Pendolino - skrócenie podróży o 1 minutę będzie kosztowało 500 mln zł
Do czasu uruchomienia regularnych połączeń Pendolino wydamy na cały ten projekt, obejmujący modernizację linii z Trójmiasta do stolicy wraz z zakupem taboru, ok. 10 mld zł. To oznacza, że skrócenie czasu o 1 minutę będzie kosztowało nas pół miliarda złotych - mówi ekspert. Dobry wywiad.
Muskat002 z- #
- #
- #
- #
- 39
Komentarze (39)
najlepsze
Za 10 lat jak dodadzą trochę infrastruktury to będzie 20 minut. A warto wspomnieć że nie tylko będą szybsze ale już teraz są wygodniejsze, cichsze no i nowe - nie będą się tak często psuły (choćby klima w lecie).
Według mnie artykuł to typowe pieniactwo i podawanie półprawd.
To nie jest tak, że
@Henryk052: Taki tabor już mamy od kilku lat. Tylko nie ma gdzie nim jeździć.
Lubisz przytaczać wyrwane z kontekstu zdania?
Sama wypowiedź trochę myląca. Dlaczego facet cofa się do połowy lat dziewięćdziesiątych? Bo wtedy jeszcze inwestowano w tory. Teraz to wszystko ledwie zipie, aż strach jeździć. Wszystkie podróże trwają dłużej niż kilka lat temu.
Podobne efekty byłby jakby sie wyremontowało tory i kupiło pociągi od Pesy. Ale uwaga. Wg. tego rozumowania skrócenie czasu podróży o minutę kosztowałoby ponad ćwierć miliarda złotych!
bo wg mojego obecnego stanu wiedzy, jest to technicznie wykonalne kosztuje około kilkuset milionów (czyli taniej niż 2 mld na nowy tabor + koszt opcji wychylnego pudła, bo tabor z opcją jest droższy) ale nie PKP IC nie widzi w przyszłości potrzeb instalacji systemu
Powiedz mi czy to co napisałem poniżej jest prawdą:
"Do czasu uruchomienia regularnych połączeń na zmodernizowanych torach wydamy na cały ten projekt, obejmujący modernizację linii z Trójmiasta do stolicy wraz z zakupem taboru, ok. 8 mld zł. To oznacza, że skrócenie czasu o 1 minutę będzie kosztowało nas prawie pół miliarda złotych - mówi ekspert."