Wpis z mikrobloga

Siema rowerowe świry, mam dla was parę pytań:

Posiadam rower szosowy "Rower szosowy TRIBAN 5 A 57 cm" z 2014r. (https://www.bikestats.pl/rowery/BTWIN-Triban-5_177_17736.html to jest chyba ten ale nie weim czy gość czegoś nie wymieniał) oraz jakiś no-name damski Ranger

1. Jakie terenowe opony i dętki polecacie do tego szosowego roweru by się tym dało po kamieniach itd. jeździć. i by się zmieściło do ramy? z tego co widzę to obecnie jest tam fabryczna opona 700x23.

2. Czy do tego Rangera z takimi hamulcami wejdzie ta linka i klocki? bo klocki niby podobne ale ta linka jest czarna a z allegro srebrna i dodatkowo tylko to jest do wymiany czy widzicie jeszcze jakieś problemy?

3. Polecacie jakieś przybory do naprawy warte kupna? typu jakieś łatki czy np. widziałem jakieś plastiki podważające w tutorialu jak wymieniać dętki, jeśli tak to mógłbym prosić o przykładowe linki do takich narzędzi?

#rower #rowery
UczesanyPedryl - Siema rowerowe świry, mam dla was parę pytań:

Posiadam rower szosow...

źródło: 452649282_294930027041367_8336995365327272456_n

Pobierz
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@UczesanyPedryl: Ta szosa bo miałem kiedyś to Triban 500SE i tam więcej jak 25mm opona nie wejdzie. Znaczy ja chyba tam wsadziłem 28mm ale hamulce były przerabiane. Są opony 25mm z bardziej ''terenowym'' bieżnikiem ale do trudniejszego terenu to trzeba ramę i widelec oraz kierę z karbonu, a w twoim wypadku sama lekka kierownica korbonowa już wiele zmieni bo będzie mniej trzepać po łapach.
Ale na szosie i lekkim piachu czy błocie się wywalisz, na żwirze też się wywalisz zaś na kamieniach jak nie zaliczysz gleby to strzelające kamienie spod kół rower zniszczą. Często jeżdżę szosą po u-----h ale bez przesady bo szkoda ryja rozbić.

A ten drugi rower to zasada jest taka, klamki szosowe mają swój rodzaj linek hamulcowych i nie są takie same jak przy zwykłych hamulcach ale linki do przerzutek to mają te same.
  • Odpowiedz
@UczesanyPedryl: Opony terenowe do szosy będą mniej wygodne od zwykłych slicków szosowych w tym samym rozmiarze ale kierownica karbonowa robi robotę.

Jak masz zwykłe hamulce to linki będą jak z twojego linku i są w każdym sklepie rowerowym do tego polecam wymienić z linką również tę półokrągła ''rurkę'' przy hamulcu bo ona często jest słabej jakości i się zapycha czy niszczy.
  • Odpowiedz
Jakie terenowe opony i dętki polecacie do tego szosowego roweru by się tym dało po kamieniach itd. jeździć. i by się zmieściło do ramy? z tego co widzę to obecnie jest tam fabryczna opona 700x23.


@UczesanyPedryl: typowo terenowe? Żadne - bieżnik znacznie zwiększy objętość opony. Niemniej możesz zainwestować w Pirelli Cinturato Velo - pancerne oponki, które żadnych kamieni się nie boją. Typowo szosowa opona, z tym że priorytetem jest wytrzymałość.
  • Odpowiedz