Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko213
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

1027

Twój Samsung się zepsuł? Zapomnij o gwarancji!

Twój Samsung się zepsuł? Zapomnij o gwarancji!

Tak drogie Mirki, w moim przypadku tak właśnie było. Historia o tym, jak szary klient jest olewany przez wielką firmę.

woje
woje
woje
z
wykop.pl
dodany: 13.06.2016, 19:30:14
  • #
    telefony
  • #
    android
  • #
    smartfon
  • #
    samsung
  • #
    pomocy
  • #
    jakzyc
  • 354
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Twój Samsung się zepsuł? Zapomnij o gwarancji!

Tak drogie Mirki, w moim przypadku tak właśnie było.
Ale od początku.

Któregoś pięknego dnia odpaliłem sobie gierkę "Asphalt". Wyścig się zaczyna, auto rusza i... samo skręca w lewo.
Myślę sobie: co jest grane? Może zmieniłem coś w ustawieniach.
Sprawdzam, ale jest tak jak było. Nadal mam ustawione sterowanie poprzez ruch telefonem. No to pewnie gierka się popsuła, może była jakaś trefna aktualizacja. Wyczyściłem dane aplikacji, odinstalowałem, zainstalowałem ponownie. Dalej to samo. Pobrałem inną grę. To samo. Pobrałem program "Poziomica". Wynik jaki otrzymałem jest zbliżony do tego:



Postanowiłem że przywrócę ustawienia fabryczne bo tego skalibrować się nie da. Nic to nie dało, ale że mam jeszcze gwarancję, to wypadało z niej skorzystać, bo sam już nic nie mogę zrobić.

W dalszej części nie będę opisywać szczegółów żeby nie przynudzać.

Pierwsza wizysta w serwisie.
Zgłosiłem uszkodzony żyroskop i/lub akcelerometr, bo to one odpowiadają za poprawne wykrywanie poziomów. Przy okazji zgłosiłem także rozstrojony kompas oraz wypalony ekran.
Z kompasem to śmieszna historia. Każdy chyba korzystał z Map Google. Jest tam taka niebieska strzałka która wskazuje kierunek poruszania się. U mnie wyglądało to w ten sposób, że podczas jazdy na wprost, strzałka wskazywała że jadę tyłem, czyli była skierowana odwrotnie do kierunku jazdy.
OK. Telefon oddany. Po godzinie SMS że już zrobione. Wracam do serwisu. Obsługa poinformowała o naprawie. Wyświetlacz piękny, nowy. Wracam do domu, konfiguruję Gmaila, pobieram całe badziewie wraz z grami, włączam Asphalta i... nie działa. WTF? Inne programy to samo.

Druga wizyta w serwisie.
Nazajutrz wróciłem by poinformować że nie działa. Przyjęli, po godzinie odbiór. Telefon przeprogramowany czy jakoś tak. Wracam do domu, łączę się z WiFi i pobieram wszystko od nowa. Dalej nie działa. Co jest grane?

Trzecia wizyta w serwisie.
Ponownie do nich jadę - przyjmują telefon. Tłumaczę że żadna aplikacja która używa żyroskopu lub akcelerometru nie działa. O kompasie już zapomniałem, stał się mało istotny. Przy odbiorze postanowiłem dokładnie sprawdzić telefon. Uzbrojony w większy pakiet danych, pobrałem kilka aplikacji żeby sprawdzić działanie telefonu. Kolejny raz zdziwienie. Nie działa. Odmawiam przyjęcia i informuję że dalej nie działa. Odmowa odbioru jest jednoznaczna z kolejnym przyjęciem do serwisu.

