Co do używania świateł awaryjnych to całkiem inna historia. Mam dziwne wrażenie że kierowcy w Polsce (być może tylko na moich trasach) PANICZNIE boją się używania świateł awaryjnych. Pierwsze co po kolizji , wypadku (oczywiście jeżeli jesteśmy w stanie) , czy w niebezpiecznej sytuacji , powinniśmy włączyć światła awaryjne. Widziałem podobne zdarzenie. Las , wieczór mrzawka, wyskakujące sarny, jedno auto przerabia sarenkę na pasztet, drugie i trzecie auto zamieniają się w złom.
Kobiety za kółkiem nie mają jednego ważnego odruchu: "spieprzam stąd". W razie zagrożenia nie potrafią uciec, wolą wcisnąć hamulec i zamknąć oczy. Może to jeszcze pamiątka z pradawnych czasów plemiennych, co tam, najwyżej zgwałcą i pójdą sobie dalej ;)
Ja bym zrobił tak... a ja tak... a ja jeszcze inaczej. Skąd możecie wiedzieć jaka była sytuacja i kto prowadził? Dlaczego akurat zatrzymał się na środku jezdni.. nie wiemy.. jeżeli się zatrzymał widocznie nastąpiła taka potrzeba. Ustawianie trójkąta... 100 metrów za samochodem przy takim ruchu? Już widze jak biegniecie slalomem między samochodami i ustawiacie trójkąt który nie będzie stał tam dłużej niż minutę ( wiem
@MuNg0: Co do trójkąta - sprawa oczywista. Teoria swoje, a praktyka swoje. NIE MA takiej możliwości, żeby w tych okolicznościach postawić trójkąt zgodnie z tym, co przepisy mówią. Jedyny problem, jaki tutaj zauważam, to Bóg, który zdaje się krzyczeć:"No, proszę, włącz chociaż awaryjne".
Ja bym zrobił tak... a ja tak... a ja jeszcze inaczej. Skąd możecie wiedzieć jaka była sytuacja i kto prowadził? Dlaczego akurat zatrzymał się na środku jezdni.. nie wiemy.. jeżeli się zatrzymał widocznie nastąpiła taka potrzeba. Ustawianie trójkąta... 100 metrów za samochodem przy takim ruchu? Już widze jak biegniecie slalomem między samochodami i ustawiacie trójkąt który nie będzie stał tam dłużej niż minutę ( wiem z doświadczenia - kierowcy ignorują trójkąt nawet
I oto właśnie kwintesencja kobiety za kółkiem. Gdy wszystko jest OK, to jeździ, po mieście czy autostradzie, spoko. Ale wystarczy jedno nietypowe zdarzenie, to już jest panika i wręcz NIEMOC podjęcia decyzji.
@hans_kloss: Czasami są też debilkami i nie łapią kwestii ogólnych. Kiedyś widziałem na poboczu samochód w zaspie, który za bagażnikiem miał wystawiony trójkąt. Obok stały dwie kobiety - kierowca i pasażerka.
I żadna nie pomyślała, że jeśli na skutek poślizgu samochód został obrócony o 180 stopni, to trójkąt trzeba postawić z jego przodu, tj. z tej strony, z której nadjeżdżają ludzie danym pasem.
"Survival reaction" oto wyjasnienie dlaczego nie skrecila na inny pas. Motocykliscie wiedza o czym mowie. Patrzysz w miejsce w ktore nie chcesz uderzyc/jechac i centralnie w nie walisz.
"Keith Code explains "Survival reactions" (SRs) come from your instinct to avoid injury but they often end up causing injury. There are 7 SRs listed in the book. Survival reactions are automatic because they are an unconscious reaction. Case in point, we don't have
@blonDIE: Facet od BHP (pracuje jako ratownik medyczny) mówił mi, że reakcja pieszych na klakson albo szum nadjeżdżającego auta to przeważnie zamarcie w miejscu i odwrócenie głowy w kierunku źródła hałasu.
To się może sprawdzało w dżungli - zastygnięcie na wszelki wypadek i zbadanie sprawy, bo większość drapieżników reaguje na ruch.
Niestety, w przypadku wypadków komunikacyjnych słabo się sprawdza, bo stając - czekamy na uderzenie, zamiast uciekać, a do tego dostajemy
Komentarze (251)
najlepsze
http://www.youtube.com/watch?v=pq5kXiLkNLU&feature=player_embedded
tutaj następni mądrzy się zatrzymali
Ja bym zrobił tak... a ja tak... a ja jeszcze inaczej. Skąd możecie wiedzieć jaka była sytuacja i kto prowadził? Dlaczego akurat zatrzymał się na środku jezdni.. nie wiemy.. jeżeli się zatrzymał widocznie nastąpiła taka potrzeba. Ustawianie trójkąta... 100 metrów za samochodem przy takim ruchu? Już widze jak biegniecie slalomem między samochodami i ustawiacie trójkąt który nie będzie stał tam dłużej niż minutę ( wiem
I żadna nie pomyślała, że jeśli na skutek poślizgu samochód został obrócony o 180 stopni, to trójkąt trzeba postawić z jego przodu, tj. z tej strony, z której nadjeżdżają ludzie danym pasem.
Oczywiście jeszcze się kłóciły ze mną o to.
"Keith Code explains "Survival reactions" (SRs) come from your instinct to avoid injury but they often end up causing injury. There are 7 SRs listed in the book. Survival reactions are automatic because they are an unconscious reaction. Case in point, we don't have
To się może sprawdzało w dżungli - zastygnięcie na wszelki wypadek i zbadanie sprawy, bo większość drapieżników reaguje na ruch.
Niestety, w przypadku wypadków komunikacyjnych słabo się sprawdza, bo stając - czekamy na uderzenie, zamiast uciekać, a do tego dostajemy