Przedstawiono nowego Oculus Rift Developer Kit 2 (DK2)
Prosto z GDC 2014. Niecały dzień wcześniej Sony opublikowało pierwsze informacje o Morfeuszu. Teraz znamy odpowiedź Oculusa.
hoi_polloi z- #
- 98
Prosto z GDC 2014. Niecały dzień wcześniej Sony opublikowało pierwsze informacje o Morfeuszu. Teraz znamy odpowiedź Oculusa.
hoi_polloi z
Komentarze (98)
najlepsze
Display
Resolution: 960×1080 per eye
Refresh Rate: 75 Hz, 72 Hz, 60 Hz
Persistence: 2 ms, 3 ms, full
Viewing Optics: 100º Field of View (nominal)
Interfaces
Cable: 10’ (detachable)
Input: HDMI 1.4b
USB device: USB 2.0
USB host: USB 2.0 (requires DC Power Adapter)
Camera USB: USB 2.0
Inertial Tracking
Sensors: Gyroscope, Accelerometer, Magnetometer
Update Rate: 1000 Hz
Positional Tracking
Sensor: Near Infrared CMOS Sensor
Update
każdego zachęcam do spróbowania, jeśli tylko będzie miał taką możliwość, to urządzenie jest fantastyczne
Akomodacja (nastawność oka) – zjawisko dostosowania się oka do oglądania przedmiotów znajdujących się w różnych odległościach. Dostosowanie to polega na odpowiednim doborze ostrości widzenia.
W czym jest problem, bo nie rozumiem?
Z tego co rozumiem, to scena jest generowana z dwóch perspektyw przez co shader wierzchołków będzie miał dwa razy tyle roboty. Ale sumaryczna liczba pikseli nie jest większa (obraz dzielony jest na połowę) to shader fragmentów powinien nie mieć więcej roboty.
Pomnóż sprzęt potrzebny do FullHD@75 kl.s (stałe!) razy jakieś półtora i pewnie trafisz z wymaganiami.
Nie wiem czy zamawiać, czy czekać na wersję konsumencką :) Na razie widzę sprzeczne informacje czy wersja konsumencka będzie różniła się w parametrach od tej deweloperskiej.
Ale wygląda zajebiście jak ze starych filmów Sy-Fy.
Chyba, że masz na myśli wychylanie się do akcji w demie - kolejce górskiej. Ale tam o to chodzi - imersja!
Oculus (czy toto od Sony) jest potencjalnie dla mnie niesamowity, bo teoretycznie mógłbym zrobić wirtualne środowisko pracy. Monitor wielkości sali kinowej? Nie ma problemu. Jak na przykład tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=z_JkrU2kxag
I to jest super. Mając mieszkanie o
https://www.youtube.com/watch?v=aTtfAQEeAJI
Przecież nikt od razu matriksa nie skontruował.
Akurat Oculus absolutnie nie będzie dobrym rozwiązaniem ze względu na zbyt niską rozdzielczość i użytą technologię. Jako gigantyczny wirtualny ekran lepiej sprawdzi się tutaj Sony HMZ-t3w, jednak jest to drogie urządzenie (ok
Valve współpracuje z twórcami Oculusa, Steam ma motzno wspierać VR
Komentarz usunięty przez moderatora
@loopez: ja też:)