I to jest krok w dobrym kierunku. Technika manipulacji danymi poszła wg mnie w ostatnim czasie mocno wstecz, dzięki dużemu postępowi technicznemu. Postęp umożliwia dziś praktycznie dowolną manipulację zarówno dźwiękiem jak i obrazem. Na dobrą sprawę - ograniczenia brzmieniowe sprzętu to przeszłość. Teraz ich nie ma.
Niestety wraz z tym niesamowicie pozytywnym rozwojem przyszło "uproszczenie" interfejsów. Zamiast suwaków i gałek - pojawiły się panele dotykowe, które są raz, tanie, dwa wygodne, trzy
@pies_harry:A już kompletny koszmar - programy do edycji audio, wtyczki VST udające na ekranie urządzenia z gałkami i suwakami. Tak, wystarczy kliknąć myszką i poprzesuwać, aż się w końcu mniej więcej obróci czy przesunie tam gdzie chcemy. A jakbym tak chciał dwa parametry na raz zmieniać? Mam użyć dwóch myszek? ;)
Nie bardzo rozumiem - ktoś ci broni kupić klawiaturę sterująca wyposażoną w pady i potencjometry i podpiąć to pod
@pies_harry: Najtańszy kontroler MIDI pozwala na mapowanie potencjometrów/padów/tłumików i klawiszy pod dowolne funkcje w DAW. Ableton jest chyba najbardziej intuicyjny w tym względzie, ale w reszcie kombajnów też znajdziesz taką funkcję (MIDI mapping).
Grania nie było. Sprzęt fajny. Jednak najbardziej zarąbiaszcze są te wyświetlacze. Nie wiedziałem, że tak długie można wyprodukować. Można grać w wyścigi węszy :)
@WilkEurazjatycki: Technologia może być już dostępna, ale jest opłacalna dla produkcji masowej. To urządzenie wygląda na prototyp.
@taq: Jeśli tak jest jak podejrzewam, to wyświetlacz zamiast na dwa instrumenty można by udostępnić na rozszerzony panel funkcji. Poza tym mógłby być dotykowy. Zamiast tej gałki manipulacji samplem przejść na gesty dotykowe. Na wyświetlacz można byłoby przenieść całą manipulacje ścieżkami, wyborem instrumentów, filtrami. Można by układać diagramy filtrów dla instrumentów z rozbiciem
Mi to bardziej wygląda na sampler z opcją syntezy granularnej. Technologia jest całkiem stara ale ostatnio na nowo wraca do łask. Od siebie polecam iZotope Iris 2 - cena nie jest przesadnie wygórowana, a wtyczka oferuje naprawdę potężne możliwości. Wydaje mi się, że o wiele większe niż urządzenie z filmiku. Natomiast jeżeli komuś zależy na bardzo dużej bibliotece to polecam Omnisphere 2. Od wersji 2.0, Omnisphere kończy z zamkniętym ekosystemem więc można
Mi to bardziej wygląda na sampler z opcją syntezy granularnej. Technologia jest całkiem stara ale ostatnio na nowo wraca do łask
Po prostu stare w nowej szacie. Wygląda dosyć atrakcyjnie i łatwe w obsłudze (szczególnie opcja ustawiania początku i zakresu pętli tym suwako-pokrętłem) a na plus jest jeszcze opcja kolaboracji. Przyciąga to bardziej niż tych samych dwóch typa przy kompach ze swoimi samplerami ;]
@Fenxo: po cholerę takie wielkie urządzenie do tylko obrabiania sampli? To raczej jest do stworzenia na szybko sampla, a potem do ogrywania go, inaczej spokojnie występowałoby to w wersji wirtualnej, a takiego softu jest już przecież od groma... zatem wciąż uważam, że taka mała klawiatura trochę się rozmija z celem :/
Komentarze (56)
najlepsze
Niestety wraz z tym niesamowicie pozytywnym rozwojem przyszło "uproszczenie" interfejsów. Zamiast suwaków i gałek - pojawiły się panele dotykowe, które są raz, tanie, dwa wygodne, trzy
Nie bardzo rozumiem - ktoś ci broni kupić klawiaturę sterująca wyposażoną w pady i potencjometry i podpiąć to pod
@taq: Jeśli tak jest jak podejrzewam, to wyświetlacz zamiast na dwa instrumenty można by udostępnić na rozszerzony panel funkcji. Poza tym mógłby być dotykowy. Zamiast tej gałki manipulacji samplem przejść na gesty dotykowe. Na wyświetlacz można byłoby przenieść całą manipulacje ścieżkami, wyborem instrumentów, filtrami. Można by układać diagramy filtrów dla instrumentów z rozbiciem
Po prostu stare w nowej szacie. Wygląda dosyć atrakcyjnie i łatwe w obsłudze (szczególnie opcja ustawiania początku i zakresu pętli tym suwako-pokrętłem) a na plus jest jeszcze opcja kolaboracji. Przyciąga to bardziej niż tych samych dwóch typa przy kompach ze swoimi samplerami ;]