Ja z kolei ostatnio zauważyłem plagę rowerzystów na pasach, którzy wjeżdżają na jezdnie nie patrząc nawet na to, czy coś jedzie... Mówię tu oczywiście o "normalnych" pasach, gdzie nie mają pierwszeństwa rowerzyści, ba - zgodnie z prawem nie powinni nawet przez nie przejeżdżać.
W ciągu ostatnich dwóch dni miałem dwa przypadki - jedna dziewczyna, która W OGÓLE nie spojrzała, czy coś jedzie i #!$%@?ła się z pełną prędkością z chodnika na pasy
Nie bronie kierowcy ale chce zwrócić uwagę na coś innego. Przejścia dla pieszych są w większości oznakowane beznadziejnie. Na drodze 2 pasmowej znaki są po lewej stronie. Koś kto jedzie z prawej strony może ich nie widzieć. Same "pasy" w niektórych sytuacjach (ciemno, deszcz) są kompletnie niewidoczne. Albo w takich miejscach powinna być sygnalizacja świetlna albo metalowa rama (na wzór np. bramek na autostradach) która pokaże znak "uwaga przejście" nad 2 pasami
To, że "prędkość zabija", czy też należy zatrzymać się przed przejazdem kolejowym to są rzeczy oczywiste i określone znakami drogowymi. Ja się nadziwić nie mogę, dlaczego do cholery nie zrobią akcji społecznej o omijaniu na i bezpośrednio przed przejściem dla pieszych. Ilu to już kierowców w tym programie tłumaczyło się policji, że "przecież na przejściu nikogo nie było", "przecież nie wyprzedzałem, ten samochód stał, a ja sobie jechałem". I tak przez niewiedzę
Ja nie wiem jaką farbą oni malują pasy na jezdniach, ale niektórych w ogóle nie widać w czasie deszczu (a najgorzej jest podczas lekkiej mżawki). I nie jest to problem tylko naszego kraju.
Zwężenie drogi przed pasami to jedno z najgorszych możliwych miejsc, kierowcy z lewego pasa zwykle czekają z dohamowaniem do ostatniej chwili aby wbić się przed wyprzedzany samochód. W kraju jest mnóstwo takich kretyńsko zaprojektowanych rozwiązań drogowych. Powinno się uwzględniać takie rzeczy jak statystyczna bezmyślność kierowcy/pieszego i poprzez infrastrukturę minimalizować szanse na tego typu wypadki.
Z kolei kierowcy zaparkowanych przy przejściach aut powinni zostać potraktowani jako współwinni tego wypadku, tak swoją drogą.
Odpowiedzialnosc za swoje zycie kazdy ponosi sam osobiscie. Skutki oddania tej odpowiedzialnosci na zasadzie "jestem na pasach, mam pierwszenstwo to ide" sa fatalne.
Na cmentarzach jest wielu co mieli pierwszenstwo. Widzieliscie ilu? Nie, bo ich groby nie roznia sie od tych co pierwszenstwa nie mieli.
@azzie: Czym się różni idiota pędzący przez miasto i nie zwracający uwagi na nikogo od idioty biegnącego przez miasto z nożem w ręku i nie zwracającym uwagi na nikogo? To idiota biegnący z nożem w ręku wbiega w kogoś tak jak kierowca wjeżdża w kogoś. Może wprowadzimy taki obowiązek, żeby co 2 sekundy obracać się o 360 stopni i sprawdzać czy czasem nikt nie biegnie z nożem na nas? W końcu:
@lewactwo: czym się różni osoba która ogląda się za siebie jak słyszy że ktoś biegnie i widzi że to osoba z nożem i uskakuje od osoby która ma to gdzieś i dostaje kosę w plecy? Tym że ta pierwsza żyje.
