Nowe standardy emisji spalin kontra downsizing
Zdaniem analityków nowe standardy spalin wyprą silniki benzynowe o pojemności mniejszej niż 1.2 litra i turbodiesle poniżej 1.5 litra.
m.....s z- #
- #
- #
- 251
- Odpowiedz
Zdaniem analityków nowe standardy spalin wyprą silniki benzynowe o pojemności mniejszej niż 1.2 litra i turbodiesle poniżej 1.5 litra.
m.....s z
Komentarze (251)
najlepsze
Komentarz usunięty przez moderatora
W tym kontekście dziwi też nowo opracowany i wprowadzony silnik trzycylindrowy 1.0 TSI z grupy VAG 115 KM, montowany do wszystkiego kompaktowego w miejsce 1.2 TSI, wydali tyle kasy mimo że zaraz nie będzie spełniał norm?
@blueray: No tak, ale realne parametry silników, których jeszcze nie wyprodukowali nie były znane :) Downsizing to był długi proces, minimum 10 lat ulepszeń i kilka generacji. Trudno było na początku tej drogi wyrokować jak silniki będą się sprawować. Wyglądało obiecująco, była to ewolucja a nie rewolucja (więc tanio i małe ryzyko) więc wszyscy poszli w tą stronę. Prawdopodobnie myśleli, że uda im się dłużej downsizingować silniki albo dłużej oszukiwać w pomiarach :-/.
To nie automaty są złe tylko ludzie którzy je kupują po 500k przebiegu bez serwisu, obowiązkowo skręcone liczniki do 160k i stąd są lamenty.
Ja sobie nie wyobrażam żeby jeździć na manualu w tych po^&&%CH korkach- przecież to odbiera chęć do życia nie mówiąc o przyjemnośći z jazdy.
Z góry przepraszam wszystkich sportowców w 20 letnich TDIkach kombi których uraziłem powyższą wypowiedzią- oczywiście tylko wajcha
Zakute silniki osiągające duże moce Ford Focus RS, Mazda 3/6 MPS robią spokojnie po 200kkm i to z taką jazdą jakimi 1.4 Ecoboost nie są i być może nigdy nie będą katowane. Nie wspomnę o tym, że producenci już montują "kute elementy" do silnika. Wiem, że na pewno ma Mazda w SkyActiv i silniki z MultiAir koncernu Fiat. Według mnie padnie zaawansowany osprzęt, aniżeli silnik sam
Ten temat przerabiany byl
@Koster: @radekk1818: Artykuł (nb. z brytyjskiego odpowiednika "Faktu" więc zalecam ostrożność) jest z 2009r a to zdanie o wszystkich autach na świecie dotyczy tylko emisji siarki.
Wzięli się. Zgadnij jakie były komentarze... ;)
link.
Kiedyś producenci więcej zarabiali z faktycznej sprzedaży samochodów. Dzisiaj naprawy i serwisowanie zapewniają im więcej zysków niż sama sprzedaż.
Inna kwestia to warunki w jakich silnik pracuje.
Jeżeli jeździ głównie długimi trasami a nie w mieście to się wolniej zużywa i mniej pali.
Inna kwestia to modułowe projektowanie gdzie jak się zepsuje część za 5 zł to trzeba i tak cały moduł wymienić gdyż jest nie rozbieralny.
Inna kwestia to tak dobieranie żywotności elementów by zaczęły się psuć dopiero jak już samochód jest po gwarancji lub gwarancja ich wymiany nie obejmuje.
Może w krajach gdzie ludzie zarabiają tyle, że kupno nowego samochodu co 5 lat nie stanowi dla nich nadmiernego wysiłku finansowego to nie stanowi problemu ale w Polsce tak różowo już
@kekemot: Zapychające się wtryski, zacierające się pompy paliwa, przekręcające się panewki, zapychające się "smoki", zapchane filtry EGR/DPF, r-------e turbiny i dwumasy. MIT ( ͡° ͜ʖ ͡°)