@mbielejewski: Konsole jak zwykle 100 lat za murzynami :D Tyle tylko że przez te zasrane konsole gry na PC są celowo ograniczane, żeby konsolowe wersje za bardzo nie odstawały, bo by im sprzedaż spadła.
Wszystko fajnie, tylko włącz takie PhysX, to grafikę przestanie przetwarzać. Dwie karty minimum, żeby się cieszyć płynną grafiką HD i fizyką jednocześnie :/
@Gr3gorius: nie powinno być większego problemu. W panelu ustawień dajesz słabszą kartę jako dedykowaną dla PhysX i tylko ona go liczy a główna karta renderuje obraz.
Zamiast starej 240 możesz np nabyć nowszą GT640 - trochę szybsza a znacznie mniejsze zużycie prądu - dodatkowo może być wersja pasywna więc nie zwiększy hałasu
e tam, imo gry od czasów q3 za dużo się nie zmieniły - kiedyś myślałem, że będzie to wszystko zmierzać w stronę coraz lepszego odwzorowania rzeczywistości a tu ciągle tylko więcej świecidełek, bloomu i bluru, a fizyka właściwie stoi w miejscu -.-
@Nilus: Sto lat za murzynami Ziomuś, na gtx970 wentylatory się ledwo kręcą i karta jest ledwo ciepła przy obciążeniu. Bardziej grzeje się układ konsol "nowej" generacji niż Maxwelle Nvidii, które wbily im ostatni gwóźdź do trumny.
To jest nic innego jak przeniesienie algorytmów metod elementów skończonych do gier i obliczanie tego w czasie rzeczywistym. Ośrodki badawczo rozwojowe od wielu lat (kilkunastu) stosują MES w obliczeniach wytrzymałości konstrukcji (takim bardzo prostym reprezentantem jest gra Bridge Builder) i mechanice płynów (symulacja aerodynamiki samochodów, samolotów, hydrodynamiki statków, ale także optymalizacja form wtryskowych, procesów spalania w cylindrze i wiele, wiele innych).
@wrrior: Pewnie, że nie realtime, ale metoda działania jest ta sama.
@Robot: Jak chcecie zobaczyć realtime to sciągnijcie sobie demówkę projektu BeamNG (u mnie na lapku i7 2.40GHz, 8GB RAM, i GEFORCE 635M 2GB nie da się grać ;))
@Dymczyk: Ciężko więc zrozumieć co miałeś na myśli pisząć "to nic innego". Wiesz, algorytmy phonga czy gourauda istnieją też kilkadziesiąt lat. Dopiero w latach '90 zaczęło to byćużyteczne w zastosowaniach na 'żywca'. Z drugiej strony symulacje gazów i cieczy też już od dawna robi się, nawet realtime. Ale co z tego, jeśli sensowne przybliżenie modelu połknie cały procesorek. Kluczem jest fakt, iż technologia staje się użyteczna w danym zastosowaniu.
W zasadzie jedyne obliczenia fizyczne, które jesteśmy w stanie liczyć szybko na dużą skalę, to Rigid Body (bryła sztywna) - cała reszta wymaga ogromnych mocy obliczeniowych i nie ma co się dziwić, że potrzeba do tego zestawów multi-gpu. Z drugiej strony to tylko kwestia czasu i powoli kolejne efekty będą implementowane do gier - zobaczymy co będzie za 5-10 lat.
@veti: Biorąc pod uwage czas życia nowych "next(taa)genowych" konsoli to nie spodziewałbym się specjalnego skoku do przodu. Panowie z Sony już mówili że planują czas życia PS4 na ok 10 lat.
@Fibrizzo: każda konsola Sony miała 10 letni cykl życia, co nie przeszkodziło im w wydaniu ich następców. Po prostu tak długi cykl życia oznacza, że posiadacze starej generacji nie zostają na lodzie bez gier.
Ja chce gry oparte na tej samej idei co Red Faction, ale przy użyciu tej technologii. Demolka budynków, obiektów na mapie, prawdziwy gruz odpadający po strzałach. A nie ta oskryptowana destrukcja otoczenia jak np. w BF4.
Komentarze (162)
najlepsze
A gry jak tego nie miały, tak nie mają :D
Zamiast starej 240 możesz np nabyć nowszą GT640 - trochę szybsza a znacznie mniejsze zużycie prądu - dodatkowo może być wersja pasywna więc nie zwiększy hałasu
@Robot: Jak chcecie zobaczyć realtime to sciągnijcie sobie demówkę projektu BeamNG (u mnie na lapku i7 2.40GHz, 8GB RAM, i GEFORCE 635M 2GB nie da się grać ;))
https://www.youtube.com/watch?v=-3M8QsXlwbk
http://secretexit.com/freeware