Wpis z mikrobloga

#kerbalspaceprogram #gorzkiezale

Wkurza mnie w Kerbalach to, że konstrukcje które w prawdziwym świecie byłyby ekonomiczne i rozsądne w Kerbalach są cholernie drogie. Np. bardziej opłaca się zbudować jednoosobową małą rakietę która ląduje na księżycu i z niego wraca niż inspirować się rozwiązaniem z Apollo - tj oddzielnym lądownikiem - bez sensu :-/

A to, że ta gra pozwala na takie rzeczy jak w filmiku poniżej to już totalne przegięcie:
J.....k - #kerbalspaceprogram #gorzkiezale 

Wkurza mnie w Kerbalach to, że konstrukc...
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@JakisTamKtosek: jednym słowem, chcesz więcej realizmu. Chcesz tyle realizmu, żeby realizm wymusił realne rozwiązania?

Muszę Cię rozczarować: to by było kompletnie niegrywalne. :( Zwyczajnie by się nie sprzedało. Kerbale idealnie balansują między realizmem a grywalnością. Jak chcesz realizmu, to sprawdź sobie Orbiter.
  • Odpowiedz
@parsiuk: Wystarczyłoby, żeby trochę urealnili rozmiary i masę silników. Np. silniki odrzutowe ograniczają się tylko do dyszy, ważą połowę mniej niż prawdziwe i generują dwa razy więcej ciągu O.o

I bez przesady, że gra byłaby niegrywalna - przecież da się zaprojektować misję w stylu Apollo. Gdyby te małe silniki były trochę cięższe i miały mniejszy ISP, gdyby kapsuła MK1 była cięższa a porty dokujące były dostępne od samego początku wtedy
  • Odpowiedz
A tak wystarczy wysłać w na księżyc 800 kilogramową kapsułę - przecież to tyle co nic. Dla porównania Courisoty waży prawie 4 tony i prawie tyle samo ważyły kapsuły Gemini.
  • Odpowiedz
@parsiuk: Jasne, że tak - ale IMHO to o czym piszę nie zmniejszyłoby grywalności - a nawet wręcz przeciwnie, bo co to za zabawa skoro na każdą planetę można wysłać kapsułę MK1 :-/ Wnieś na orbitę pomarańczowy zbiornik, kapsułę MK1, silnik atomowy i dolecisz wszędzie z wyjątkiem Eve.
  • Odpowiedz
@JakisTamKtosek: Tylko zauważ, że układ planetarny w grze jest o wiele mniejszy od naszego.

Gdybyś chciał tam dorzucić Ziemię z jej prawdziwymi wymiarami i odległościami, to byłaby większa od Joola (Jool - promień 6000 km, Ziemia promień 6371 km) i dalej od Kerbola niż Eeloo (Eeloo półoś wiekla 90 118 820 km, Ziemia półoś wielka 149 598 261 km).

Dlatego wsyzstkie rakiety w KSP mogą być mniejsze niż w rzeczywistości. Pierwsza prędkość
HiszpanskaInkwizycja - @JakisTamKtosek: Tylko zauważ, że układ planetarny w grze jest...

źródło: comment_Ge6vMFGnZDElghr5D6g39L8qjxBOpzD5.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@HiszpanskaInkwizycja: Ale jest mi to obojętne czy planety miałyby rzeczywiste rozmiary czy nie - wkurza mnie tylko to, że wszystkie planety można zdobyć na jeden sposób i gra w ogóle nie wymaga kombinowania a nawet przeciwnie, od kiedy doszedł do gry budżet kreatywne rozwiązania są niejako przez grę karane.
  • Odpowiedz
@JakisTamKtosek: Chciałem wyedytować komentarz, ale już odpisałeś ( ͡° ʖ̯ ͡°)

Do poprzedniego mojego komentarza chciałem dopisać: Poza tym gra promuje teraz używanie wahadłowców, lub samolotów kosmicznych. Odzyskujesz 100% wartości (odjąć spalone paliwo) więc latasz praktycznie za darmo.
  • Odpowiedz
@HiszpanskaInkwizycja: Owszem, ale po co wysyłać wahadłowce? Na orbicie nie ma nic do roboty a nie wiem czy w Kerbalach da się zbudować wahadłowiec który byłby wstanie wynieść większe części pozwalające zbudować na orbicie jakiś konkretny statek na dalsze podróże :-/
  • Odpowiedz
@JakisTamKtosek: Da się. B9 aerospace dodaje części do wahadłowców, więc łądownia pewnie też się znajdzie. Aczkolwiek mod jest nieaktualizowany i nie wiem czy będzie. Możesz sprawdzić Firespitter, albo FASA.

Ogólnie mody to główna siła napędowa tej gry. Wersja stockowa nudzi się bardzo szybko.
  • Odpowiedz