Czwarta wizyta w serwisie.
Kolejny raz oddają niesprawny. Pytam: co jest grane? Miły Pan sprawdził raport z naprawy, podszedł na zaplecze do serwisanta i po chwili wrócił z informacją, że serwis nie bierze odpowiedzialności za działanie aplikacji firm trzecich.
Teoretycznie jest to logiczne i wszystko byłoby OK gdyby nie fakt, że nie działa ŻADNA aplikacja.
Dla tego stwierdziłem, że nie jest możliwe aby WSZYSTKIE pobierane aplikacje nagle zaczęły źle działać i aby to była wina tychże aplikacji. Niestety serwis twardo obstawał przy swoim.
Zdenerwowałem się i odebrałem telefon by zareklamować go u sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową. W sklepie opisałem sytuację a oni wysłali telefon do serwisu.

Piąta wizyta w serwisie.
Telefon wrócił z serwisu do sklepu. Przyjeżdżam, sprawdzam, nie działa. Sklep ponownie odsyła do serwisu, bo faktycznie wg. nich też nie działa.

Szósta wizyta w serwisie.
Telefon znów wraca niesprawny. Tłumaczenie sklepu - sklep nie bierze odpowiedzialności za działanie aplikacji firm trzecich.
Doradzono mi bym jednak starał się dochodzić swoich praw w serwisie, bo oni i tak do nich wysyłają telefony. Gdzieś to już słyszałem... Nie mogłem sobie pozwolić na tak długi okres bez telefonu, więc go odebrałem i postanowiłem dalej męczyć serwis.

Siódma wizyta w serwisie.
Mój lokalny serwis wysłał telefon do Warszawy. Tam wymieniono płytkę USB (po co?), zrobili kalibrację pasma, czy jakoś tak i odesłali telefon. Zadowolony jadę odebrać telefon, bo skoro wymieniali części to pewnie wreszcie działa. Dla pewności jednak wolałem sprawdzić. Nagle zrobiłem się purpurowy - nie działa!
Odmówiłem przyjęcia. Telefon został ponownie przyjęty i kolejny raz jedzie z Krakowa do Warszawy.
Czujecie Mirki? To już 8 (ósmy) raz!

Bodajże po 5 reklamacji zacząłem drążyć temat i doktoryzować się z zakresu działania akcelerometru. W telefonach Samsunga wbudowany jest test który można wywołać wpisując w dialerze *#0*#



Można tu sprawdzić poprawne działanie wszystkich ważniejszych funkcji dostępnych w telefonie.
Klikamy przycisk "Sensor". W nowym oknie w górnej części jest to co nas interesuje czyli "Accelerometer Sensor". Klikamy przycisk "Graph". Pokaże się wykres. Kładziemy nieruchomo telefon na płakiej powierzchni ekranem do góry i czekamy kilka sekund.

*** Ja testy na moim telefonie wykonywałem w serwisie podczas sprawdzania. To co teraz przedstawię, to wyniki z innego telefonu. ***

Wynik w sprawnym telefonie powinien wyglądać tak:



Natomiast u mnie wygląda to tak:



Na wykresie, osie "X" i "Y" powinny się pokrywać w pozycji "0", natomiast oś "Z" powinna wskazywać wartość ok "10"
Jeśli ktoś ma telefon innej firmy, to nic straconego. Można pobrać z marketu program "Sensor Box for Android" by sprawdzić wszystkie sensory.
Jeśli ktoś zechce podzielić się swoimi wynikami to będzie miło :)

Pochwalę się także korespondencją z działem reklamacji @SamsungPolska



Całość opisałem także na fejsowym fanpage'u "Sam z usterką", ale nikt się do tego nie odniósł.
Na chwilę obecną sprawę przekazałem do Olafa Krynickiego - rzecznika Samsung Polska. Jak to się mówi, tonący brzytwy się chwyta.
Wszyscy widzą usterkę, ludzie w serwisie przyjmujący telefon do naprawy także, ale serwisanci już nie.
Ale podsumowując fakty:
Na moim telefonie nie działa poprawnie ŻADNA aplikacja korzystająca z akcelerometru.
Na innym egzemplarzu tego samego modelu KAŻDA aplikacja działa.
Na KAŻDYM innym telefonie również wszystko działa dobrze.

Chwila namysłu i... co nie działa wg. Was? Telefon czy aplikacje?

