Wpis z mikrobloga

Witam, jako, iż studiuję anglistykę i moja propozycja napisania krótkiego poradnika angielskiej wymowy dla Polaków spotkała się z niesamowitym zainteresowaniem z Waszej strony chciałem się podzielić zdobytą przeze mnie wiedzą z tej właśnie dziedziny.( ͡° ͜ʖ ͡°)

Słowami wstępu chciałbym zaznaczyć, iż ucząc się języka obcego w głównej mierze skupiamy się na gramatyce i słownictwie, często zapominając kompletnie o wymowie. Nie powinniśmy jednak o niej zapominać, gdyż język to przede wszystkim mowa i niewątpliwie brak obcego akcentu podczas porozumiewania się w języku obcym to dość rzadka umiejętność, którą posiadają tylko nieliczni. Oczywiście nie ma nic złego w tym, iż mówimy z ojczystym akcentem, a poradnik skierowany jest do tych, którzy chcą mówić po angielsku lepiej, niż do tej pory. Wiadomo, iż do perfekcyjnego opanowania wymowy trzeba przede wszystkim dużo ćwiczyć. Osłuchiwać się i mówić. Jednak znajomość najczęściej popełnianych przez Nas błędów mam nadzieję również pozwoli Wam w przyszłości ich unikać, co jednocześnie poprawi Waszą wymowę.

Aby łatwiej się Wam czytało moje wypociny zamieszczam małą legendę, słowa w cudzysłowie oznaczają pisownię słowa, natomiast w ukośnikach oznaczają wymowę.

Najczęstsze błędy popełniane przez polskich użytkowników języka angielskiego:

1. Ubezdźwięcznienie