije kilka osób? To zwykły idiota, który powinien być ponownie skierowany na kurs, na którym mu wytłumaczą zasady poruszania się po drogach publicznych. Przecież tu mógł doprowadzić do katastrofy kolejowej, jak ten debil w Czechach.
To dość ciekawe, że maszynista przejechał w takiej sytuacji z dość dużą prędkością. U nas Tarcza ostrzegawcza przejazdowa sygnalizowałaby nieprawidłowe działanie urządzeń na przejeździe i maszynista zobowiązany byłby nie jechać szybciej niż 20kmph, tu było sporo szybciej. Ale no cóż... Rosja chyba...
Komentarze (80)
najlepsze
Art. 28. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność. Przed wjechaniem na tory jest on obowiązany upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy, oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona.
2. Kierujący jest obowiązany prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym
@Dzyszla: Jestem przekonany że sytuacja z filmu nie była inspiracją do wprowadzenia takiego przepisu. Ta sytuacja nie była normalna. Szlabany powinny być opuszczone aż przejedzie drugi pociąg.
Światła czerwone nie zgasły
U nas Tarcza ostrzegawcza przejazdowa sygnalizowałaby nieprawidłowe działanie urządzeń na przejeździe i maszynista zobowiązany byłby nie jechać szybciej niż 20kmph, tu było sporo szybciej.
Ale no cóż... Rosja chyba...