Smutna sytuacja, bo w starciu z molochem nikt z nas nie ma szans. Jak widać mimo testów i dowodów na błędne działanie telefonu jestem odsyłany z kwitkiem.

Mireczki drogie, pójdźmy w gorące, niech wszyscy się dowiedzą co ich może czekać.
Dobra #gownoburza nie jest zła :)

Treści powiązane (4)

Right to Repair bill is in jeopardy.
jasonfly
z youtube.com
  • 3
Ukrywanie nieprzychylnych komentarzy?
woje
z wykop.pl
  • 0

Komentarze (354)

najlepsze

j.....o
j.....o
konto usunięte 13.06.2016, 19:53:16 via Android
  • 158
Wierzyc się nie chce, ze Samsung w Polsce tak działa. Proponuje Ci wyslac maila do Samsunga ale siedziby glownej. Olej polski serwis.
  • 26
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

A.....y
A.....y
konto usunięte 13.06.2016, 21:47:11
  • 262
angielski


@woje: Łapaj tłumaczenie. Wysłałbym na PW ale masz zablokowane. Na szybko, z błędami gramatycznymi, główna część posta, bez korespondencji. Ślij do głównej siedziby, na pewno się zainteresują. Jak się zainteresują mogę przetłumaczyć maile, bo się we mnie zagotowało jak przeczytałem jak Cię potraktowali w serwisie i na supporcie. Nigdy nie miałem żadnego problemu z Samsungiem, nawet po uwaleniu flagi Knoxa.

Your Samsung has broken? Forget about warranty.
This statement is true in
  • Odpowiedz
woje
woje
woje
Autor
13.06.2016, 21:50:21
  • 102
@Al_Bundy: kłaniam się w pas i stawiam browara. Wstrzymam się tylko chwilę z wysłaniem tego do Koreańczyków, bo chcę by Samsung jeszcze bardziej się pogrążył ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
A.....s
A.....s
konto usunięte 13.06.2016, 20:12:19 via Android
  • 98
@woje Ja oddałem swojego S5 na gwarancje do ich serwisu bo ekran się wyłączał, odesłali mi telefon niby naprawiony, z simlockiem na jakąś zagraniczną sieć(tel kupiony w orange), simlocka usunęli i tel wrócił do mnie, po pół roku sytuacja powtórzyła się, ekran znów gasł, oddałem go ponownie na gwarancję do tego samego serwisu, a ci idioci stwierdzili "NAPRAWA W NIEAUTORYZOWAMYM SERWISIE" moje tłumaczenia, że telefon był tylko u nich w serwisie
  • 22
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

woje
woje
woje
Autor
13.06.2016, 20:19:15
  • 31
@AmericanStars: Ja nawet nie marudzę na jakość telefonów, bo ta jest całkiem zadowalająca. Nie podoba mi się obsługa klienta gdy już dojdzie do jakiejś usterki. Wtedy wypinają się na Ciebie no bo co im możesz zrobić?
Równie dobrze mogliby powiedzieć prosto w oczy że im się nie chce nic naprawiać.
  • Odpowiedz
woje
woje
woje
Autor
13.06.2016, 21:52:29
  • 19
@kekemot: ale ja kupiłem flagowca jak na tamte czasy (Galaxy Note 3). Od takiego sprzętu oczekuje się jednak trochę więcej niż 1,5 roku bez usterki.
  • Odpowiedz
KLIFord
KLIFord
13.06.2016, 19:42:57
  • 43
Smutna sprawa... zwłaszcza, że mam identyczny problem w swoim Note 4 910C - i od miesiąca zbieram sie na gwarancje, ale jak to bywa z takim telefonem jest mi potrzebny na co dzień więc bardzo ciężko się rozstać...
A tu mój wpis z wykresami żyroskopu do porównania;
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

