Wpis z mikrobloga

@MlodyInformatyk: (#) Zdarzenie przeciwne polega na tym, że: nie wypadnie 6 na kostce 1 i nie wypadnie 6 na kostce 2 i nie wypadnie 6 na kostce 3 i nie wypadnie 6 na kostce 4. Zdarzenia są niezależne, a spójnik "i" mówi, że trzeba pomnożyć odpowiednie prawdopodobieństwa.

Jakbyś policzył to nie rozróżniając kolejności, wyszłoby to samo :) gdyby było inaczej, to np. pokolorowanie kostek zmieniłoby prawdopodobieństwo, a to by było bez
@MlodyInformatyk: silnia, mówiąc tak obrazowo, to wtedy gdy wyniki nie mogą się powtarzać, czyt. np. losujesz kule bez zwracania. dwumian zmienia ci z "nie rozpoznajemy kolejności" na "rozpoznajemy kolejność" (gdy przez niego mnożysz) i na odwrót (gdy dzielisz). mnożenie wtedy, gdy zdarzenia są niezależne. to oczywiście nie wyczerpuje tematu i jest nieprecyzyjne, ale mam nadzieję, że chociaż trochę pomoże.