Wpis z mikrobloga

@TheSznikers: Ponoć wylądował około 800m przed końcem pasa (2,5km długości całkowitej).
Ogólnie jak Korea Południowa, to moje pierwsze skojarzenie: Asiana Airlines 214. tl;dr - najzwyczajniej w świecie piloci nie potrafili latać manualnie, wręcz byli do tego zniechęcani przez firmę.
Mam cichą nadzieję, że tym razem okaże się, że było to coś innego, ale niestety póki co wygląda to na sporą niekompetencje pilotów: opóźnione przyziemienie, brak klap i slotów, duża prędkość.
  • Odpowiedz
opóźnione przyziemienie, brak klap i slotów, duża prędkość.

Ciekawi mnie też na ile realnie zmieniło się


@coach_przegrywu: tam jest film gdzie w powietrzu wybuchło coś w prawym silniku.

Ponoć mógł lecieć na jednym silniku i bez hydrauliki, co mogło uniemożliwić wysunięcie podwozia
  • Odpowiedz
@hellfirehe:
Samoloty pasażerskie mają 2 podstawowe i jeden awaryjny system hydrauliczny. Podstawowe są zasilane bezpośrednio z silników i/lub elektrycznie (tzn. mają dwa źródła zasilania), awaryjny elektrycznie. Obydwa silniki mają generatory prądu, jest jeszcze APU, który generuje prąd i awaryjna turbina, która też może generować prąd, jak nie działają 3 silniki (APU to w sumie "silnik postojowy").

Sprawne działanie chociażby jednego systemu hydraulicznego umożliwia skonfigurowanie samolotu do lądowania i w miarę bezpieczne
  • Odpowiedz