Grę robiliśmy od podstaw (wliczając design, projektowanie grafiki, implementację, optymalizację oraz wstępne testy) przez 5 tygdni w Unity. Chcieliśmy zrobić coś prostego, ale w miarę oryginalnego jak na Google Play. Inspiracją dla naszego tworu była prastara gra Paperboy. Grafikę tworzyliśmy w całości sami używając Inkscape’a oraz początkowo Xary XS, a że artystami raczej nie jesteśmy (jak widać na screenach) to przyjęliśmy konwencję “najprostszej prezentacji” - jeśli jakiś szczegół graficzny nie jest konieczny do rozpoznania obiektu przez gracza, to go zwyczajnie pomijamy. Dźwięki pochodzą z w pełni darmowych źródeł, a muzyka z zasobów Kevina MacLeoda (http://incompetech.com).
Zapraszamy do pobierania i dzielenia się spostrzeżeniami ; )
@MasterSoundBlaster: 10-12 godzin * 3-4 dni * 5 tygodni daje maksymalnie 240 godzin. Cały projekt pełen był okresów w których stopowaliśmy pracę i rozpracowywaliśmy po kilka godzin pojedyncze pierdółki, więc oczywiście można było się zamknąć w mniejszej liczbie. Same projekty graficzne również zajęły sporo czasu; niby można było wziąć grafika, ale warto zdobyć jako takie doświadczenie we wszystkich aspektach (chociażby po to, żeby nie zlecać później rzeczy z d--y ;
@rider3031: Dzięki stary ; D Takiej odpowiedzi na całkowicie amatorską grę tworzoną z zerowym budżetem i małym doświadczeniem oczekiwałem ; ) Sama gra jest efektem chęci własnych oraz konieczności "przyuczenia się" do najnowszej wersji Unity (obecnie beta 4.6), która oferuje nowy system UI oparty o canvas.
Tak właściwie to studiujemy i postanowiliśmy aktywnie spędzić końcówkę naszych wakacji. Poza tym nigdy nie tworzyliśmy gry "w całości" , chcieliśmy choć odrobinę poczuć i sprawdzić jak wygląda praca indie developera ;)
wraz z użytkownikiem @dijkstra_p od miesiąca (pod szyldem MightyCows) tworzyliśmy naszą pierwszą produkcję: Halloween Pumpkin Massacre ( https://play.google.com/store/apps/details?id=com.MightyCows.HalloweenPumpkinMassacre ) którą wrzuciliśmy niedawno na Google Play.
Grę robiliśmy od podstaw (wliczając design, projektowanie grafiki, implementację, optymalizację oraz wstępne testy) przez 5 tygdni w Unity. Chcieliśmy zrobić coś prostego, ale w miarę oryginalnego jak na Google Play. Inspiracją dla naszego tworu była prastara gra Paperboy. Grafikę tworzyliśmy w całości sami używając Inkscape’a oraz początkowo Xary XS, a że artystami raczej nie jesteśmy (jak widać na screenach) to przyjęliśmy konwencję “najprostszej prezentacji” - jeśli jakiś szczegół graficzny nie jest konieczny do rozpoznania obiektu przez gracza, to go zwyczajnie pomijamy. Dźwięki pochodzą z w pełni darmowych źródeł, a muzyka z zasobów Kevina MacLeoda (http://incompetech.com).
Zapraszamy do pobierania i dzielenia się spostrzeżeniami ; )
#gamedev #unity
A jesteś w stanie przeliczyć ile ogólnie godzin Wam to zajęło?
Komentarz usunięty przez autora
Pracujecie gdzieś oprócz tego? Czy to wasza praca?
Dla wszystkich oczekujących czegoś na poziomie Temple Run: ta gra nie ma zarabiać, to tylko wstęp i pokaz efektu pracy od podstaw ; )
Skąd macie na to czas zatem ;) ?
Tak właściwie to studiujemy i postanowiliśmy aktywnie spędzić końcówkę naszych wakacji. Poza tym nigdy nie tworzyliśmy gry "w całości" , chcieliśmy choć odrobinę poczuć i sprawdzić jak wygląda praca indie developera ;)