Wpis z mikrobloga

@_atreides: Jak masz łeb na karku to warto, oczywiście nie żaden programista, jest jeszcze infrastruktura od sieci i dc po chmurę, no i oczywiście security ale tu pasuje mieć szeroka wiedzę z powyższych tematów
  • Odpowiedz
w tamtym roku miałem kilka rozmów więc nie zgodzę się z tym stwierdzeniem. To był help desk. Teraz chce iść w nieco inna strone


@_atreides: na najniższe stanowisko w #!$%@? działce (glorified customer service) nie pykło i ty się jeszcze za czymś rozglądasz? xDDD

nie martw się, nikt na ciebie nie będzie patrzeć w jakikolwiek sposób
  • Odpowiedz
@_atreides: to nie kwestia wieku, tylko obecnej sytuacji na rynku w branży IT i jako początkujący (junior) szanse na pracę są iluzoryczne. O pracę w IT jest teraz ciężko jak nigdy, juniorów praktycznie nie rekrutują, a jak już to jest 1000 CV na jedno miejsce
  • Odpowiedz
@_atreides: Jak zawsze to wszystko od pięknego słowa 'to zależy' ( ͡° ͜ʖ ͡°)

W wieku 30 lat, jeżeli nie masz studiów w kierunku lub doświadczenia technicznego to ciężko będzie się przebić przez kupę CVek, wolą brać studentów/ludzi po studiach.

Robić certy które mają znaczenie, brać się czegokolwiek żeby zrobić chociaż 1 rok expa i wtedy lecieć
  • Odpowiedz
Zależy co umiesz. Jak nie masz żadnej informatycznej wiedzy, to idź w analizę danych: excel, SQL, R/Python, Power BI / Tableu+.

Jak masz wiedzę, to kombinowałbym z cyber security lub devops, ale nie wiem, ile nauki potrzeba.
  • Odpowiedz
@_atreides: stoimy przy biurku delikwenta, komentujemy wszelkie (nawet najdrobniejsze) potknięcia, a za błąd przy kompilowaniu jest tradycyjna kara - wyciągamy megafony i głośno się przez nie śmiejemy

jak twój PR dostanie więcej niż 3 komentarze to jest automatycznie sparing bokserski w formule SCRUM - jeden senior cię trzyma a reszta bije. scrum master w tym czasie liczy ciosy i robi ładny burndown chart twojego HP

do tego wiadomo - kręcenie wora (a bo to
  • Odpowiedz
@_atreides: noto helpdesk jest idealną pracą jako wejście do IT, uczysz się masy rzeczy w tym jak działa organizacja, systemy helpdeskowe są względnie proste do nauczenia ale jak masz trochę ambicji to można łatwo skręcić w stronę admina. Ziomek zaczynał jako Helpdesk / office asset manager a potem sobie zaczął robić jakieś certy z chmury i potem przeskoczył na admina..
  • Odpowiedz