Wpis z mikrobloga

Mirki, co się o------o to ja nawet nie. Od wczoraj nie mogę wyjść z podziwu nad mocą #cebula w narodzie. Będzie #coolstory i #truestory.

TL;DR

Tytułem wstępu. Mieszkam od jakiegoś czasu w domu pod miastem. Jak to zwykle w takich miejscach, wszystko jest na etapie tworzenia się, więc wciąż na jednej uliczce mieszkańcy walczą o nawierzchnię, na innej o latarnie itd. Przekrój społeczny jest szeroki, nowo przybyli to dość młodzi ludzie, którym nieźle się powodzi, ale są też miejscowi Janusze i Grażyny, od 20 lat na rencie.

Akcja właściwa. Na głównej drodze kawałek od nas robią nową nawierzchnię. W związku z tym zerwali stary asfalt i musieli go gdzieś odłożyć na parę dni, bo podobno potem go przetapiają i łatają tym dziury (podobno, nie znam się). No i znaleźli sobie miejsce składowania na jednej z bocznych uliczek, tylko ich błąd polegał na tym, że nikogo z mieszkańców nie poinformowali o tym, a po drugie nie wiedzieli, że ta akurat droga jest prywatna. Przywieźli w nocy 16 wielkich wywrotek tego pokruszonego na drobny żwir asfaltu...

Następnego dnia rano już widziałem, jak janusze zapieprzają z taczkami i robią sobie z tego materiału podjazdy do domów, łatają dziury itd. Po południu już wszyscy mieszkańcy ulicy byli zaangażowani w regularne rozwożenie tego po całej drodze, bo nie mają tam nawierzchni, tylko jakiś gruz wysypany, a tu panie prawie asfalt bendziem mieli! W dwa dni rozwieźli 14 z 16 wywrotek, zaangażowali nawet jakieś spychacze do tego. Ulica tak bardzo wyłożona, podjazdy do domów też tak bardzo wyłożone. Myślę sobie, spoko współpraca, tamci od robienia nawierzchni pozbyli się syfu, a ci zyskali.