Wpis z mikrobloga

@gonzo91: EV to pocalunek smierci dla legacy automakers
Okazuje sie, ze ludzie wcale nie chca EV, tylko fani Elona i Tesli chca Tesli
Fanboye Tesli nie kupia VW, a pozostali maja w dupie EV
Sa jeszcze Chinczycy, ale z nimi konkurencja jest bez najmniejszych szans
  • Odpowiedz
Większość by kupiła ale nie po zawyżonych cenach jak chcą to zrobić stare koncerny.


@Arktosik: oni przy tych zawyzonych cenach traca duze pieniadze na kazdym aucie

ewnie dlatego sprzedaje się coraz więcej ( ͡°
  • Odpowiedz
via Android
  • 3
@151346136 ludzie chcą EV o czym świadczy wzrost globalnej sprzedaży. Tylko chcą tych dobrych, a poza Teslą i chińczykami to nikt ich nie robi. No może Taycan jest supcio, ale poza zasięgiem szarego ludu.
  • Odpowiedz
@gonzo91: pokaz mi ten wzrost sprzedazy na swiecie poza Tesla i chinczykami
Tesla fan kupi Tesle, a inny konsument zawsze wybierze chinczyka, bo jest tanszy
Z chinczykami nikt nie moze konkurowac bo sa mocno dotowani przez panstwo

Jak Europa chce zabic swoj przemysl samochodowy to niech promuje EV. Nikt nie chce europejskich EV. Takie sa fakty.
  • Odpowiedz
via Android
  • 0
@PiotrFr a teraz jest jeszcze Ford Explorer. Ta sama platforma, ale chyba najciekawsza propozycja. Mam przed hotelem aktualnie salon Forda i całkiem fajnie to wygląda. Nie wiem jak jeździ.
  • Odpowiedz
wszystko, najmocniej rośnie BMW.


@PiotrFr: pokaz
bo ten link co dales tego nie pokazuje
i pokaz ile BMW traci na kazdym sprzedanym EV przy okazji

Jak ja bede sprzedawal swoj produkt na duzej stracie, to pewnie tez mi wolumen urosnie
  • Odpowiedz
@gonzo91: ale Explorer to trochę mniejsze auto. Fakt, też mi się wydaje najciekawszy i czekam na dłuższą jazdę. Jeździłem w lipcu ale tylko pół godziny bo to na imprezie było. Spoko finansowanie mają.
Ale teraz masz id4, id5, Enyaq, Enyaq coupe, q4, q4 sporback, teraz Tavascan.
Id4 niedługo odbije sprzedażą, bo na początku roku mocno ceny obniżyli, Enyaq też, w końcu nie brakuje im silników i produkcja idzie od września
  • Odpowiedz
mówię o globalnej sprzedaży EV, Bez względu na markę. Tam rośnie.

A to, że nikt europejskich nie chce to wiadomix.


@gonzo91: czyli dochodzimy do mojej pierwotnej konkluzji

Promowanie EV w Europie przez europejskie rzady to pocalunek smierci dla europejskich producentow aut
  • Odpowiedz
@gonzo91: Te fabryki i tak były prędzej czy później do zamknięcia. VW już dawno temu zapowiedział koniec T-Roca cabrio, a sam sposób produkcji w Gläserne Manufaktur jest mało wydajny. Tą drugą chcieli już wcześniej zamknąć, ale upchnęli tam z litości ID3.
VW ma się właśnie coraz lepiej. Będą zwiększać produkcję ID7 w Emden, bo mają duże zainteresowanie. Teraz jeszcze weszły do produkcji nowy Macan, A6, Q6.
Tymczasem te super chińskie
  • Odpowiedz
No może Taycan jest supcio, ale poza zasięgiem szarego ludu.


@gonzo91: chodzi o tego Taycana, co mu tną produkcję, bo się nie chce sprzedawać zgodnie z przewidywaniami? Czy o jakiegoś innego?
  • Odpowiedz
via Android
  • 2
@bidzej tak tego. Ale tak Taycan to sukces grupy VW bo sprzedali ich na serio dużo i to przy tak zaporowej cenie. I ogólnie to udany elektryk.
  • Odpowiedz
@DanielAquarius: właśnie zapomniałem o id7 kombi. Tego będą produkować tyle samo co id4. Jak spuszczą z 5k€ to sam chętne przytulę. Z nową baterią 86 kWh deklasują wszystko na 400V w czasie ładowania
  • Odpowiedz
@gonzo91 Tak szczerze, rozważałem kiedyś elektryka. Najdalej autem jeżdżę 200km nad morze, na zasięgu 500km bym trasę obskoczył, ładowarkę mam niedaleko domu i pod pracą. Większe trasy pociągiem, bo pracuje na kolei i mam zniżki. Ale chcąc zmienić mojego golfa 7 na VW id3 musiałbym zapłacić blisko 200 000zl co mi się kompletnie nie spinalo. A id3 to odpowiednik mniej więcej polo. VW przesadzili z cenami.
  • Odpowiedz