Będzie trochę spamu, ale i trochę wniosków, które mogą się komuś początkującemu przydać przy publikacji gry.
Zaczniemy od Spamu.
Gra: Sancho Ponchek. Do ściągnięcia z google play:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.PixelContinuous.SanchoPonchek
Dosyć duży sukces w Internecie, strona główna na Newgrounds.com, 'hot new games' na Kongregate.com, ArmorGames.com zapowiedziało, że opublikuje grę w ciągu dwóch tygodni.
Screen:
Wnioski:
- Unity jest spoko. Jeśli znasz Flasha i AS3 (wcześniej napisałem kilka gier w tym środowisku), a chcesz wydać grę na mobile to żaden kłopot. Ja właściwie zacząłem od tutorialu Roguelike 2D z kanału Unity na YT i potem już poszło.
- A co z web playerem? W tej chwili jeszcze żyje i jeśli wydasz swoją grę w miarę szybko może być sukces. Zmieni się to oczywiście wraz z wyłączeniem interfejsu npapi we wszystkich przeglądarkach. Co wtedy? Nie mam pojęcia, WebGL działa w tej chwili bardzo źle, ale może się to zmieni.
- Reklamy w WebPlayerze - jakieś znalazłem, ale: zarobki to max pół dolara za 1000 odsłon. Otwierają się w tym samym oknie, zamykając grę. Generalnie nie polecam i sam je dość szybko wyłączyłem. Skupiłem się raczej na promocji wersji mobile gdzie zyskałem 200 instalacji dzięki wersji webowej (co ciekawe chyba bez żadnej oceny). Promowałem też Facebooka (polub nas a dostaniesz 10 healtha). Przybyło mi ok. 600 likeów. Po co mi one? Nie wiem.
- Reklamy Unity są w porządku. Ile się zarabia? Pewnie nie wolno mi o tym mówić. Na szczęście jeszcze nic nie zarobiłem, bo za mało odsłon. Ile uważam, że można zarobić? 10$ za 1000 odsłon wydaje się realne. Ale, to może być mniej, może być więcej. Wiadomo - mnóstwo czynników na to wpływa.
- Publikacja. Jak już developerzy wspominali na Wykopie, po publikacji zaczyna się najcięższa praca. Mój Sancho Ponchek nie był (i nie jest) dopracowaną grą, ale pochłaniał zbyt wiele czasu jak na pierwszy projekt. Opublikowałem jednak i napisałem na Kongregate, że jak coś się nie podoba to będę zmieniał. Dostałem mnóstwo propozycji, część zrealizowałem. Otrzymywałem prywatne wiadomości z podziękowaniami za zaangażowanie w społeczność, a osoby krytykujące grę ostatecznie dziękowały mi za zmiany. Każdy update gry podnosił ocenę. Poza tym warto umieścić grę na Redditcie, tam można dostać ogrom wartościowego feedbacku. Nawet jeśli gra jest już wydana warto przysiąść i zrobić to o co ludzie proszą. To procentuje.
Dzięki za przeczytanie. Jeśli kogoś zainteresowało to można pytać, nawet na PM.
Komentarze (30)
najlepsze
Mnie osobiście gra nie zachwyciła.
Koleś schodził 500 poziomów w czasie w którym mógł przejść ze ćwierć Wiedźmina... Chyba muszę dodać jakąś tabelę
2. Ile zajęło Ci zrobienie tej gry?
3. Sam ogarniałeś temat, czy miałeś pomoc?
4. Ile masz lat i ile zarabiasz?
@tomaszpc: A ten koleś co szukał Unity Devów w Krakowie do zrobienia bazy do tworzenia gier?
A tak to gratki, jestem w grupie gdzie mieliśmy robić grę 3d o krasnoludach, ale chyba projekt jebł :P
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Komentarz usunięty przez moderatora
Sukces dotyczy wersji webowej. To co pisałem - główna newgrounds, 30 tysięcy odsłon na tą chwilę na kongregate i wkrótce ma być host na armorgames. To jest na prawdę trudne do osiągnięcia i każdy kto wydawał grę na przeglądarki zapewne o tym wie.
Na mobile jasne - padaka. Ale to też jest wykop o tym jak się przekładają wyświetlenia w