panQTAZ
panQTAZ
13.06.2016, 20:56:13
  • 30
@KLIFord: Uważaj co napiszesz. Według przepisów jest kilka tygodni w czasie których można zgłosić się do gwarancji w ramach naprawy. Mnie tak udupili.
  • Odpowiedz
elemenTH
elemenTH
13.06.2016, 21:28:19 via Android
  • 28
@panQTAZ dokładnie dwa miesiące, po tym czasie uznaje się że akceptujesz stan wię nie możesz dochodzić praw.
  • Odpowiedz
Krystofer90
Krystofer90
13.06.2016, 21:58:54
  • 38
Pracowałem w Samsungu jako inżynier, od tamtej pory nic ich nie kupuje, nie polecam i nikomu nie życzę :-P
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Adrian77
Adrian77
13.06.2016, 22:16:38
  • 31
@Krystofer90: Zrób AMA ;)
  • Odpowiedz
eXcore
eXcore
14.06.2016, 05:38:25
  • 4
Pracowałem w Samsungu jako inżynier, od tamtej pory nic ich nie kupuje, nie polecam i nikomu nie życzę :-P


@Adrian77: nie może przez kilka lat ;)
  • Odpowiedz
eloar
eloar
13.06.2016, 20:50:14
  • 25
a, Regenersis... miałem z nimi kiedyś przejścia z moim HTC. Dość długo musiałem ich męczyć mailami, bo upierali się, że sam się przyczyniłem. Powołując się jednak na odpowiednie paragrafy, męczyłem ich, aby udowodnili to co twierdzą (ich zdaniem S-OFF przyczynił się do padnięcia speekera). Nie byli w stanie i w końcu wykonali naprawę. Choć musiałem się z nimi bujać jakieś 3 tygodnie ciągle pisząc 'odwołania od decyzji'.
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

eloar
eloar
13.06.2016, 21:08:15
  • 8
@woje: oni mają coś wspólnego chyba ze sobą, bo mają praktycznie ten sam schemat zachowania, dlatego mi się od razu z tym skojarzył. Ale ktoś już tu miał dobrą radę, napisać do Samsung bezpośrednio. Był już kiedyś przypadek, że to pomogło.
  • Odpowiedz
woje
woje
woje
Autor
13.06.2016, 21:11:54
  • 9
@eloar: Tak, bardzo chętnie do nich napiszę, ale po polsku :(
Ale nie poddam się w tej bezsensownej walce, by żyło się lepiej wszystkim ;)
  • Odpowiedz
Tomatino76
Tomatino76
13.06.2016, 21:07:05
  • 22
polecam alcatela.....nie działa to nie działa....przecież wszyscy wiedzą że nie działa (kompas)
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

jejfan1
jejfan1
13.06.2016, 21:58:04
  • 15
@woje: najlepszy serwis w PL ma LG ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
LosB
LosB
13.06.2016, 22:00:52
  • 13
@woje: Oczywiście że na lepszym o wiele poziomie.. przykład moje ip 5 po 3 latach od zakupu zaczynał mieć oznaki że umiera w nim bateria i przestają działać przyciski głośniej/ciszej - power. Jeden tel do apple stora - proszę przynieść są na ten model akcje serwisowe będzie zrobione za free.
Oczywiście na serwis appla najbardziej narzekają ci co appla to w ręce mieli jak w sklepie oglądali :D
  • Odpowiedz
mrost13
mrost13
13.06.2016, 21:20:50
  • 17
I to jest wielki i wspaniały "Szajsung": kup telefon, bo dobry a jak zdechnie to won (╥﹏╥)
Mam z nimi również ogromny problem A to link do mojego wpisu
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

woje
woje
woje
Autor
13.06.2016, 22:29:44
  • 4
@mrost13: i właśnie dla tego wszystkie takie sprawy powinno się nagłaśniać, żeby ludzie byli świadomi tego co ich czeka w razie ewentualnej usterki.
  • Odpowiedz
s.....r
s.....r
konto usunięte 14.06.2016, 04:16:48
  • 4
@kekemot: czyli wydasz 2000 tyś zł na telefon, po tygodniu wysiada głośnik to od razu wywalasz?
  • Odpowiedz
Tymian
Tymian
13.06.2016, 22:18:30
  • 15
@woje Prawda jest taka że uszkodzony jest układ akcelerometru - scalaka i trzeba go wymienić albo całą płytę główną.

