Wpis z mikrobloga

Gdzie szukac usterki ryglowania drzwi w Suzuki SX4 jesli:
. Na pilota zamki w ogole nie reaguja, ale bateria byla wymieniana insamochod odpala(czyli komunikuje sie z pilotem)
. Na przycisk ryglowania w zamochodzie normalnie zamykaja sie i otwieraja drzwi po prawej stronie(od przedniego pasazera i za nim), nie reaguja od lewej(strony kierowcy i za nim)
. Recznie zamki mozna normalnie i bez oporu obrocic i zaryglowac.

Wyglada tak jakby byla przerwa we wspolnym przewodzie z sygnalem ryglowania na lewe drzwi. Tylko nie pasuje w ogole nie dzialajacy pilot.

#motoryzacja #samochody #elektronika #diy #majsterkowanie
#pytanie
  • 6
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@niedasieukryc podobne coś widziałem w sedici, popsikane kontaktem w przyciski, wymieniona bateria, niby pomogło ale moim zdaniem nie jest dobrze, nie zawsze za 1 razem reaguje.
Mam taką hipotezę że może chodzić o słabe napięcie akumulatora w samochodzie.

Ale kiedyś się zirytuję i sprawdzę odbiornikiem czy i z jaką mocą pilot promieniuje.
  • Odpowiedz
@kamilspl:

Ale zaraz po dluzej drodze akumulator raczej ma normalne napiecie. Nawet tak8 juz zuzyty. A moj ma niecale 2 lata.

Ale jaby nie brac pod uwage pilota to pytanie dlaczego lewa strona nie reaguje na przycisk ryglowania(elektryczny przycisk obok przyciskow owierania szyb)
  • Odpowiedz
@niedasieukryc: ze schematu wynika, że moduł znajduje się gdzieś tam pod kierownicą, wiązka idzie lewym progiem i przechodzi na drugą stronę pod siedzeniami a zamek kierowcy jest prawie całkowicie niezależnie podłączony więc usterek chyba będzie więcej. Sprawdź miernikiem. Przewód zielony z czerwonym paskiem i czerwony z niebieskim w drzwiach kierowcy to siłownik zamka. Zamek kierowcy jest sterujący więc jak otwierasz kluczem to pozostałe też powinny się otwierać
  • Odpowiedz
@marek22:

Ręcznie kluczykiem można zaryglować prawe przednie i tylne(działające jak wyżej) i przednie lewe - kierowcy. Drzwi za kierowcą nie reagują.

Czyli domyślam, się, że przednie kierowcy kluczykiem ryglują się mechanicznie a jakiś sygnał sterujący nie płynie? Chyba muszę to oddać do elektryka samochodowego. Mam miernik ale nie wiem nawet za co się zabrać.

Immobilizer raczej działa bez potrzeby zasilania bo kluczyk zapasowy bez baterii odpala samochód.
  • Odpowiedz