Trochę takie nieślubne dziecko Oculusa i Google Glass. Zdecydowanie bardzo ciekawe podejście i wg mnie lepsze niż Google Glass. Szkoda tylko tego pola widzenia, ale to pewnie kwestia wstępnych wersji sprzętu.
Szkoda tylko tego pola widzenia, ale to pewnie kwestia wstępnych wersji sprzętu.
@MarcusPlinius: Niestety, ale nie. Sprawa rozbija się o fizyczne właściwości szkła, czyli prawdopodobnie jest to problem nierozwiązywalny.
I, on the other hand, am convinced that the current FoV is a physical (or, rather, optical) limitation instead of a performance one. To the best of anyone’s knowledge, HoloLens uses a holographic wave guide to redirect imagery from the left and
szkoda ze google nie wpadlo na to aby google glass bylo tylko projektorem podlaczonym do telefonu ktory wykonywalby obliczenia. dzieki temu glass mogloby byc lzejsze, bardziej wydajne (bo telefon jest bardziej wydajny) i zuzywac mniej energi czyli dzialac dluzej (telefon moglby miec wieksza baterie bo w kieszeni nie ciazy tak jak okulary na glowie)
@inver: Polecam więc się zainteresować nowymi kierunkami rozwoju i ogólną strategią przyjętą przez względnie nowego CEO czyli Nadellę (którego niestety nie lubię za rozmywanie pierwotnych idei ciągle aktualnej fali zmian w MS). To właśnie on kładzie nacisk na możliwie silną integrację usług i technologii MS w urządzeniach z Androidem i iOSem - do tego stopnia że wręcz zaniedbują własną platformę.
Microsoft znowu kombinuje. Kombinowali z kinectem 2 razy i wszyscy wiemy jak to się skończyło. Teraz znowu wychodzą przed szereg z tym czymś i po raz kolejny będzie kotastrofa. Skoro nie chcą zarabiać na sprzęcie vr to niech udostępnią możliwość podpięcia gogli vr większych graczy z rynku (marzenia) a nie że znowu kombinują jak koń pod górkę.
@NewSadist: Kinect to klasa sama w sobie i gigantycznej skali sukces komercyjny dla MS. W aktualnej generacji dzięki udostępnionemu SDK znajduje on już oficjalnie zastosowanie w innych sektorach jak np. sterowanie prezentacjami czy wyświetlanie reklam bądź po prostu treści na ekranach w oparciu o to jak reaguje na nie otoczenie.
Aha, widzę resztę twojej wypowiedzi - same subiektywne wnioski z własnych doświadczeń bez szerszego wglądu w rynek i technologię.
Komentarze (14)
najlepsze
@MarcusPlinius: Niestety, ale nie. Sprawa rozbija się o fizyczne właściwości szkła, czyli prawdopodobnie jest to problem nierozwiązywalny.
https://developer.microsoft.com/en-us/windows/holographic/documentation
Ekraniki rozdzielczości ok 720p do tego procesor o mocy porównywalnej do urządzeń mobilnych.
Fajnie, że pokazano rzeczywiste FOV, które jest bardzo małe.
Aha, widzę resztę twojej wypowiedzi - same subiektywne wnioski z własnych doświadczeń bez szerszego wglądu w rynek i technologię.