Dobra, płyny (woda i powietrze) występują w turbulencjach. Ruch tych płynów opisuje między innymi teoria chaosu. Jaki algorytm jest zastosowany w takich animacjach?
hmm...a może ktoś zna jakąś symulację/wizualizację ruchu np. elektronów w polu magnetycznym/elektrycznym z uwzględnieniem możliwości ich przyśpieszania i wzajemnego wpływu na siebie?
Jak mocno to obciąża komputer? Pamietam jak grałem w Mirrors Edge, wszystko pięknie smigało aż postanowiłem włączyć fizykę. Wszystko było fajnie aż nie stłukłem jakiejś szyby. Już w powerpointowych prezentacjach częściej się zmienia slajdy niż wtedy klatki na moim komputerze :P
@susi33: Mocno. W dodatku karta graficzna powinna mieć sprzętową akcelerację fizyki, bez tego wydajność drastycznie spada. Takie rzeczy jakie widzisz na prezentacji na razie znajdują zastosowanie przy tworzeniu renderów.
W grach długo jeszcze nie będzie tak zaawansowanej fizyki w czasie rzeczywistym. Owszem, to co widać na filmie dzieje się na żywo, ale zauważ, że tam prawie w ogóle nie ma tekstur i żadnych dodatkowych elementów poza prezentowanymi efektami.
@plnk: ale zakładając że znika grawitacja, to znika ciężar.Więc i znika reakcja podłoża na przedmiot. nie możemy tak zakładać że grawitacja zniknęła a siła reakcji która wynika z grawitacji dalej działa. Nawet zakładając że grawitacja nie znika natychmiast a stopniowo. to i tak ciężar zawsze będzie równy reakcji podłoża (zgodnie z III zasadą) więc wypadkowa siła ciągle pozostaje zerowa.
@koradek: to ułatwię: III zasada. Ciało oddziałuje siłą (ciężar) na podłoże, które (zgodnie z tą zasadą) z tą samą siłą próbuje wypchnąć ciało w kierunku przeciwnym do kierunku spadania. Wyłączasz grawitację i wszystko odlatuje w kosmos. ;) Może nie tak efektownie, ale jednak. Pomyśl o tym tak, jak o podróży w przyśpieszającym statku kosmicznym. Nagle wyłączasz przyśpieszenie, statek "zostaje" w miejscu, a Ty lecisz dalej. Nawet ruchu obrotowego bym w to
I oczywiście dalej zamknięta technologia ? ( ͡°ʖ̯͡°) Ahh ta nvidia ukraść tylko czyjąś technologię/kupić jakąś firmę i zabrać wszystko dla siebie, szkoda trochę tego co robią, jakby bardziej otworzyli tego physxa to chodziłby już 10 razy lepiej
Komentarze (162)
najlepsze
Zaklepałem nawet podstawową wersję tego na CUDA, w ramach rozgrzewkowego zadania na praktykach w NVIDIA
W grach długo jeszcze nie będzie tak zaawansowanej fizyki w czasie rzeczywistym. Owszem, to co widać na filmie dzieje się na żywo, ale zauważ, że tam prawie w ogóle nie ma tekstur i żadnych dodatkowych elementów poza prezentowanymi efektami.
Nie wydaje mi sie by w dobie Unified Shader Model ktoś sie bawił w osobne chipy czy cześci chipów od fizyki
@cebulak_pl:
Że niby bez grawitacji to nagle na wszystko działa siła wypadkowa do góry? niby physx a fizyki nie znają.