1. Jakie terenowe opony i dętki polecacie do tego szosowego roweru by się tym dało po kamieniach itd. jeździć. i by się zmieściło do ramy? z tego co widzę to obecnie jest tam fabryczna opona 700x23.
2. Czy do tego Rangera z takimi hamulcami wejdzie ta linka i klocki? bo klocki niby podobne ale ta linka jest czarna a z allegro srebrna i dodatkowo tylko to jest do wymiany czy widzicie jeszcze jakieś problemy?
3. Polecacie jakieś przybory do naprawy warte kupna? typu jakieś łatki czy np. widziałem jakieś plastiki podważające w tutorialu jak wymieniać dętki, jeśli tak to mógłbym prosić o przykładowe linki do takich narzędzi?
@UczesanyPedryl: Ta szosa bo miałem kiedyś to Triban 500SE i tam więcej jak 25mm opona nie wejdzie. Znaczy ja chyba tam wsadziłem 28mm ale hamulce były przerabiane. Są opony 25mm z bardziej ''terenowym'' bieżnikiem ale do trudniejszego terenu to trzeba ramę i widelec oraz kierę z karbonu, a w twoim wypadku sama lekka kierownica korbonowa już wiele zmieni bo będzie mniej trzepać po łapach. Ale na szosie i lekkim piachu czy błocie się wywalisz, na żwirze też się wywalisz zaś na kamieniach jak nie zaliczysz gleby to strzelające kamienie spod kół rower zniszczą. Często jeżdżę szosą po u-----h ale bez przesady bo szkoda ryja rozbić.
A ten drugi rower to zasada jest taka, klamki szosowe mają swój rodzaj linek hamulcowych i nie są takie same jak przy zwykłych hamulcach ale linki do przerzutek to mają te same.
@UczesanyPedryl: Opony terenowe do szosy będą mniej wygodne od zwykłych slicków szosowych w tym samym rozmiarze ale kierownica karbonowa robi robotę.
Jak masz zwykłe hamulce to linki będą jak z twojego linku i są w każdym sklepie rowerowym do tego polecam wymienić z linką również tę półokrągła ''rurkę'' przy hamulcu bo ona często jest słabej jakości i się zapycha czy niszczy.
Jakie terenowe opony i dętki polecacie do tego szosowego roweru by się tym dało po kamieniach itd. jeździć. i by się zmieściło do ramy? z tego co widzę to obecnie jest tam fabryczna opona 700x23.
@UczesanyPedryl: typowo terenowe? Żadne - bieżnik znacznie zwiększy objętość opony. Niemniej możesz zainwestować w Pirelli Cinturato Velo - pancerne oponki, które żadnych kamieni się nie boją. Typowo szosowa opona, z tym że priorytetem jest wytrzymałość.
Posiadam rower szosowy "Rower szosowy TRIBAN 5 A 57 cm" z 2014r. (https://www.bikestats.pl/rowery/BTWIN-Triban-5_177_17736.html to jest chyba ten ale nie weim czy gość czegoś nie wymieniał) oraz jakiś no-name damski Ranger
1. Jakie terenowe opony i dętki polecacie do tego szosowego roweru by się tym dało po kamieniach itd. jeździć. i by się zmieściło do ramy? z tego co widzę to obecnie jest tam fabryczna opona 700x23.
2. Czy do tego Rangera z takimi hamulcami wejdzie ta linka i klocki? bo klocki niby podobne ale ta linka jest czarna a z allegro srebrna i dodatkowo tylko to jest do wymiany czy widzicie jeszcze jakieś problemy?
3. Polecacie jakieś przybory do naprawy warte kupna? typu jakieś łatki czy np. widziałem jakieś plastiki podważające w tutorialu jak wymieniać dętki, jeśli tak to mógłbym prosić o przykładowe linki do takich narzędzi?
#rower #rowery
Ale na szosie i lekkim piachu czy błocie się wywalisz, na żwirze też się wywalisz zaś na kamieniach jak nie zaliczysz gleby to strzelające kamienie spod kół rower zniszczą. Często jeżdżę szosą po u-----h ale bez przesady bo szkoda ryja rozbić.
A ten drugi rower to zasada jest taka, klamki szosowe mają swój rodzaj linek hamulcowych i nie są takie same jak przy zwykłych hamulcach ale linki do przerzutek to mają te same.
Czyli hamulce są wszystkie te same do wszystkich rodzajów prócz szos?
Jak masz zwykłe hamulce to linki będą jak z twojego linku i są w każdym sklepie rowerowym do tego polecam wymienić z linką również tę półokrągła ''rurkę'' przy hamulcu bo ona często jest słabej jakości i się zapycha czy niszczy.
@UczesanyPedryl: typowo terenowe? Żadne - bieżnik znacznie zwiększy objętość opony. Niemniej możesz zainwestować w Pirelli Cinturato Velo - pancerne oponki, które żadnych kamieni się nie boją. Typowo szosowa opona, z tym że priorytetem jest wytrzymałość.