Wjeżdżamy do Polski, a tu las fotoradarów i policyjnych kontroli
Droga przez polską mękę. Władze naszego kraju postawiły na restrykcje wobec kierowców. Jakość dróg jest drugorzędna.
poziomkajez z- #
- #
- #
- #
- #
- 118
Droga przez polską mękę. Władze naszego kraju postawiły na restrykcje wobec kierowców. Jakość dróg jest drugorzędna.
poziomkajez z
Komentarze (118)
najlepsze
po pierwsze:
Polska - 380 tys km dróg publicznych z tego autostrady i ekspresowe - 2500 km
Francja
Zamiast jechać przez Boboszów mógł jechać przez Cieszyn lub Gorzyczki i jechać autostradą lub ekspresówką i dwupasmówkami aż do Łodzi. Przemęczyć się przez Łódź i znowu autostrada aż do Włocławka. Skoro jest taki mądry, to dlaczego nie jechał zwykłymi krajówkami przez Czechy? Poza tym
Gdyby najistotniejszy był aspekt ekonomiczny, to wątpię, by autor pozwolił sobie na winietkę czeską (ok. 50zł) i opłatę za chorwacką autostradę (nie wiemy skąd jechał, ale koszt dla osobowego to ok. 25gr/km).
Licząc, że cała trasa pokrywałaby się do Ołomuńca, to jadąc zaproponowaną przeze
Tak, nasze drogi mocno się zmieniły - ale nie zmienia się jedno, dziadowskie i asekuracyjne oznakowanie - przykład: choćby S8 Piotrków Trybunalski-Mszczonów (Warszawa), nowa droga, z nową geometrią a nawalone dziesiątki znaków tak żeby ograniczyć prędkość o całe 20 km/h (16%) a
Nie napisalem, ze Polska jest idealna, chodzi mi tylko o to, ze glupota jest pisanie, ze jest zle, albo ze nic sie nie zmienilo. Ja pamietam poczatek lat 90, pamietam jak sie wtedy polnoc-poludnie jechalo, co sie dzialo na trasie Warszawa-Krakow i jak wygladala droga do Niemiec. Przepasc.
Polska: średnia krajowa 3700 zł, przekroczenie prędkości: do 500 zł.
Edit: poprawka - to była średnia pensja w $.
@mpmp-pmpm: no bo państwo jest nastawione na cel fiskalny, a nie na bezpieczeństwo drogowe
Jako iż mam samochód na 'wodę' to co weekend jeżdżę sobie i zwiedzam. I oto parę wniosków nt dróg w europie zachodniej:
W Niemczech - rejonie zagłębia Ruhry - drogi lokalne dobre, mało radarów, ale z kolei bardzo słabo oznakowane, w szczególności gdy jedzie się nocą (polskie tablice informacyjne świecą w nocy po odbiciu światła z dwa razy większej odległości niż w Niemczech). W miastach i wsiach zdążają się dziurawe drogi rodem z Polski. Połowa autostrad w trakcie remontów.
Podobnie
Przez Polske nie jechali autostradami i dziwia sie fotoradarom. Tyle, ze na czeskich czy slowackich drogach poza krotkimi autostradami, ktore tam maja, tez jest masa policji która wlepia mandaty po 500 euro za przekroczenie predkosci. Ale psioczenie na Czechow i Slowakow nie bylo by juz fajne, trzeba uderzyc w stara, dawno nieaktualna i wkurzajaca spiewke o zlych polskich drogach.
Polskie drogi sa w bardzo dobrym standardzie, niewiele krajow na swiecie ma podobny. Na autostradach w Polsce wlasciwie nie ma fotoradarow, a dozwolona predkosc jest najwyzsza w Europie poza Niemcami. Mozna ja spokojnie przekraczac, raczej nic nam z tego powodu nie grozi.
Takie