Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko152
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
To Znalezisko jest w archiwum

527

Dlaczego powinieneś używać OpenGL a nie DirectX

Jak to się stało, że OpenGL pomimo dostępności na wszystkie popularne platformy przegrywa z DirectX działającym jedynie na wyrobach Microsoftu?

p.....n
p.....n
konto usunięte
z
ubucentrum.net
dodany: 11.01.2010, 20:19:43
  • #
    technologia
  • #
    nowetechnologie
  • #
    opengl
  • #
    directx
  • #
    otwarte
  • #
    standardy
  • 170
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Treści powiązane (2)

Bardzo fajny kurs dla początkujących - OpenGL
RobenPL
z nehe.gamedev.net
  • 0
opengl na iphone 3g i 3gs
konto usunięte
z youtube.com
  • -1

Komentarze (170)

najlepsze

RobertG
RobertG
12.01.2010, 12:33:23
  • 4
Dla równowagi ktoś w temacie mógłby dodać do powiązanych tekst o zaletach DirectX.
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

ephemeral
ephemeral
ephemeral
12.01.2010, 12:11:41
  • 4
Czy ta "wojna" nie przypomina trochę tej Windows vs. Linux? Oraz każdej innej closed source vs. open source? :|
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

H.....s
H.....s
konto usunięte 12.01.2010, 12:35:15
  • 3
Ten artykul sam w sobie jest FUDem. Vista wcale nie ma problemu z obsluga OpenGL. Wszyscy czolowi producenci kart graficznych dostarczaja w pakiecie specjalizowane ICD (installable client driver) do swojego produktu i za tegoz posrednictwem sprzet przyspiesza funkcje OpenGL. Dlatego wlasnie mozna bylo ograniczyc generyczny sterownik OpenGL do funkcji z wersji 1.2 a dla wyjatkowych maniakow, realizowac wyzsze wersje za posrednictwem translacji do DirectX...

Typowy przyklad hipokryzji zreszta typowy dla pingwiniarzy. Identyczne
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

WhiteWolf
WhiteWolf
12.01.2010, 15:27:38
  • 1
Powiem tak- nie znam się na DirectX ani na OpenGL. Wiem, że istnieją obydwa, znam kilka ich zalet i... na tym moja wiedza się kończy. Nie moja sprawa. Co do FUD- owszem. Zresztą, zauważyłem że FUD jest bardzo typowy dla userów Ubuntu, i domyślam się dlaczego.

Nie chcę tutaj generalizować, ale wydaje mi się że Ubunciarze to w większości młodzi ludzie, którym nadal chce się wierzyć w to, że mieć coś innego
WhiteWolf
WhiteWolf
12.01.2010, 17:47:25
  • 0
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
f.....o
f.....o
konto usunięte 12.01.2010, 12:21:14
  • 3
Microsoft wszczął strach, niepewność i wątpliwości (FUD) przeciwko OpenGL w czasie premiery Windows Vista.

Nie musiał, OpenGLa już wtedy nikt nie chciał używać. Obsługa shaderów w OpenGL była wtedy, w porównaniu do DirectX, na poziomie zdatnym wyłącznie dla masochistów i szalonych geniuszy z id software.
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

yezu666
yezu666
12.01.2010, 12:33:02
  • 10
HLSL używany pod D3D jest wersją Cg. Cg od samego początku miał implementację pod OGL'em. Więc różnica żadna. Shadery pod OGL'em były wcześniej.

Słowem, gadasz bzdury.
f.....o
f.....o
konto usunięte 12.01.2010, 19:47:39
  • -2
Cg i HLSL zostały wprowadzone wraz z shader model 2.0. Przed SM 2.0 na kartach graficznych też były shadery (generacja Radeon 8500/GeForce 3/GeForce 4). Były to czasy DirectX 8.0 i 8.1. Możesz mi teraz przypomnieć, jakie niby fajne, spójne i podobne do microsoftowego API do shaderów miał w tym czasie OpenGL? Bo, o ile dobrze pamiętam, to właśnie D3D 8.0/8.1 sprowadziły OpenGL do postaci środowiska niszowego.

Fakt - to czasy sprzed Visty,
r.....y
r.....y
konto usunięte 12.01.2010, 16:22:52
  • 2
Warto nadmienić że w zasadzie jedynie za pomocą OGL można na obecnych kartach wyciągnąć wszystko pod windows xp, ponadto już obecna pewna wymiana informacji między opencl jest możliwa. Często zarzuca się że ogl ma taką a nie inną składnie ale każdy kto pisał w ogl opakował sobie już różne rzeczy w klasy chociaż to jest dodatkowy krok. Warto znać ogl choćby po to żeby dobrze pisać sobie później w ogl ES(PSP,iphon(ogólnie komórki),ps3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

z.....k
z.....k
konto usunięte 12.01.2010, 16:12:23
  • 2
Chciałbym, aby OpenGL stał się kieyś standardem, ale w praktyce moim zdaniem wypada niezbyt ciekawie. World of Warcraft można uruchomić zarówno w trybie DirectX jaki i OpenGL (parametr -opengl). Na moim sprzęcie (C2 T2300, NV Go7300) osiągnąłem następujące wyniki:

DirectX: 30 FPS, użycie procesora w granicach 25%

OpenGL: 18 FPS, użycie procesora non stop 100% :|

Ciekawi mnie jakie wyniki dałby taki test na innych platformach sprzętowych.
  • 5
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Brut_all
Brut_all
Brut_all
12.01.2010, 16:56:08
  • 2
U mnie Quake III był troszkę szybszy nawet na wine, niż na WinXP :-) Ale ja słyszałem, że Nvidia wydaje właśnie bardzo dobre stery na Lina.
Brut_all
Brut_all
Brut_all
12.01.2010, 16:20:14
  • 1
Nie znam się w temacie, ale wątpię, żeby to był sensowny argument. Samo to, że należy dodać parametr oznacza, że producent uznał DXa za środowisko domyślne, a OGL jest pewnie na doczepkę, żeby tylko chodziło. Wszędzie się pisze, że na chwilę obecną obie biblioteki wypadają wydajnościowo tak samo, więc w to wierzę.

Zupełnie inne pytanie, dlaczego ludzie twierdzą, że Blizzard nie boi się stosować OGLa, jeśli tak naprawdę wygląda to tak, jak
haxx
haxx
haxx
12.01.2010, 13:28:45
  • 2
Jako użytkownik OpenGLa 3.2 mogę odpowiadać na wasze pytania ;)

odnośnie tego że OpenGL to tylko grafika a DirectX to też dźwięk, kontrolery itd. - Microsoft od kilku lat zaleca, aby nie używać bibliotek takich jak DirectInput, DirectSound ponieważ są przestarzałe i są z nimi problemy, szczególnie w nowszych systemach operacyjnych.
  • 6
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

yezu666
yezu666
12.01.2010, 13:42:43
  • 4
OpenAL? SDL_mixer?
Creativesense
Creativesense
12.01.2010, 15:09:49
  • 1
Opera (wszystko wbudowane) vs Firefox (goły ale z pluginami)

Dla twoich informacji to Opera także posiada pluginy + widżety
le_vampire
le_vampire
12.01.2010, 11:58:42
  • 2
swoją drogą, kiedyś odpaliłem jakąś grę w dx9 i dx10 i poza spadkiem FPSów nie zauważyłem różnicy (choć nie robiłem screenów do dokładnego porównania)
  • 2
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Snuff_Majster
Snuff_Majster
12.01.2010, 13:10:53
  • 1
W Crysisie dało się wybrać te opcje very high na directx9 i było bardzo podobne.
vexeen
vexeen
12.01.2010, 12:28:52
  • 1
To akurat zależy od gry. W Assassin's Creed rzeczywiście różnica była niewielka. Cienie tylko lepiej wyglądały, ale żeby to zauważyć trzeba było zrobić screeny i porównać. W Crysis i Crysis: Warhead natomiast różnica jest dostrzegalna gołym okiem. Lepsze tekstury, cieniowanie i inne cieszące oko duperelki.
Keraj
Keraj
12.01.2010, 18:34:29
  • 1
Nie odpowiadam na żaden konkretny komentarz, bo nie jeden o tym samym pisał.

Piszecie, że nie macie wpływu na to kto czego używa, bo to firmy produkujące gry wybierają pomiędzy DX a OGL... Ale przecież to Wy wybieracie firmy, które wspieracie - kupując od nich gry. Tak samo jak kupując Windowsa, wpieracie Microsoft, tak samo kupując gry używające tylko DX, wspieracie DX...
  • 1
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rss
rss
12.01.2010, 19:42:01
  • 0
No pewnie, zamiast kupić wymarzonej gry, kupię coś innego w ciemno, bo używa takiej a takiej technologii. Jeszcze tylko brakuje, aby Unia wymusiła na producentach gier implementowanie obu technologii (tak jak Microsoftowi nakazali sprzedaż Windowsa w edycji bez internet explorera - ale o tym, że jakąkolwiek przeglądarkę trzeba ściągnąć przy użyciu innej przeglądarki, już nie pomyśleli. Tak samo zmusili M$ do sprzedaży ograniczonej wersji Office, która pozbawiona jest możliwości edycji plików XML
ziom666
ziom666
12.01.2010, 13:12:07
  • 1
ostatnio było na reddicie:

http://www.reddit.com/r/programming/comments/amzov/why_you_should_use_opengl_and_not_directx/c0ier90
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Strona 2 z 4
  • >

Hity

tygodnia

Nie żyje Joanna Kołaczkowska
Nie żyje Joanna Kołaczkowska
5812
#niejembodrogo uderzmy w Januszy gastronomi!
#niejembodrogo uderzmy w Januszy gastronomi!
3751
Ponad 300 km/h przez Warszawę. Prokuratura umorzyła śledztwo.
Ponad 300 km/h przez Warszawę. Prokuratura umorzyła śledztwo.
3331
4-latek pogryziony w twarz przez psa w Ustroniu. Właściciel psa uciekł
4-latek pogryziony w twarz przez psa w Ustroniu. Właściciel psa uciekł
2395
Policjant zabrał z myjni cudze dywaniki samochodowe. Prokuratura umarza
Policjant zabrał z myjni cudze dywaniki samochodowe. Prokuratura umarza
2368
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #ciekawostki
  • #nauka
  • #komputery
  • #zainteresowania
  • #stacjakosmiczna
  • #polska
  • #informatyka
  • #rozrywka
  • #swiat
  • #internet
  • #wydarzenia
  • #sztucznainteligencja
  • #motoryzacja
  • #ai
  • #telefony

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking