Intercity nie przepłaciło za Pendolino
Wielokrotnie padały oskarżenia, że PKP Intercity przepłaciło za pociągi Pendolino. I co? Za bardzo podobne składy Włosi zapłacą prawie dwa razy więcej. Przepłacają też Szwajcarzy.
lubie_jesc z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 198
Wielokrotnie padały oskarżenia, że PKP Intercity przepłaciło za pociągi Pendolino. I co? Za bardzo podobne składy Włosi zapłacą prawie dwa razy więcej. Przepłacają też Szwajcarzy.
lubie_jesc z
Komentarze (198)
najlepsze
Byłem na targach Trako i miałem okazję widzieć moment otwierania drzwi Darta, trzęsły się jakby były wykonane z dykty :) gdy te pendolińskie otwierają się jak drzwi jakieś kapsuły kosmicznej.
Nie jestem przeciwnikiem polskiej produkcji, ale nie zakłamujmy rzeczywistości.
http://cenniki.konfigurator-vw.pl/pdf/RM2016_RP2015/golf.pdf
http://cenniki.konfigurator-vw.pl/pdf/RM2016_RP2015/golf_r.pdf
#!$%@? tu jest Polska, tu sie marudzi na wszystko i zawsze, ale to zawsze cos sie znajdzie.
Jeszcze zapłaczecie za PO, ta cała zadyma z partią agentów rosyjskich która właśnie przejęła władzę w Polsce może się skończyć wyjściem z UE i zamknięciem granic dla Polaków, żeby czasem nie uciekli z kato-raju żądzonego przez takie kreatury jak pawłowicz, kempa, płaszczak albo "yoyo" bruździński co napadał i okradał kolegów w szkole średniej.
E tam, boją się, wykrywają wałki i przekręty, np. SKOK Wołomin.
Cena kosmos, ale powiem Wam, że ostatnio muszę często jeździć na trasie WAWA-KATO i jeżdżę właśnie Pendolino, to dla mnie super jeśli chodzi o komfort jazdy (a mam z tym problem mając 2 metry). Ostatnio nie chciało mi
@PanTester: Dart ma prędkość konstrukcyjną 160 km/h
To tylko pod Pendolino tory remontują? I myślę że połączenia pomiędzy największymi miastami są jednak ważniejsze. Bo mają największe potoki i najwięcej można zarobić.
@DomPerignon: Nic nie wskazuje na to aby Polska była płatnikiem netto. Oczywiście pojawiło się na wykopie kilka artykułów, które tak twierdzą, ale aby tak wyszło jeden jako koszt naszego członkostwa w UE wliczał kilkadziesiąt miliardów obligacji które zakupił NBP, drugi - kilkadziesiąt miliardów współfinansowania dofinansowanych projektów a trzeci opierał się na rubryce z budżetu, którą niewłaściwie interpretował.
Zachwalać kupno samochodu Porsche dla rolnika do jazdy po gminnych drogach Podlasia. A dlaczego zachwalać? Bo ktoś kupił taki sam samochód w podobnej cenie.
Takie Pendolino to można było zamawiać - za 20 lat przy dobrych wiatrach jak będzie infrastruktura. A na razie kupować dużo i tanio sprzętu do 160 km/h od polskich firm. Co to za skok cywilizacyjny jak w jednym miejscu nowoczesny pociąg pojedzie 200 km/h a na
@pss8888: 220km linii zaprojektowanej na 250km/h mamy od lat 70-tych. Czy nie czas w końcu zacząć korzystać z tej inwestycji? W tej chwili oddano pierwsze 80km torów gdzie systemy bezpieczeństwa pozwalają jeździć 200km/h a kolejne 320km jest w przygotowaniu. Za kilka lat prędkość na CMK ma też być podniesiona do 230km/h. Zakup pociągu trwa kilka
jak dwa lata temu jeździłem TGV to też nie było łączności komórkowej ani internetu... Po prostu fizyki się nie oszuka i takie systemy nie są tanie...
@jackblackcanada: Generalnie tak. Choć jest tam jeden 35-kilometrowy tunel gdzie pociągi z wychylnym pudłem mogą jeździć więcej - 250km/h.
Nie płacisz za to ile pociągi jeżdżą, tylko ile mogą maksymalnie pojechać. Nb. nasze za kilka lat mają jeździć 230km/h i taki też był wymóg przetargu.