Lancia miała najwięcej innowacyjnych wynalazków, które potem stosowała każda marka na świecie (np. Lambda - pierwszy samochód z nadwoziem samonośnym, aluminiowa głowica silnika i inne). Poza tym, Lancia (jeszcze jak była w rękach Vincenzo) genialnie łączyła styl i klasę, z wygodą podróżowania i osiągami prawdziwego GT. W dodatku, właśnie w latach 70tych zaczęła być legendą rajdów (od Stratosa aż po HF Integrale - potem się wycofali w 93
Między innymi dlatego, że Lancia najwięcej razy wygrywała WRC (10, następny jest Citroen z 7 zwycięstwami).
Swoją drogą to był spoko odcinek, w poprzednim ogłosili plebiscyt na najlepszą markę, ludzie głosowali na jakieś Fordy i Audi (po kilka tysięcy głosów), Lancia miała bodajże 5 głosów :)
@rozp#@@@%!ator: Nie zgadzam się. Owszem, jest wiele świetnych modeli...Fulvia, Stratos, 037, Delta.ale to tylko epizod w dziejach tej marki. Obecnie Lancia to dwa hatchbaki na bazie Fiatów i limuzyna i wan Chryslera ze zmienionymi znaczkami.
@siedge: Maserati ale tylko na początku swojej działalności ale teraz tego nikt nie pamięta, nawet najstarsi Włosi.
Dla mnie Fiat może być tak nazywany który robi najlepsze małe samochody na świecie, od poczciwej "Myszki" Topolino,
@siedge: Gran CabrioMC to nie jest zupełnie nowy model, tylko mocniejsza wersja z paroma bajerami. A Quattroporte jest w fazie testowej,jeszcze nie ma jej nw salonach. Zapomniałeś o Ferrari FF i F12 Berlinetta, do tego nowe F70 na dniach:)
0:53 Ciekawy Model, Lancia Delta S4 Stradale , która z HF Intregale miała niewiele wspólnego. Od samej budowy (rama rurowa i nadwozie z tworzyw) aż do umiejscowienia silnika który znajdował się centralnie i miał 250 koni. Była to wersja drogowa która była potrzebna do uzyskania homologacji w rajdowej grupie B i która była ostatnim powodem do zlikwidowania tej klasy poprzez śmiertelny wypadek Tovinena w rajdzie Korsyki w 1986 roku. Sukcesorem tego auta
Dobre czasy dla sportu samochodowego, dobra muzyka ale mimo wszystko... Lepszy byłby filmik na którym byłoby słychać jeszcze dźwięki a nie samą muzykę ;) Mimo to za tego urokliwego potworka- wykop.
Piękne auto, piękna historia w rajdach. A 215 koni w cywilnym samochodzie rywalizującym z Oplem Kadettem i przyspieszenie poniżej 6 sekund naprawdę robi wrażenie, nawet w dzisiejszych czasach.
Ja kilka lat temu miałem okazje przejechac jako pasażer wersją która miała około 200 koni z utwardoznym zawieszeniem i bardzo krótka skrzynią biegów..max koło 180 chyba szła ( przyspieszenie kosztem predkości maksmalnej).W środku już troszke rzęch i zniszczona ale powiem jedno...najlepsze p$!##$#nięcie jakie w zyciu poczułem,mysle że około 5 sek do 100 lub mniej, a miałem okazje nawet jechać audi a6 co ma ponad 300 koni.
Komentarze (61)
najlepsze
@ReFree:
Lancia miała najwięcej innowacyjnych wynalazków, które potem stosowała każda marka na świecie (np. Lambda - pierwszy samochód z nadwoziem samonośnym, aluminiowa głowica silnika i inne). Poza tym, Lancia (jeszcze jak była w rękach Vincenzo) genialnie łączyła styl i klasę, z wygodą podróżowania i osiągami prawdziwego GT. W dodatku, właśnie w latach 70tych zaczęła być legendą rajdów (od Stratosa aż po HF Integrale - potem się wycofali w 93
Między innymi dlatego, że Lancia najwięcej razy wygrywała WRC (10, następny jest Citroen z 7 zwycięstwami).
Swoją drogą to był spoko odcinek, w poprzednim ogłosili plebiscyt na najlepszą markę, ludzie głosowali na jakieś Fordy i Audi (po kilka tysięcy głosów), Lancia miała bodajże 5 głosów :)
@siedge: Maserati ale tylko na początku swojej działalności ale teraz tego nikt nie pamięta, nawet najstarsi Włosi.
Dla mnie Fiat może być tak nazywany który robi najlepsze małe samochody na świecie, od poczciwej "Myszki" Topolino,
a tutaj z jeszcze lepszą muzyką HDrip z kasety ;D
http://www.autogen.pl/car-310-Lancia-Delta-S4-Stradale.html
http://www.autogen.pl/car-311-Lancia-Delta-S4-Rally.html