Wpis z mikrobloga

#audio #produkcjamuzyki #studio #eletronika #interfejsy

Mirki, jaki polecicie interfejs USB (nad FireWire też się zastanowię) do rejestracji 3 śladów (2 gitarki + klawisz). Nie wykluczam także podłączenia mikrofonu pojemnościowego, więc przynajmniej 1 phantom by się przydał. Budżet - 600zł. Fajnie jakby miał także 3 wyjścia, do których mógłbym podpiąć słuchawki (lubimy silent party :D)
  • 9
@xbonio: Jeden ślad stereo to dwa ślady mono, chyba że klawisz faktycznie jest monofoniczny (jakiś prosty syntezator?). Jeżeli gitary są elektryczne i idą po kablu potrzebujesz wejścia instrumentalnego, jeżeli zbierasz mikrofonem ze wzmacniacza to przedwzmacniacza mikrofonowego. Zakładając że klawisz stereo a gitary dwa razy mono to potrzebujesz minimalnie 4 wejścia combo które będą liniowe, instrumentalne i mikrofonowe.

Odpadają więc tańsze interfejsy z wejściami liniowymi tego typu jak robi ESI, chyba że
@NeXIcE: dzięki! Zastanawiałem się nad Akai EIE, fajny sprzęcik i myślę, że by wystarczył dla 2 gitarek i klawisza stereo. Mica jednocześnie raczej nie będę podpinać. A co powiesz o Behringer Firepower FCA610? Powiedzmy, że za jakiś czas mógłbym wydać te 800zl.
Behringer Firepower FCA610


@xbonio: Faktycznie ciekawe, działa niby pod Firewire i USB, ma też dużo wyjść które mogłyby się tutaj sprawdzić. Wejścia nie powalają ale jakiś kompromis w tej cenie musi być. Tylko dwa z nich to wejścia combo z przedwzmacniaczami, pozostałe 4 są liniowe, w tym tylko 2 w formacie TRS. Tak czy inaczej tutaj by się to sprawdziło, dwie gitary wejdą na przód, z tyłu klawisz na dwa kanały
@NeXIcE: wczoraj podłączaliśmy gitarę do esi Maya 44 PCI i po mono downmix w daw całkiem fajnie grało :) na bank się nie da gitarki do zwykłego line in podpiąć?
@xbonio: Dać się da tylko sygnał będzie bardzo cichy i bez wzmocnienia, tak samo sam przedwzmacniacz mikrofonowy nie jest przystosowany do takiego poziomu. W najlepszym przypadku po prostu uzyskasz bardzo słaby stosunek sygnału do szumu bo będziesz musiał go bardzo mocno wysterować lub nawet cyfrowo wzmocnić. W programach takich jak Guitar Rig przy jakimkolwiek lekkim przesterze efekt będzie wręcz tragiczny.

Obejdziesz to posiadając direct box który sprowadzi sygnał gitary do poziomu
@NeXIcE: no jasne. Maya to mój pierwszy interfejsik (kupiłem za 180zł dla obsługi ASIO). Właśnie wczoraj jakiegoś mega wzmocnienia nie musiałem robić, w iZotope Ozone włączylem mono downmix i podciągnąłem trochę głośność do góry - nie było żadnych szumów, ale jakość rzeczywiście słaba. Gdyby Focusrite 2i2 miał jeszcze line-in, to bym go kupił, bo wiem, że to sprawdzony sprzęcik. Zajmujesz się jakoś produkcją dźwięku?
@xbonio: Tak, komponuję i realizuję muzykę oraz FX na zlecenie. Scarlett ma wejście liniowe, zobacz sam, TUTAJ. Jest przełącznik z przodu pomiędzy line-in oraz instrumental. :) To dobry sprzęt tylko ma dwa wejścia niestety, do nagrywania solo instrument za instrumentem to jak najbardziej ale jakbyście chcieli grać w tym samym czasie to będzie ciężko i coś odpadnie.
@xbonio Ja bym polecał sprawdzić interfejs Yamaha Steinberg UR44. Jakiś czas temu kupiłem mniejszą wersję z dwoma wejściami i jestem bardzo zadowolony. Zarówno dźwięk jak i jakość materiałów są na wysokim poziomie (z punktu widzenia nowicjusza;).

Chciałem przed nim kupić Focusrite'a, ale stwierdziłem, że nie ma po co dopłacać stówki za lepsze wzmacniacze mikrofonowe, z których na razie nie będę korzystać.
@bscoop: Problem jest taki, że ciężko znaleźć ten model poniżej 1000zł, a to już znacznie przekracza mój budżet.

@NeXIcE: Gdybyś miał wybierać: AKAI EIE PRO czy Behringer Firepower FCA610? Ja się skłaniam w stronę AKAI.