Wpis z mikrobloga

Powiedzcie mi jak długo zajęło wam przystosowanie „głowy” do aktywnego tempomatu? Na ile mu ufacie?

Czy zdarzyły się wam sytuacje że samochód zareagował niezgodnie z sytuacją na drodze?

Robię kilkadziesiąt tysięcy kilometrów rocznie różnymi autami a nie mogę przestać trzymać nogi nad hamulcem gdy ustawię tempomat ( ͡ ͜ʖ ͡) powinno być wygodniej a wcale tak nie jest

#motoryzacja #samochody
  • 14
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

pokazujące reakcje aktywnego tempomatu w dokładnie twoim aucie


@CockroachMaster: I tak i nie.

Za duzo zmiennych zeby moc stwierdzic ze jak w jednym aucie tempomat w sytuacji A zachowa sie X a w sytuacji B zachowa sie Y to w kazdym innym aucie bedzie tak samo. Mimo ze te same auta.
  • Odpowiedz
@CockroachMaster: Czlowiek prawie zawsze jest najslabszym ogniwem. Nie oznacza to wcale ze automatyka nie zawodzi.

Taka ciekawostka: Wiesz ze 2 glowne koncerny produkujace samoloty maja zupelnie rozne podejscie? Oczywiscie ze oba uzywaja autonomii w samolotach. Ale w razie "W" polityka jednego jest: "komputer ma zawsze racje" a drugiego "czlowiek moze przeforsowac komputer". I wbrew pozorom to ze komputer ma zawsze racje czasem nie jest takie dobre.

Czujniki bywaja zawodne. A
  • Odpowiedz
Czy zdarzyły się wam sytuacje że samochód zareagował niezgodnie z sytuacją na drodze?


@Grzesiok: każdemu prędzej czy później się taka sytuacja zdarzy. Bo wbrew temu, co bajdurzą producenci i EU, to nie są "systemy bezpieczeństwa", tylko co najwyżej poprawiające komfort i to tylko w określonych sytuacjach, oparte na prostej kamerce, radarze i raz lepszym, raz gorszym, ale zawsze możliwie najtańszym sofcie.

Generalnie używam tego na drogach, które znam (żeby móc
  • Odpowiedz
@Grzesiok: Aktywny tempomat to pół biedy. Korzystam bardzo często za wyjątkiem dużego ruchu na autostradzie/drodze ekspresowej. U siebie do aktywnego tempomatu mam jeszcze asystenta pasa ruchu, który co prawda działa dobrze bo utrzymuje w środku pasa, a nie jak pijany kierowca zygzakiem od linii do linii, ale nie mogę się przemóc do częstszego korzystania poprzez nie trzymanie rąk na kierowcy. Z kolei gdy to jest włączone a i tak się
  • Odpowiedz
@Grzesiok: Mam auto z 2024, więc tych systemów "wspomagających", które trzeba wyłączać za każdym zapłonem to już jest kilka. Na szczęście producenci generalnie nie robią pod górkę. W VW mam shortcut na manetce kierunków, w 3 kliki przyciskami na kierownicy mogę wszystko wyłączyć. Jakby to schowali gdzieś w opcjach w infotainmencie tak, żeby się trzeba przeklikiwać na ekranie dotykowym to by można było k-----y dostać.
  • Odpowiedz
w lotnictwie system ma pierwszeństwo przed człowiekiem, pewnie to kwestia dopracowania

@CockroachMaster: No to masz wiedze jakiej ja nie mam. Moglo sie pozmieniac ostatnimi czasy.

Niemniej nie z d--y bylo (jest?) tak ze to czlowiek ma ostanie slowo. Czlowiek a i owszem ze jest zawodny. Ale nie ma takiej opcji zeby system zaprogramowac na WSZYSTKIE warunki.

Prosty przykald (nie pamietam dokladnie ale inspiruje sie tym
  • Odpowiedz
ale nasz umysł domyślnie nie jest gwarantem naszego bezpieczeństwa


@CockroachMaster: OK. Ale jednoczesnie nie jestes w stanie zaimplementowac WSZYSTKICH MOZLIWYCH SYTUACJI w system. Wiec moze sie okazac ze bedzie taka sytuacja gdzei system nie ogarnie a czlowiek tak.

Pelna zgoda ze czlowiek jest zawodny (o tym nie ma co dyskutowac) ale system jest tylko tak dobry jak go czlowiek zaprogramowal. A wczesniej przyznalismy cze czlowiek jest zawodny...
  • Odpowiedz