Samsung jest śmieszny z tym swoim podejściem, skoro fabryczna aplikacja wykazuje błąd akcelerometru...

Życzę powodzenia przy próbach pertraktacji z nadrzędnymi jednostkami samsunga. Pewnie coś zrobią w tej kwestii :)
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Tymian
Tymian
13.06.2016, 22:28:10
  • 4
@woje: Ja sobie dałem spokój z samsungiem. Jestem takim ogólnie średniopółkowcem. Jeden samsung z biegiem czasu zdychał, drugi też, brata też, ojca też. Zmieniłem na inny telefon który jest dokładnie w tym samym segmencie cenowym. Miałem już 3 aktualizacje softu, z każdą telefon chodzi lepiej. W pompie mam samsunga. Telewizorów od nich unikaj jak ognia. Znajoma pracowała na produkcji samsungów i omujborze.png co tam się dzieje i co przechodzi.
  • Odpowiedz
woje
woje
woje
Autor
13.06.2016, 22:49:00
  • 4
@Tymian: na szczęście mam jeszcze drugi TV który chodzi dzień w dzień od... 21 lat :D
Stary, dobry, kineskopowy Philips. I wcale nie przeszkadza mi ten kineskop i jego gabaryty. @PhilipsPolska należy się za to jakiś medal :D
  • Odpowiedz
worldmaster
worldmaster
13.06.2016, 21:47:37
  • 12
Przecież zgłaszając sprzęt na niezgodność z umową konsument może wnioskować o wymianę urządzenia wolny od wad:

Konsument może żądać naprawy, wymiany towaru na nowy, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy i zwrotu pieniędzy – to ostatnie tylko wtedy, gdy wada ma charakter istotny, chyba że sprzedawca niezwłocznie wymieni towar na nowy, pozbawiony wady lub naprawi wadliwy egzemplarz.


@woje: Dlaczego z tego nie skorzystałeś?
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

mrost13
mrost13
13.06.2016, 22:39:33
  • 3
@worldmaster: ja z tego gorzystałem, i serwis sklepu zrobił zdjęcie i kazał się bujać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
p.....y
p.....y
konto usunięte 14.06.2016, 07:41:48
  • 3
@woje: każ im odpalić ten wbudowany test samsunga który pokazuje że akcelerometr jest niesprawny, to nie jest aplikacja trzecia i to musi działać żeby telefon był uznany za sprawny. Kluczowo trzymaj się tego i nic nie mów o żadnych grach itp.
  • Odpowiedz
J.....o
J.....o
konto usunięte 13.06.2016, 22:02:06
  • 10
Brudy na Samsuga zawsze wykop (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 8
  • Strona 1 z 8
  • >

Hity

tygodnia

Wyrzucał śmieci, a po zwróceniu uwagi staranował auto
Wyrzucał śmieci, a po zwróceniu uwagi staranował auto
3986
Biedronka bezczelnie sprowadza korniszony z Indii!
Biedronka bezczelnie sprowadza korniszony z Indii!
2813
Afera: Jak lekarze organizują lobbing na zamkniętych grupach
Afera: Jak lekarze organizują lobbing na zamkniętych grupach
2664
Kpt. SG Anna Michalska będzie musiała sama bronić się przed hejtem celebrytów
Kpt. SG Anna Michalska będzie musiała sama bronić się przed hejtem celebrytów
2684
Dość tej chorej zmiany czasu, tylko czas letni!
Dość tej chorej zmiany czasu, tylko czas letni!
2537
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #smartfon
  • #android
  • #pytanie
  • #gsm
  • #samsung
  • #technologia
  • #kiciochpyta
  • #elektronika
  • #xiaomi
  • #smartfony
  • #iphone
  • #internet
  • #aliexpress
  • #play
  • #pytaniedoeksperta

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking