"Już jednak wiadomo, że to nie Volvo produkuje najbezpieczniejsze samochody. Szwedzko-chińską markę zdetronizowała… Tesla. Chodzi tutaj konkretniej o Model S.
Auto, które wzięło w badaniu amerykańskiego instytutu bezpieczeństwa (NHTSA) otrzymało najwyższe noty w całej historii. Model S okazał się niepokonany w każdej z kategorii – uderzenia z przodu, boku, tyłu czy dachowania. Na plus zapisano m.in. dużą strefę zgniotu oraz brak silnika, który mógłby zmiażdżyć pasażerów podczas zderzenia. "
@dybligliniaczek: Tylko tak: według tego co w podsumowaniu napisali z NCAP to Tesla dostała mniej punktów za ochronę pasażerów bo boczne kurtyny nie pompowały się tak jak powinny. A że sprawa była związana z oprogramowaniem, tak już wszystkie Tesle powinny mieć poprawione oprogramowanie. A odnośnie ostatniego punktu safety assist to teraz po pokazaniu nowego autopilota w nowych modelach też powinno być lepiej.
Widać po teście Euro NCAP, że Tesla jednak taka bezpieczna nie jest. Można porównać np z Mercedesem C Klasą testowaną też w tym roku. Jednak bryka fajna.
@Kulavvy: W tym wypadku ktośti porządnie zj$@?ł robotę przy ustalaniu progów odpaleń. Jest to typowy "misuse" gdzie poduszka nie powinna odpalić. Tak samo jak przy uderzeniu w rower, wjazd na wysoki kraweżnik, przejazd przez tory. Filmik dość stary więc pewnie wtedy nie mieli jeszcze gotowych rozwiązań.
Komentarze (191)
najlepsze
I czemu limuzyny jak A8 czy 7er nie są testowane? Możliwe, że wizerunkowo nie wchodzi w grę rozbijanie flagowców?
Auto, które wzięło w badaniu amerykańskiego instytutu bezpieczeństwa (NHTSA) otrzymało najwyższe noty w całej historii. Model S okazał się niepokonany w każdej z kategorii – uderzenia z przodu, boku, tyłu czy dachowania. Na plus zapisano m.in. dużą strefę zgniotu oraz brak silnika, który mógłby zmiażdżyć pasażerów podczas zderzenia. "
Tesla otrzymała 5,4