Dlaczego powinieneś używać OpenGL a nie DirectX
Jak to się stało, że OpenGL pomimo dostępności na wszystkie popularne platformy przegrywa z DirectX działającym jedynie na wyrobach Microsoftu?
p.....n z- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 170
Jak to się stało, że OpenGL pomimo dostępności na wszystkie popularne platformy przegrywa z DirectX działającym jedynie na wyrobach Microsoftu?
p.....n z
Komentarze (170)
najlepsze
Typowy przyklad hipokryzji zreszta typowy dla pingwiniarzy. Identyczne
Nie chcę tutaj generalizować, ale wydaje mi się że Ubunciarze to w większości młodzi ludzie, którym nadal chce się wierzyć w to, że mieć coś innego
Uwierz mi- jeżeli ktoś potrzebuje oprogramowania linuksowego to po takie sięgnie, bez narzekania. Wymierne korzyści powiadasz- chyba tylko gry.
Poza tym to jest jak najbardziej naturalne u człowieka, że jest on przynajmniej lekkim fanatykiem swoich przekonań: jeśli lubisz Dr Housa, a usłyszysz, że ktoś uważa go za gówno, to też podejmiesz z nim dyskusję, choć to zapewne czysta kwestia gustu :-)
Nie
Nie musiał, OpenGLa już wtedy nikt nie chciał używać. Obsługa shaderów w OpenGL była wtedy, w porównaniu do DirectX, na poziomie zdatnym wyłącznie dla masochistów i szalonych geniuszy z id software.
Słowem, gadasz bzdury.
Fakt - to czasy sprzed Visty,
DirectX: 30 FPS, użycie procesora w granicach 25%
OpenGL: 18 FPS, użycie procesora non stop 100% :|
Ciekawi mnie jakie wyniki dałby taki test na innych platformach sprzętowych.
Zupełnie inne pytanie, dlaczego ludzie twierdzą, że Blizzard nie boi się stosować OGLa, jeśli tak naprawdę wygląda to tak, jak
odnośnie tego że OpenGL to tylko grafika a DirectX to też dźwięk, kontrolery itd. - Microsoft od kilku lat zaleca, aby nie używać bibliotek takich jak DirectInput, DirectSound ponieważ są przestarzałe i są z nimi problemy, szczególnie w nowszych systemach operacyjnych.
Dla twoich informacji to Opera także posiada pluginy + widżety
Piszecie, że nie macie wpływu na to kto czego używa, bo to firmy produkujące gry wybierają pomiędzy DX a OGL... Ale przecież to Wy wybieracie firmy, które wspieracie - kupując od nich gry. Tak samo jak kupując Windowsa, wpieracie Microsoft, tak samo kupując gry używające tylko DX, wspieracie DX...
http://www.reddit.com/r/programming/comments/amzov/why_you_should_use_opengl_and_not_directx/c0ier90