Aktywne Wpisy
anthon_lavey +53

baby w #pracbaza to tak w c---a grają, że imo nie mają prawa zarabiać tyle co mężczyźni.
Taka jedna ma dwójkę dzieci, najpierw pierwszy bachor chory to tydzień siedziała w domu bo dziecko chore, potem drugi bachor - powtórka. Teraz myślałem że wraca to ona sobie wybiera jakąś opieke godziny i s---------a na urlop xD chyba z miesiąc nic totalnie nie zrobiła.
A ja mam roboty po korek że po
Taka jedna ma dwójkę dzieci, najpierw pierwszy bachor chory to tydzień siedziała w domu bo dziecko chore, potem drugi bachor - powtórka. Teraz myślałem że wraca to ona sobie wybiera jakąś opieke godziny i s---------a na urlop xD chyba z miesiąc nic totalnie nie zrobiła.
A ja mam roboty po korek że po




Czy można jakoś zwiększyć dokładność i maksymalną długość zmiennych typu float i double na ATmega328 (arduino uno)?
Aktualnie mam taki fail, że np. 2 + 0,001 = 2,000999
Jeśli się nie da, to zostaje mi pisanie funkcji które rozbiją stringi (czynniki) na mantysę i część całkowitą i ulepią z tego trzeciego (suma) :|
Tak jak w systemie dziesiętnym nie da się zapisać dokładnie 1/3 (zawsze będziesz miał 0,333333(3), tak w systemie binarnym nie da się zapisać dokładnie liczb w stylu 1/5 czy 1/10 czy x/1000 (rozwinięcie binarne jest nieskończone, więc zawsze będzie zaokrąglone w którąś stronę).
Możesz użyć tego modułu http://docs.python.org/2/library/fractions.html albo zaimplementować liczby wymierne samemu (trik polega na pamiętaniu licznika i mianownika jako oddzielne lcizby
Przykład:
123,001234
Główna zaleta to to, że błędy w między czasie nie powstają, a tylko przy wyświetlaniu wyniku. Jak byś mnożył liczbę razy 2 i potem dzielił przez 3 i tak w kółko - za każdym razem wzrastałby błąd. A tak masz dokładny wynik i tylko wprowadzasz błąd przy wypisywaniu.
- arduino zapisuje wpisaną przeze mnie liczbę do stringa String wpisywana;, tego pominąć nie ma sensu i tak jest aktualnie
- arduino zamienia wpisywana na long long wpisliczba1, od razu odczytuje ile jest cyfr po przecinku i
_struct wymierna {
__long
wynik->licznik = a->licznik * b->mianownik + b->licznik * a->mianownik;i pewnie więcej jest baboli, także uważaj :)
http://ideone.com/1NB0jm