A ja o żadnych obowiązkach i ich wprowadzaniu nie pisałem. Nie trzeba obowiązku rozglądania się na pasach wprowadzać, każdy sobie wybiera gdzie woli spędzić wieczór. W domu przed telewizorem czy w
Kiedyś lubilem Dworaka, ale teraz maksymalnie #!$%@?. "Kierowca powinien wzmożyć czujność, zwolnić do 40 przed przejściem dla pieszych, być uważnym". Fakt, szkoda zmarłej, jest to dramat. Ale, to było przejście dla pieszych ze światłami?, może zmarła wtargnęła na jezdnię? Inne kwiatki pana dworaka: Był kiedyś program o ulicy Wrocławskiej i końcu Kijowskiej. Szukam, ale nie przebiję się przez historię ostatnich 50 odcinków. Ojejku, jak źle, postawimy elektroniczne znaki odmierzające upływ czasu przed
@dzidziaka: Chyba nie oglądałeś uważnie... Piesza dochodziła do DRUGIEJ strony jezdni. Czyli już przeszła połowę i była prawie przy drugim krawężniku.. Więc raczej nie ma mowy o wtargnięciu...
Kierowcy (nie wszyscy) obserwują pobocze, ale jak np.jest znak że może być tam fotoradar to zwraca również uwagę czy niema fotoradaru, co tylko dodaje rzeczy do obserwowania i przez to mniejsze są szanse, że kierowca zauważy pieszego. Pieszy wchodząc na przejście, nawet, powinien mieć w głowie, że wchodzi na ulicę gdzie jeżdżą samochody, które są od niego twardsze i cięższe i wolniej hamują niż on, pomimo, że ma pierwszeństwo. Co pieszemu po
Komentarze (136)
najlepsze
W ciągu ostatnich dwóch dni miałem dwa przypadki - jedna dziewczyna, która W OGÓLE nie spojrzała, czy coś jedzie i #!$%@?ła się z pełną prędkością z chodnika na pasy
Ja się nadziwić nie mogę, dlaczego do cholery nie zrobią akcji społecznej o omijaniu na i bezpośrednio przed przejściem dla pieszych. Ilu to już kierowców w tym programie tłumaczyło się policji, że "przecież na przejściu nikogo nie było", "przecież nie wyprzedzałem, ten samochód stał, a ja sobie jechałem". I tak przez niewiedzę
Z kolei kierowcy zaparkowanych przy przejściach aut powinni zostać potraktowani jako współwinni tego wypadku, tak swoją drogą.
Na cmentarzach jest wielu co mieli pierwszenstwo. Widzieliscie ilu? Nie, bo ich groby nie roznia sie od tych co pierwszenstwa nie mieli.
A ja o żadnych obowiązkach i ich wprowadzaniu nie pisałem. Nie trzeba obowiązku rozglądania się na pasach wprowadzać, każdy sobie wybiera gdzie woli spędzić wieczór. W domu przed telewizorem czy w
"Kierowca powinien wzmożyć czujność, zwolnić do 40 przed przejściem dla pieszych, być uważnym".
Fakt, szkoda zmarłej, jest to dramat. Ale, to było przejście dla pieszych ze światłami?, może zmarła wtargnęła na jezdnię?
Inne kwiatki pana dworaka:
Był kiedyś program o ulicy Wrocławskiej i końcu Kijowskiej.
Szukam, ale nie przebiję się przez historię ostatnich 50 odcinków.
Ojejku, jak źle, postawimy elektroniczne znaki odmierzające upływ czasu przed
@dzidziaka: Chyba nie oglądałeś uważnie... Piesza dochodziła do DRUGIEJ strony jezdni. Czyli już przeszła połowę i była prawie przy drugim krawężniku.. Więc raczej nie ma mowy o wtargnięciu...
Pieszy wchodząc na przejście, nawet, powinien mieć w głowie, że wchodzi na ulicę gdzie jeżdżą samochody, które są od niego twardsze i cięższe i wolniej hamują niż on, pomimo, że ma pierwszeństwo.
Co pieszemu po
Zabawka od Volvo. Miałem okazję testować
https://www.youtube.com/watch?v=9iHPscuucuQ
Samochód zaczynie hamować zanim kierowca podniesie nogę z pedału przyspieszenia
Do tego poduszki powitetrzne dla pieszych i inne systemy bezpieczeństwa.