Pamiętacie naszą (moją i @jasiek13) grę Red Green Blue? Dziś minął tydzień od publikacji w Google Play i chcemy podzielić się z Wami kilkoma statystykami:
- Obecna liczba instalacji wynosi 1258 (z czego 878 jest aktywnych)
- Zarobiliśmy jak dotąd jakieś ~85zł
- Najwięcej instalacji jest z Polski, dalej USA, GB...
- ponad 90% użytkowników, którzy zainstalowali grę używa androida >=4.1
- najwięcej z nich używa Nexusa 5, dalej Nexus 4, SGS3, Nexus 7...
- Gra sporo osób z Chin i Brazylii
- Stosunek nowych do powracających użytkowników to ~50%
- Najwyższy na chwilę obecną wynik to 4384
- dwa razy byliśmy w sekcji "Trendy" na Google Play
Kto jeszcze nie grał, to zachęcamy do spróbowania:
@Sverc: Tak jak pisał @jasiek13, możesz zobaczyć na playu, moja ulubiona jak dotąd opinia to: "No elo. Za dużo reklam ale je #!$%@?łem. Gra spoko pozdro ziomku." :D
@msgreen: Mam pytanie, jak właściwie wyglądają wpływy z reklam?
Dostajecie kasę za jedno pobranie tylko? Czy za aktywne instalacje? Czy za to, i za to? Czyli załóżmy, że gram w grę z reklamą, mam wyłączoną jakąkolwiek transmisję - czy z tego też dostajecie, czy musi być aktywne połączenie? Czyli załóżmy:
1. Osoba pobrała, od razu usunęła
2. Osoba pobrała, nie włączyła gry (lub nie korzysta z niej)
@matt881: od żadnego z tych przypadków nie dostajemy pieniędzy ;) kasa jest jedynie za kliknięcia w reklamę, a reklama wyświetla się tylko wtedy, kiedy jest dostęp do internetu.
Instalacje to ilość wszystkich instalacji, a aktywne to te które pozostały na telefonie (aplikacja nie została usunięta). Nie wiem co masz na myśli z wpływami, ale jeśli chodzi o to czy się skalują w czasie to nie do końca. Z czasem gracze grają
@Rainey: póki co tak, szczerze powiedziawszy nie wiem czy jest sens kombinować mając tak jak teraz mniej niż 1000 aktywnych instalacji. Różnica pewnie byłaby kilku złotych na przestrzeni tygodnia.
Chcieliśmy za to umożliwić wyłączenie reklamy w zamian za obejrzenie video reklamy. Tzn ktoś obejrzy reklamę video i w zamian nie ma reklam przez dobę. Niestety nie mogliśmy znaleźć SDK, które oferowałoby taką możliwość i działałoby bezproblemowo.
@Rainey: moesz podać link do gry? Z tego 43 miejsca w USA ile dziennie instalacji miałeś? Chartboost z tego co rozumiem umożliwia bezpośrednie dogadywanie się z devami i umieszczanie reklamy w ich aplikacjach. Może wyszłoby taniej bez pośrednika. ;)
Pamiętacie naszą (moją i @jasiek13) grę Red Green Blue? Dziś minął tydzień od publikacji w Google Play i chcemy podzielić się z Wami kilkoma statystykami:
- Obecna liczba instalacji wynosi 1258 (z czego 878 jest aktywnych)
- Zarobiliśmy jak dotąd jakieś ~85zł
- Najwięcej instalacji jest z Polski, dalej USA, GB...
- ponad 90% użytkowników, którzy zainstalowali grę używa androida >=4.1
- najwięcej z nich używa Nexusa 5, dalej Nexus 4, SGS3, Nexus 7...
- Gra sporo osób z Chin i Brazylii
- Stosunek nowych do powracających użytkowników to ~50%
- Najwyższy na chwilę obecną wynik to 4384
- dwa razy byliśmy w sekcji "Trendy" na Google Play
Kto jeszcze nie grał, to zachęcamy do spróbowania:
http://goo.gl/P1GCaH
Jeszcze dziś lub jutro rano pójdzie aktualizacja, która trochę bardziej ograniczy wyświetlane reklamy i doda tutorial w grze.
#android #gamedev
Komentarz usunięty przez autora
Z sukcesów:
Recka na supergamedroid: http://www.supergamedroid.com/2014/09/04/zen-like-arcade-puzzler-red-green-blue-circles-onto-android/
Wzmianka w zestawieniu na androidpolice: http://www.androidpolice.com/2014/09/01/33-best-and-1-wtf-new-android-games-from-the-last-2-weeks-81914-9114/
Reszta to fora. @Sverc: opinie możesz przejrzeć w google play. Raczej się podoba ;) chodź niektórym przeszkadza reklama dlatego ograniczamy
Dostajecie kasę za jedno pobranie tylko? Czy za aktywne instalacje? Czy za to, i za to? Czyli załóżmy, że gram w grę z reklamą, mam wyłączoną jakąkolwiek transmisję - czy z tego też dostajecie, czy musi być aktywne połączenie? Czyli załóżmy:
1. Osoba pobrała, od razu usunęła
2. Osoba pobrała, nie włączyła gry (lub nie korzysta z niej)
3. Osoba pobrała, gra,
Instalacje to ilość wszystkich instalacji, a aktywne to te które pozostały na telefonie (aplikacja nie została usunięta). Nie wiem co masz na myśli z wpływami, ale jeśli chodzi o to czy się skalują w czasie to nie do końca. Z czasem gracze grają
:)
Chcieliśmy za to umożliwić wyłączenie reklamy w zamian za obejrzenie video reklamy. Tzn ktoś obejrzy reklamę video i w zamian nie ma reklam przez dobę. Niestety nie mogliśmy znaleźć SDK, które oferowałoby taką możliwość i działałoby bezproblemowo.
Jakies 2k instalacji pozwala się wybić do trening albo new w rankingu sklepu ;]
I moja gierka dzięki temu wbiła sie na 43 miejsce w USA. Stąd wiem, że 2k to minimum :)
https://www.chartboost.com/en/platform#direct-deals
nie było tego wiele, 43 miejsce to i tak bardzo daleko. Wydaje mi się, że poniżej 20 miejsca już nikt nie sprawdza :)
Appannie albo appbrain polecam