Wpis z mikrobloga

  • 0
mieli dobre silniki 1.6 eHDI to wprowadzili jakieś gunwo 1.2 puretech...


@derivatives: wcześniej mieli też niezniszczalne 2.0HDi, ten 1.2 puretech teraz jest w citroenach, peugeotach, oplach, jeepach... ludzie kto to kupuje?
  • Odpowiedz
wcześniej mieli też niezniszczalne 2.0HDi, ten 1.2 puretech


@CalibraTeam: Mieszasz benzyne z dizelkiem :) 1.2 puretech to zło, wcześniejsze 1.6 VTI/THP/EP6/EP6C też zło.
Silniki TU, EW to był luksus, trwałe i niezawodne seria TU 1.1, 1.4, 1.6 ten 1.6 TU5JP4 zawory hydrauliczne, potrafiły 500 tys. km bez awarii zrobić, lubią gaz, komu to przeszkadzało. Z nowszych PSA były jeszcze montowane w budżetowych 301, C-elysee.
Seria EW 1.8, 2.0 też bardzo
  • Odpowiedz
@CalibraTeam: mniej więcej od roku 2018 (minimalnie różnie w różnych modelach), kiedy wprowadzili wersję z łańcuchem rozrządu i paskiem napędu pompy oleju, to są bardzo dobre silniki, nie ma lepszej małej trzycylindrówki.
Oczywiście są wrażliwe na zaniedbania serwisowe, a niektóre naprawy (np. wymiana rozrządu) są dość drogie i nie każdy się podejmuje, ale aktualnie mało który silnik jsst pod tym względem inny.
  • Odpowiedz
wcześniej mieli też niezniszczalne 2.0HDi, ten 1.2 puretech teraz jest w citroenach, peugeotach, oplach, jeepach... ludzie kto to kupuje?


@CalibraTeam: Chociażby osoby które nie patrzą na silnik a na to żeby mieć jak najnowszą budę. Ford ogólnie strzela sobie sam już nie w kolano a oba kolana i to z kałasznikowa. Jakby tyle ile oni dziwnych decyzji podjęli w ostatnich latach na każdym rynku w sumie to jest jedno wielkie
  • Odpowiedz