KOLEJ: Polska kolejową białą plamą na mapie Europy
![](https://wykop.pl/cdn/c3397993/link_OiJ031jl3wM2EFKh009yi5lc1poZpejP,w300h194.jpg)
Nigdzie indziej kolej nie straciła tak na znaczeniu jak w Polsce. robiliśmy porównanie. I to nie do Niemiec czy Francji, ale do innych krajów naszego regionu.
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- #
- 100
Nigdzie indziej kolej nie straciła tak na znaczeniu jak w Polsce. robiliśmy porównanie. I to nie do Niemiec czy Francji, ale do innych krajów naszego regionu.
Komentarze (100)
najlepsze
Oczywiście rady nadzorcze to tych samych kilku
@kwanty: Taaa, sprzedajmy wszystko, ciekawe kto i po co to kupi, może lepiej oddajmy za darmo? Przecież w artykule autor jasno daje do zrozumienia że nierentowność wynika ze ZŁEGO ZARZĄDZANIA, a nie dlatego że nie lubimy jeździć pociągami, wręcz przeciwnie, uwielbiamy, a nawet jeśli mamy w rodzinie samochód, to jeden, najwyżej dwa, a rodzina to kilku obywateli, którzy muszą dojeżdżać do szkoły, uczelni,
Pendolino tuż tuż ! Ten pociąg nie potrzebuje torów ! Zapier** po polach !
Kiedyś kłamca chciał, przerzucić o ile dobrze pamiętam 5mld na drogi z kolei bo podobno tam się nie da ich wykorzystać ale unia się podobno nie zgodziła i musieli zwracać kasę. Nie śledziłem tego dokładnie więc może jestem w błędzie.
@forrestgump123:
Kiedyś oddali 5mld bo podobno nie mieli na co wydać.
Podejżewam, że ich sieć jest bardziej skromna (jeżeli chodzi o sumaryczną długość) ale bardziej uczęszczana i dokładna (co do sekundy)... tyle.
Kolej trzeba zmodernizować ale mądrze...
jak widać większość nie zawsze stanowi intrantość...
Czy ktoś nad tymi wydatkami panuje? Czy potraficie znaleźć dane, ile to kosztowało w 2012 roku?
Autor trochę miesza, bo niewiele wspólnego z przewozami pasażerskimi mają spalinowe lokomotywy manewrowe SM42. Właściwie bywają one wykorzystywane tylko do kilku przewozów na niezelektryfikowanych szlakach. Raczej powinien napisać o dostawach elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 i EN71, których wyprodukowano prawie 1500 szt.
Pociągiem 31,30 zł. Dodatkowo trzeba się dostać do Katowic, i tam czekać na przesiadkę. Strata pieniędzy i czasu.
Drugie
Gazeta.pl pisze, że w rankingu „Quality of railroad infrastructure – The Global Competitiveness Report 2011-2012” sklasyfikowane zostały 123 państwa. W skali od 1 (skrajnie niedorozwinięta i zaniedbana) do 7 oceniano, jak rozbudowana jest infrastruktura kolejowa i jaka jest jej jakość. Zajęliśmy 77. miejsce z wynikiem 2,4, podczas gdy w rankingu z lat 2010-2011 zajmowaliśmy 74. miejsce z wynikiem 2,5.
Komentarz usunięty przez moderatora
Nie oczekuje pociągów które będą gnały 300km/h lub więcej, dla mnie komfortowe by było minimum 150km/h przy obecnych cenach.