Wpis z mikrobloga

Czy w Poznaniu funkcjonuje coś takiego jak zielona fala w kontekście sygnalizacji świetnej? Do c---a pana, jak to jest źle zrobione. Przecież przez taką Głogowską, Hetmańską, Dąbrowskiego, Bukowską, Grunwaldzką to się powinno przejeżdzać za jednym razem. Jaki ma sens odwrotna kolejność zapalania się zielone światła? (od najdalszego do najbliższego)
#poznan
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@raide: legenda głosi że kiedyś była ustawiona, ale większość jeździła powyżej normy przepisowej prędkości więc ja zawyżyli. i teraz jak jedziesz przepisowo to stoisz, a jak za szybko to i tak będziesz stał xD
  • Odpowiedz
@raide: Zależy w którą stronę.
Dawniej jak jeździłem, to widziałem że "fala" była zrobiona pod wyprowadzenie ruchu od centrum do zewnątrz.
Hetmańska średnio się nadaje do tego do opisuje, zwłaszcza że nie kończy się wylotem z miasta.

Dąbrowskiego jest przecięte Przybyszewskiego. (jak chcesz wyjechać na w stronę Tarnowa, to można rozważyć zjazd na świętego Wawrzyńca, ale "zysk" może być nikły.
Bukowska też poprzecinana ulicami
  • Odpowiedz
@raide: weź przejedz się Chartowem od strony Dymka w kierunku jakbyś jechał na wylotówke (Krzywoustego), to jest k---a dopiero hit %-). Jeżdże codziennie od 2 lat, ale za każdym razem nie wierzę jak tam są światła pomotane. Odcinek między krzyżówkami Piaśnicka a Wiatraczna, z pól kilometra potrafi trwać 10 min, bez korków :D
  • Odpowiedz
@raide: Pan Jaśkowiak nie lubi samochodów w mieście, więc NIE i nigdy nie będzie, bo jazda samochodem po Poznaniu ma być karą za jazdę samochodem po Poznaniu. ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
@raide przede wszystkim priorytet mają tramwaje - tramwaj podjeżdża i łapiesz czerwone zeby tramwaj przepuścić. Przez to g---o coś takiego jak zielona fala nie ma prawa bytu. Kojarzysz jak na przykład na Hetmańskiej włączają się zielone na dosłownie trzy sekundy? To po to żeby puścić tramwaj, w tym czasie inny kierunek dostaje na chwilę czerwone, żeby zaraz dać znowu na chwilę zielone.
  • Odpowiedz
@raide: to byla archaiczna strategia ekipy Grobelnego, zeby przecinac miasto "autostradami". Obecnie zarowno w Polsce jak i calej Europie ruch w centrum celowo sie uspokaja, zielona fale mozesz miec na obwodnicach, w centrum traktuj drogi jako przyjazne dla mieszkancow a nie przyjezdnych ktorzy by chcieli na skroty przeciac miasto prywatnym autem. Sory, takie czasy
  • Odpowiedz
zielona fale mozesz miec na obwodnicach, w centrum traktuj drogi jako przyjazne dla mieszkanco


@hu-nows: no i dlatego na drugiej ramie powinna być zielona fala, druga rama to nie centrum

@raide generalnie zależy od miejsca, Przybyszewskiego/Żeromskiego/Niestachowska masz zieloną falę jak jedziesz 100km/h, jakiś debil to ustawiał
  • Odpowiedz