Wpis z mikrobloga

Nadrabiam sobie ostatnio temat samochodów elektrycznych bo przez lata jakoś mocno mnie to nie interesowało i ilość szurów w komentarzach pod filmami na polskim YT to jest jakaś abstrakcja. Mam wrażenie, że eksperci którzy wyłączyli TV i włączyli myślenie po tym jak ich przewidywania o tym że przez koronaświrusa i śmiercionki bedziemy mieć wytatuowane kody QR się nie spełniły przenieśli się na temat samochodów elektrycznych i OZE.

Jedną z najgłupszych rzeczy jaką regularnie widzę to teoria o tym, że ((( ONI ))) wymuszają elektryki żeby ograniczyć nam swobodę poruszania się. Zastanawia mnie jak w ogóle komuś się to może sklejać w głowie, że samochód elektryczny który mogę sobie naładować z panelu na dachu nie pytając kapitana państwo o pozwolenie będzie docelowo bardziej ograniczający niż samochód spalinowy do którego dostępność paliwa w przypadku Polski jest w zasadzie w 100% kontrolowana przez państwo? Rozumiem że na chwilę obecną infrastruktura do szybkiego ładowania nie jest jeszcze rozwinięta, no ale w przyszłości będzie to wyglądać dość podobnie jak w przypadku spalinówek.

#neuropa #bekazszurow #bekazprawakow #motoryzacja #elektryki #samochodyelektryczne
  • 36
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

że samochód elektryczny który mogę sobie naładować z panelu na dachu nie pytając kapitana państwo o pozwolenie


@UsmiechnietaPolska: oczywiście że tak będzie ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)

Z teorii spiskowych to każdą ładowarkę w domu
  • Odpowiedz
to przy obecnych trendach rozwoju baterii


@UsmiechnietaPolska: co dzień słyszę o przełomowych bateriach, i żadna nie weszła do masowej produkcji.

Co w laboratorium jest dobre, niekoniecznie sprawdzi się na masowa skalę.
  • Odpowiedz
co dzień słyszę o przełomowych bateriach, i żadna nie weszła do masowej produkcji.


@G06DbT: no to źle słyszysz bo usprawnienia w produkcji baterii są na tyle duże że w ciągu 10 lat cena baterii litowo-jonowych spadła 8-9x. Po drodze pojawiły się w masowej produkcji baterie LFP bez problematycznego kobaltu i niklu, a obecnie na etapie komercjalizacji są baterie sodowe.

Z teorii spiskowych to każdą ładowarkę w domu należy zgłosić do
UsmiechnietaPolska - >co dzień słyszę o przełomowych bateriach, i żadna nie weszła do...

źródło: li-ion-battery-price.001-800x600

Pobierz
  • Odpowiedz
@G06DbT:

mówisz że samochody benzynowe nie mogą jeździć na etanolu?


xD
Tak, płacz że jak kabel puścić z okna żeby naładować, ale hektar buraków uprawiać i destylować to żaden problem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A tak btw, jest to zakazane ¯\(ツ)/¯
  • Odpowiedz
o tym, że ((( ONI ))) wymuszają elektryki żeby ograniczyć nam swobodę poruszania się.

@UsmiechnietaPolska: to jest takie samo #!$%@? jak depopulacja przez bigpharme xD głównym dochodem bigpharmy są... ludzie - mniej ludzi, mniej zysku. I to samo w motoryzacji - mniej kupujących, mniej zysków, a każdemu w tych firmach i nie tylko zależy na zysku - już to widać, jak przez spadek popytu na elektryki producenci zmieniają zdanie i
  • Odpowiedz
@UsmiechnietaPolska: Kup sobie taki samochód i naciesz się tą „wolnością”.
Wciskanie kitu ludziom nietechnicznym nie jest niczym nowym.
Aha możesz kupić używany bo niska cena tych samochodów na rynku wtórnym to pewnie też zasługa szurów i „debili” ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Kup sobie taki samochód i naciesz się tą „wolnością”.


no żebyś wiedział że kupię sobie elektryka jako następny samochód, gdy mój obecny się wyeksploatuje.

Wciskanie kitu ludziom nietechnicznym nie jest niczym nowym.


No
  • Odpowiedz
którzy twierdzą że elektryki nie nadają się do jeżdżenia.


@UsmiechnietaPolska: nie że nie nadają się do jeżdżenia, tylko to nie jest auto dla każdego.

Ile cykli ładowania taka bateria może mieć? Internety podają 1200 dla baterii 85
  • Odpowiedz
@G06DbT:

Ile cykli ładowania taka bateria może mieć? Internety podają 1200 dla baterii 85 kWh.


Czyli 400-500 tys km. Rozumiem że twoje auto jest wtedy super i nie zmieniasz?
  • Odpowiedz
Tak, w lecie przy 120 km/h zużycie 28 kWh/100. Tyle to nawet w jakimś chińskim czołgu może mieć. Sprawdź sobie zużycie takiej Tesli przy tej prędkości


@PiotrFr: właśnie dla tesli sprawdzałem.

Jak masz jakieś statystyki na ten temat, to
  • Odpowiedz
samochód elektryczny który mogę sobie naładować z panelu na dachu


@UsmiechnietaPolska: ty może możesz, większość nie może i nigdzie nie będzie mogła. Do tego wprowadzą obowiązek V2L i smart grid i nagle się okaże, że nie ma problemu, żeby odgórnie twojemu samochodowi nie pozwolić się naładować. Technicznie nic nie będzie stało na przeszkodzie, kwestia jednej decyzji politycznej.
  • Odpowiedz
Ile cykli ładowania taka bateria może mieć? Internety podają 1200 dla baterii 85 kWh.


Ja robię minimum 500 km tygodniowo, czyli jeden cykl ładowania. Internety znowu podają, że dla prędkości 120 km/h realny zasięgi tesli 3 to 300 km w lecie. I tak, jeżdżę autostrada do roboty, dojazd do autostrady to 1,5 km, a kołchoz jest bezpośrednio przy zjeździe.


Czyli muszę ładować minimum 2 razy w tygodniu. Minimum 104 cykle rocznie licząc na to, że w zimę mam taki sam zasięgi jak w lato. Ale tak oczywiście nie będzie. Internety też podają, że w zimę zasięg spada do 150 km, ale przyjmijmy mniej ekstremalna wersję, i dajmy 200 km. Przez 3 miesiące w roku.


@
  • Odpowiedz
@Yelonek: czyli jest dokładnie tak jak mówiłem. Żadnego śmiesznego algorytmu do tego nie potrzebuje.

I sprawdziłem jakiś chłop na płaskim terenie testował tesle 3 i przy 75 mph miał 29 kWh, więc 450 km zasięgu. Tylko to przy pełnej baterii, i jeździe do 0.

Tesla też rekomenduje ładowanie do 80, i rozladowywanie do 20%?
  • Odpowiedz