Wpis z mikrobloga

@tygry: nieprawda :P do nowszysch ciezko dorwac. czasem mozna dorwac manuale serwisowe conajwyzej, ale seria "sam naprawiam [XXX]" jest tylko do starszych aut.
@queritius: w starych akumulatorach trzeba było je trochę rozszczelnić, nowe konstrukcje mają wbudowane zawory także nic nie trzeba odkręcać ale podczas ładowania podstaw kilka warstw gazet gdyby ciekło z zawora bo jak ci kapnie na podłogę to zrobisz dziurkę ;)
@tygry: nie no, duzo zrobisz sam, tylko trzeba wlasnie manuale dorwac. wiem, ze do renault wyciekaly takowe.

podstawowe rzeczy (wymiana oleju, zarowek itp) mozna zrobic samemu, bez zadnych instrukcji. ale czasem lepiej podjechac do jakiegos warsztatu. z doswiadczenia:

w renault megane II po lifcie zarowki normalne wymienisz sam, trzeba tylko zgiac reke w 55 miejscach, ale da sie. ale juz kierunkow samemu nie wymienisz za bardzo, bo trzeba rozebrac pol auta
@O__Q: No tu się zgodzę, u siebie w Hondzie to wszedłbym cały do klosza w porównaniu do Renault, jak sie nam w trasie w Clio III żarówka spaliła to pół stacji benzynowej próbowało zmienić, po połamaniu kilku plastikowych części i obdarciu ręki w 15 miejscach udało się.
@qkamil: ja za pierwszym razem pol dnia wymienialem u siebie. ale jak juz wyczailem metode, to maks 15 minut teraz ;]

ale w oplu astrze to jest doslownie 30 sekund, w komorze silnika jest tyle miejsca, ze "bredgensa" bys zatanczyl ;]

co do clio, to w domu mam Clio II i tam nawet jakos sprawnie idzie zarowke wymienic, chociaz tez troche na czuja trzeba.