Witam. Ponieważ dużo jeżdżę po naszych drogach nachodzą mnie czasem różne przemyślenia. Chciałbym więc napisać kilka zdań na temat jazdy "na suwak". Całość zilustruję moją nieudolną grafiką:
W sytuacji pierwszej od góry mamy przykład poprawnej jazdy na suwak. Szeryfowanie i blokowanie pasa jest w tym przypadku
niemożliwe i niewykonalne -gdyż każdy pas jedzie z tą samą prędkością.
Problem pojawia się w momencie, gdy ludzie stojący na kończącym się pasie wpadają na pomysł, aby zjechać sobie wcześniej - czasem wolniej zbierająca się ciężarówka zostawi więcej miejsca i hyc! Już jesteśmy na właściwym pasie.
Osoba, która wcześniej zmieniła pas, najczęściej bardziej luźno podchodzi do wpuszczenia kolejnej przed siebie i jak widać na kolejnych ilustracjach, kończy się tym, że w zwężkę wjeżdża więcej aut czerwonych niż niebieskich.
Efektem takiego wcześniejszego zjeżdżania jest sytuacja, w której prawy stoi a lewy idzie - czyli sytuacja z którą spotykamy się praktycznie zawsze.
Odpowiedzią na taką "niesprawiedliwość" jest szeryfowanie - czyli głupie blokowanie "szybciej idącego pasa", ale jest to tylko głupia odpowiedź na głupie "wcześniejsze zjeżdżanie."
Następnym razem, jak staniecie w korku przed zwężką uwzględnijcie to, że problem powodują osoby zjeżdżające wcześniej - więc mój apel jest taki:
Jak już stoisz na kończącym się pasie - jedź nim do końca.
Jak stoisz na pasie, "który idzie" - nie wpuszczaj nikogo aż do końca korka - wpuść jedną osobę przed zwężką.
Pozdrawiam
Komentarze (6)
najlepsze
@niki_niki: Na początek żeby było jasne - uważam szeryfowanie za głupie. Ale moim wywodem chciałem pokazać, że przy jeździe na suwak szeryfowanie jest NIEWYKONALNE - szeryf się wkurza, że ktoś go wyprzedza, ale przy jeździe na suwak, nikt go by nie wyprzedzał, bo oba pasy poruszałyby się z tą samą
źródło: comment_8Qz4vbUMuag4JPODGJHrf2ctt6cmaz3G.jpg
PobierzKomentarz usunięty przez moderatora