Aktywne Wpisy
WilecSrylec +617
Pamiętacie jak kilka lat temu w Warszawie spadł autobus z wiaduktu? Zginęła wtedy jedna osoba, a 22 zostały ranne. Sprawca wypadku dostał 7 lat więzienia i dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów. Oczywiście skuteczny jak wszystko w Polsce, dziś rano potrącił człowieka i uciekł z miejsca wypadku, może dla zachęty dostanie drugi zakaz.
31-latek w środę rano potrącił mężczyznę na rondzie Tybetu w Warszawie. Kierowca zbiegł z miejsca wypadku, ale wkrótce został zatrzymany. Okazało
yawa +130
10 lat ciułania po troszku ale udało się 20 lat przed terminem :)
Pijcie ze mnom kompot.
#nieruchomosci
Pijcie ze mnom kompot.
#nieruchomosci
Mireczki, tak sie ostatnio zastanawialem lecac samolotem - ile decyzji podejmuja piloci, a ile wieza.
Z jednej strony jak lecimy np. z Barcelony do Wroclawia to przeciez piloci chyba nie lacza sie z wieza we Francji, Niemczech i jakis innych krajach tylko chyba przy starcie i ladowaniu, tak? Z drugiej strony jak oni wiedza, ze samolot lecacy z Rzymu do Londynu w nich nie uderzy? Moga sobie latac na jakich wysokosciach chca? Moga sobie troszke skrecic w prawo, a potem w lewo bo np. uwazaja, ze tak omina turbulencje?
Wie ktos ile decyzji podczas lotu podejmuja piloci i czy lacza sie z wiezami tylko przy starcie i ladowaniu?
Lata się na poziomach lotu (które są wielokrotnością 100 stop przy uśrednionym ciśnieniem n.p.m.). Nie
@93michu93: tu poczytaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/Separacja_(lotnictwo)
to obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=7xKXTeEXZ0U&list=PLuYPX9jaQMGDlBm_BPMNHln4jZP4nzulc&index=49
Z tego wnioskuje, ze piloci maja dosc duza dowolnosc podczas lotu i moga sobie troche obnizyc lot, troche podniesc, troche skrecic w lewo, troche w prawo. Moje pytanie tez wynika z tego, ze jak lecialem w pierwsza strone to moze piloci zrobili ze 3 skrety, a jak wracalem to chyba z 10.
Tak, manualne pilotowanie samolotu często zużywa więcej paliwa niż autopilot. Autopiloty są zaprogramowane tak, aby optymalizować trasę i zużycie paliwa poprzez utrzymywanie stałej prędkości, wysokości oraz najbardziej efektywnej ścieżki lotu. Ludzki pilot, choć doświadczony, może nie być w stanie tak precyzyjnie utrzymać tych parametrów przez cały czas, co może prowadzić do większego zużycia paliwa.
Ponadto, autopiloty są w stanie lepiej dostosować się do zmieniających się warunków atmosferycznych, takich jak
@93michu93: łączą się, samolot cały czas jest pod kontrolą